Project inwerken -(Coach en werkbegeleider consulenten Zorg en Veiligheid)

gemeente waalwijk

gemeente waalwijk
€60 — € 85 / uur
5 maanden
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Afdeling WijZ is het sociaal team van de gemeente Waalwijk waar ook de toegang voor alle zorg en ondersteuning op het terrein van welzijn, inkomen, jeugd en zorg is ondergebracht.
Het Veiligheidsteam van Afdeling WijZ voert regie op casuïstiek waar zorgen zijn over veiligheid (Jeugd en Wmo) en/of waar sprake is van complexe en meervoudige (veiligheids-) problematiek. Denk hierbij aan casussen die doorgezet zijn vanuit Veilig Thuis, de Raad voor de Kinderbescherming of Jeugdbescherming; zaken waarin een complexe scheiding speelt en zorgmijdende overlast gevende cliënten. Dit team heeft te maken met start van meerdere nieuwe collega's. Er is geen ruimte om het inwerken, begleeiden en coachen van deze nieuwe medewerkers goed vorm te geven. 

“Project inwerken (Coach en werkbegeleider consulenten Zorg en Veiligheid) is een tijdelijke opdracht waarbij jij zelfstandig verantwoordelijk bent voor het inwerken, coachen en begeleiden van meerdere startende consulenten Zorg en Veiligheid. Je draait hierbij een eigen caseload waarover jij eindverantwoordelijk bent, neemt startende collega's daar in mee en wanneer zij in staat zijn zelfstandig een caseload te draaien, draag jij zaken aan hen over. 

Je bent geen onderdeel van het veiligheidsteam, maar werkt vanuit dit project wel nauw met hen samen. 

Gedurende de 6 maanden van jouw opdracht wordt er verder gebouwd aan het vaste team waarna het coachen en begeleiden van nieuwe medewerkers weer onder verantwoordelijkheid van het team zelf kan vallen. Na deze 6 maanden is het de bedoeling dat je caseload is ondergebracht bij de nieuwe medewerkers. Zolang de betreffende medewerkers nog geen geldige SKJ registratie in hun bezit hebben, draag jij verantwoordelijkheid over de door hen opgepakte casuistiek. 

Om deze opdracht te volbrengen is het van belang dat jij zowel op inhoudelijk vlak als op coachend vlak de juiste competenties en ervaring hebt. Je bent gedurende je opdracht zowel verantwoordelijk voor de casusinhoud (en veiligheid in de huishoudens) als voor het goed begeleiden en inwerken van de nieuwe collega's."

Kandidaatomschrijving

– Je hebt een relevante HBO opleiding
– Je bent in het bezit van een geldige SKJ registratie
– Je hebt uitstekende coachende vaardigheden
– Je bent in staat jouw kennis en vaardigheden over te brengen op anderen. 
– Je hebt geruime ervaring (minimaal 5 jaar) in zorg en veiligheidscasuistiek vanuit een regiefunctie, bij voorkeur binnen de gemeente
– Je bent bekend met de Wmo en de  Jeugdwet en hebt ervaring met indicatiestelling op grond van deze wetten.
– Je bent zeer zelfstandig, kan goed functioneren binnen deze opdracht zonder direct onderdeel uit te maken van een team. Je bent in staat de opdracht naar eigen inzicht vorm te geven. 
– Je bent flexibel en bezit goede vaardigheden in crisisbeheersing. 
– Je bent een snelle denker en zet dit denken zo snel als mogelijk om in handelen.
– Je weet hoe je veiligheidsafspraken maakt met een gezin en welke partijen je het best kan betrekken.

Dit ben jij

  • Bewijs SKJ registratie – In bezit van een geldige SKJ registratie
  • Minimaal 5 jaar ervaring in zorg en veiligheidscasuïstiek, vanuit een
    regierol. (Hiervan ten minste 2 jaar binnen een gemeentelijke organisatie.)
  • Kennis lokale werkprocessen en sociale kaart – Kennis van de werkprocessen
    bij afdeling WijZ van gemeente Waalwijk en de sociale kaart binnen deze
    gemeente
  • Kennis van / ervaring met het werken binnen systeem ZorgNed
  • Bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring met het inwerken, coachen en
    begeleiden van collega's of nieuwe medewerkers'
  • De kandidaat is vanaf de startdatum inzetbaar voor de gevraagde uren per
    week
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens het interview wordt getoetst op: – Inzetbaarheid per genoemde datum
    – Communicatieve vaardigheden – Inhoudelijke kennis – Coachende
    vaardigheden

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback