Project medewerker

Politie Nederland

  • Uitzenden & ZZP
  • 01-10-2025
  • Zuid-Holland
  • 32 uur
Politie Nederland
€3.554 — €5.155 / maand €57 / uur
11 maanden
MBO - HBO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

De Dienst Facility Management (FM) maakt onderdeel uit van het Politiedienstencentrum (PDC). Binnen de dienst FM bestaat het programma Fysieke Toegangsbeveiliging (FTB). Een belangrijke doelstelling binnen dit programma is één landelijke toegangspas voor de gehele politie. De politie heeft ervoor gekozen om hiervoor aan te sluiten bij de Rijkspas.

De Rijkspas is een multifunctionele smartcard voor de Nederlandse rijksoverheid. Ze wordt ingezet als interdepartementaal legitimatiebewijs, authenticatiemiddel en toegangspas tot gebouwen en systemen.

Binnen het programma FTB vinden door het project Focusgebied 2 de voorbereidingen en uitrol plaats om de Rijkspas landelijk binnen de politie te implementeren. Het project bevindt zich nu in de voorbereidende fase op deze uitrol. Dit project zoekt momenteel een Project Medewerker.

  • De te werven Project Medewerker zal nauw samenwerken met de Profielcoördinator en het uitrolteam van het project voor de landelijke implementatie van de Rijkspas, waarbij ze regelmatig afstemmen over voortgang en uitdagingen/of de samenwerking zoeken. De te werven Project Medewerker rapporteert op dagelijks vlak aan de Profielcoördinator. Het werkveld brengt met zich mee dat de Project Medewerker contacten zal onderhouden met Team Integraal Beheer Fysieke Beveiliging, profieleigenaren, maar ook stakeholders, leveranciers en externe partners of leveranciers. Vragen over toegangsprofielen beantwoorden en uitleg te geven over procedures behoren tot het dagelijks werk.

  • Uitvoeren van schouwen en verwerking gegevens uit de schouwen van Politiepanden: De IST situatie is geïnventariseerd en in kaart gebracht. Deze IST-situatie moet binnen de gestelde kaders vertaald worden naar de gewenste SOLL-situatie. Over evt. noodzakelijke afwijkingen van de standaard profielen, maakt de Project Medewerker een adviesrapport aan de Profielcoördinator ter besluitvorming. Na besluitvorming worden goedgekeurde nieuwe profielen geregistreerd door de Project Medewerker;
  • (door)Ontwikkelen en inrichten Profielenhandboek; Alle toegangsprofielen (standaard en nieuw) worden door de Project Medewerker mede verwerkt in een Profielenhandboek;
  • Ondersteunen van de Toegangsprofielcoördinator bij diens werkzaamheden en afstemmen met Integraal Beheer Fysieke Beveiliging.
  • Stakeholder Management: Ondersteuning van de Profielcoördinator bij het afstemmen van toegangsprofielen met stakeholders, uitleg geven over bestaande procedures aan stakeholders en indien nodig voorstellen doen ter verbetering van de uitvoeringspraktijk.
  • Bijdragen aan de veiligheid binnen de panden door de juiste ruimte te koppelen aan de profielen, bewust zijnde van de impact op alle politielocaties in Nederland.
  • Zelfstandige Rol: De functie vereist zelfstandigheid binnen de bestaande processen en profielen om te bepalen welke bevoegdheid voor welke ruimte geschikt is. Hierbij is het vermogen om gebouwtekeningen te interpreteren een belangrijke voorwaarde.
  • Kennis en Deskundigheid: Zelfstandig kunnen werken, een goed analytisch vermogen, accuratesse, kwaliteitsgerichtheid en ervaring met het opzetten van een database zijn competenties die belangrijk zijn voor Project Medewerker. Kennis van beveiligingsprocessen, ervaring met inventarisatie en het kunnen interpreteren van gebouwtekeningen, zijn een pré.

Dit ben jij

  • De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering
    van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en
    geen ZZP’er / ondernemer
  • Migratie. Door in te schrijven bevestigt u dat u op de hoogte bent
    van de voorgenomen overstap naar een intermediair model en dat u begrijpt
    dat, indien u wordt gegund, een toekomstige migratie naar een intermediair
    mogelijke kan plaatsvinden. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit uw
    inschrijving. Het is niet verplicht. Wanneer ten tijde van inschrijven op deze opdracht niet
    akkoord wordt gegeven zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag
  • De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardig diploma op
    minimaal Mbo 3 niveau
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in
    facility management
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met planmatig en
    gestructureerd te werk gaan
  • De kandidaat is administratief onderlegd en heeft minimaal 3 jaar
    werkervaring aantoonbaar met administratief werk
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van
    profielen en profielenhandboeken
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opzetten van een
    database voor toegangsprofielen
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met beveiligingsprocessen
    binnen de overheid of vergelijkbare organisaties
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de
    overheid en/of Politie
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde, erkende en volwaardig diploma op
    minimaal Hbo niveau
  • De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardig diploma op minimaal
    Mbo 3 niveau, in de richting van beveiliging, facilitair management,
    logistiek of techniek of gelijkwaardig
  • Uitvoeren van schouwen en verwerking gegevens uit de schouwen van Politiepanden: De IST situatie is geïnventariseerd en in kaart gebracht. Deze IST-situatie moet binnen de gestelde kaders vertaald worden naar de gewenste SOLL-situatie. Over evt. noodzakelijke afwijkingen van de standaard profielen, maakt de Project Medewerker een adviesrapport aan de Profielcoördinator ter besluitvorming. Na besluitvorming worden goedgekeurde nieuwe profielen geregistreerd door de Project Medewerker;
  • (door)Ontwikkelen en inrichten Profielenhandboek; Alle toegangsprofielen (standaard en nieuw) worden door de Project Medewerker mede verwerkt in een Profielenhandboek;
  • Ondersteunen van de Toegangsprofielcoördinator bij diens werkzaamheden en afstemmen met Integraal Beheer Fysieke Beveiliging.
  • Stakeholder Management: Ondersteuning van de Profielcoördinator bij het afstemmen van toegangsprofielen met stakeholders, uitleg geven over bestaande procedures aan stakeholders en indien nodig voorstellen doen ter verbetering van de uitvoeringspraktijk.
  • Bijdragen aan de veiligheid binnen de panden door de juiste ruimte te koppelen aan de profielen, bewust zijnde van de impact op alle politielocaties in Nederland.
  • Zelfstandige Rol: De functie vereist zelfstandigheid binnen de bestaande processen en profielen om te bepalen welke bevoegdheid voor welke ruimte geschikt is. Hierbij is het vermogen om gebouwtekeningen te interpreteren een belangrijke voorwaarde.
  • Kennis en Deskundigheid: Zelfstandig kunnen werken, een goed analytisch vermogen, accuratesse, kwaliteitsgerichtheid en ervaring met het opzetten van een database zijn competenties die belangrijk zijn voor Project Medewerker. Kennis van beveiligingsprocessen, ervaring met inventarisatie en het kunnen interpreteren van gebouwtekeningen, zijn een pré.

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Vincent Vermeulen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Vincent neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!