Project Controller

Stedin Groep

  • Uitzenden & ZZP
  • 21-04-2025
  • Zuid-Holland
  • 40 uur
Logo van Stedin Groep
€4.908 — € 6.847 / maand
7 maanden
HBO - WO
Nog 19 dagen

Dit ga je doen

Interim Project Controller Zakelijk Project
Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen. 
Ben jij onze Interim Project Controller voor de afdeling Business Control Zakelijk Project? Met jouw kennis en ervaring op het gebied van project control weet je wat er nodig is om een portfolio van infrastructurele projecten van begin tot eind goed te kunnen beheersen.
Binnen Stedin zien wij het als onze taak om de energietransitie mogelijk te maken. Voor de afdeling Zakelijk Project, waar we ons met name met de aanleg, uitbreiding en vervanging van het midden- en laagspanningsnet bezighouden als ook het vervangen van het gasleidingennet, betekent dit dat we onze projecten steeds slimmer, sneller en efficiënter moeten uitvoeren. Ben jij de financiële navigator die dat samen met onze projectleiders kan bereiken? Dan is dit een rol die ook jou energie gaat geven!
Als Interim Project Controller heb jij een behoorlijke portefeuille aan projecten en meerdere projectleiders onder je hoede, allen voor de keten Laagspanning.
Je hebt zeer frequent contact met projectleiders en hun teamleiders, zodat je weet wat er speelt op de projecten en een goed inzicht hebt in zowel de financiële als de technische voortgang van de betreffende projecten. Je adviseert de projectleider en management primair op financieel gebied, maar ook op niet-financiële zaken geef je feedback binnen de projecten, die naar jouw mening aandacht verdienen of beter kunnen. Van begin tot eind daag je projectleiders uit met kritische vragen in elke fase van een project op de dimensies tijd, geld, scope, kwaliteit en risico’s. Daarbij lever je zowel gevraagd advies als hun navigator, maar ook ongevraagd advies als kritische onafhankelijke sparring partner. Naast de projectleiders en hun teamleider, werk je ook nauw samen met de ketenmanager en de business controller van de keten Laagspanning. Je vervangt tot het einde van het jaar een vaste project controller.

Jouw sterke punten. Worden wij blij van.  
Je bent een controller met passie voor infrastructurele projecten. Je krijgt energie van samenwerken met andere collega’s en stakeholders. Zelfstandig ga je aan de slag en weet jij resultaten neer te zetten als geen ander. Daarbij heb je oog voor procesverbeteringen die we kunnen doorvoeren en draag je actief bij aan het verder professionaliseren van de project control rol. Analyseren en inzichtelijke rapportages maken? Laat dat maar aan jou over. Jij bent een doorzetter en hebt oog voor het samenbrengen van partijen. Jij neemt initiatief, bent flexibel en prioriteert graag. Communicatieve eigenschappen? Jij hebt ze en weet deze op een effectieve manier in te zetten. Daarnaast speel je een verbindende rol tussen diverse stakeholders in de projecten.

  • Je hebt een afgeronde WO/HBO- opleiding in een financiële of bedrijfseconomische richting.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke project controllers rol.
  • Je hebt ervaring in een projectenorganisatie in de energiesector, bouw of industrie en hebt affiniteit met techniek.
  • Je kunt je snel administratieve processen eigen maken en uitdragen. Kennis van SAP is daarbij een sterke pré. Ervaring met Excel op gevorderd niveau is vereist.
  • Je bent analytisch sterk en hebt ervaring met risicomanagement.
  • Je bent gedreven om jezelf en de organisatie te ontwikkelen.
  • Je beweegt gemakkelijk op diverse niveaus. Daarbij heb je een goed gevoel voor (interne) verhoudingen en bent uitstekend in staat om situaties in te schatten. 

Een goed team. Daar hoor je bij.  
Deze functie maakt deel uit van het Business Control Zakelijk Project team. Met 12 collega’s ondersteunen wij de afdeling Zakelijk Project op het gebied van Business en Project Control. Het team is recent gegroeid, gezien het steeds groter wordend werkpakket dat we op ons af zien komen, en dat adequaat beheerst dient te worden. We hechten daarom veel waarde aan een goede en fijne samenwerking, met oog voor en ontwikkeling van mensen. Werken doe je afwisselend op de kantoorlocaties in Rotterdam en/of Delft en vanuit huis en afhankelijk van de projecten-portefeuille soms ook vanuit de vestigingen in Utrecht en Heinenoord.
Start zo spoedig mogelijk tot eind 2025.
 

Dit ben jij

  • Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift,
    een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring
  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde WO/HBO- opleiding in een
    financiële of bedrijfseconomische richting
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke project
    controllers rol
  • Kandidaat heeft ervaring met Excel op een gevorderd niveau
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van
    leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET
    mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers
    kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een
    bureau
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met en kennis van SAP
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse
    declaraties zijn niet toegestaan
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!