Project medewerker financieel beheer

gemeente Oldebroek

gemeente Oldebroek
In overleg
HBO
Laatste dag

Dit ga je doen

Opdracht

De gemeente Oldebroek heeft samen met de gemeenten Hattem en Heerde per 1 januari 2025 ERPx van Unit4 geïmplementeerd. Na de implementatie van ERPx per 1 januari 2025, gaan we nu van start met de optimalisatiefase. Deze fase richt zich op het verder verbeteren, en verfijnen van de processen binnen het ERPx-systeem, met als doel het verhogen van de operationele efficiëntie en het gebruiksgemak voor alle betrokken gebruikers.

Doelstellingen van de opdracht

  • Identificeren en oplossen van knelpunten en inefficiënties in het huidige gebruik van ERPx.
  • Doorvoeren van procesoptimalisaties op basis van gebruikersfeedback en data-analyse.
  • Verhogen van de adoptiegraad en tevredenheid onder eindgebruikers.
  • Implementeren van aanvullende functionaliteiten en automatiseringen waar dit meerwaarde biedt.
  • Instrueren van budgetbeheerders en budgethouders over hun rol en het gebruik van ERPx.
  • Controleren en aansluiten van de subadministraties belastingen op ERPx, ter bevordering van financiële consistentie.

Concreet verwachten we dat jij je bezig houdt met de volgende activiteiten:

  • Organiseren van trainingen en inloopsessies voor eindgebruikers (totaal 10 sessies).
  • Faciliteren van Q&A-momenten en individuele begeleiding op maat.
  • Adviseren over en uitvoeren van verbetermaatregelen binnen de factuurstroom van de afvaladministratie (reduceren van het aantal niet order facturen en het overgaan naar inkoopfacturen)
  • Opzetten van processen en ondersteuning bieden bij maand- en kwartaalafsluitingen.
  • Instructie en begeleiding van budgetbeheerders en budgethouders in het gebruik van ERPx.
  • Ondersteuning bij de controle en aansluiting van subadministraties belastingen op ERPx
  • De opdrachtnemer is zelf verantwoordelijk voor de uitvoering van deze werkzaamheden en bepaalt de werkwijze en planning. Er is geen sprake van een gezagsverhouding of werkafhankelijkheid. De opdrachtnemer is vrij om de opdrachten ook voor andere opdrachtgevers uit te voeren, mits dit geen conflicten oplevert met de vereisten van de opdracht.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in een
    economische richting
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de implementatie in de
    afgelopen 5 jaar met ERPx van Unit 4
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als
    Controller
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente met
    opstellen van begrotingen en jaarrekeningen bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met het trainen van eindgebruikers met ERPx
  • Aantoonbare werkervaring met migratietrajecten naar ERPx
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het jaarrekeningproces en de
    bijbehorende dossieropbouw binnen gemeentelijke organisaties

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback