Projectadviseur TRA-regeling (tijdelijk)
Gemeente Amstelveen
- Uitzenden
- 24-11-2025
- 36 uur
Dit ga je doen
De gemeente Amstelveen voert sinds 2025 de Tijdelijke Regeling Alleenverdienersproblematiek (TRA) uit. Deze regeling is bedoeld voor huishoudens waarin één partner het inkomen verdient en die – door een samenloop van fiscale en sociale regelingen – onder het bestaansminimum uitkomen. De TRA voorziet in een jaarlijkse tegemoetkoming van €1.000, toe te kennen door gemeenten op basis van gegevens van de Belastingdienst en/of zelfmeldingen.
Voor de tijdelijke uitvoering van deze regeling in 2025 een projectadviseur ingezet. De inzet is projectmatig van aard en vindt plaats buiten de reguliere organisatie inrichting.
Als projectadviseur draag je bij aan een zorgvuldige en doelgerichte uitvoering van de Tijdelijke Regeling Alleenverdienersproblematiek (TRA). Je ondersteunt de gemeente bij het identificeren van rechthebbenden, het beoordelen van hun situatie en het opstellen van beschikkingen.
· De werkzaamheden zijn tijdelijk en projectmatig van aard;
· De opdrachtnemer maakt geen deel uit van de gemeentelijke organisatie;
· De opdracht eindigt na 6 maanden.
Resultaatgebieden:
· Je benadert zelfstandig huishoudens op basis van gegevens van de Belastingdienst en/of zelfmeldingen;
· Je verzamelt en beoordeelt inkomens- en vermogensgegevens;
· Je toetst situaties aan de TRA, Participatiewet, Awb, Toeslagenwet en Inkomstenbelasting;
· Je stelt beschikkingen en rapportages op;
· Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen;
· Je stemt af met externe partners zoals schuldhulpverlening en juridische afdelingen;
· Je levert alle resultaten zelfstandig en binnen de afgesproken termijn.
De verlengingsopties in deze opdracht vallen onder de herzieningsclausule van de Aanbestedingswet. Het betreft een mogelijkheid, geen recht.
Kandidaatomschrijving
- Heeft een afgeronde 4 jarige hbo- of wo-opleiding in sociaal-juridische dienstverlening, bestuurskunde, rechten of een vergelijkbare richting.
- Beschikt over aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving zoals de Participatiewet, Awb, Toeslagenwet en Inkomstenbelasting.
- Heeft ervaring met het beoordelen van inkomenssituaties en het opstellen van beschikkingen binnen het sociaal domein.
- Is in staat om zelfstandig te werken en resultaten op te leveren binnen afgesproken termijnen.
- Heeft ervaring met projectmatig werken en het zelfstandig uitvoeren van afgebakende opdrachten.
- Is communicatief vaardig en kan goed afstemmen met externe partners zoals schuldhulpverlening en juridische afdelingen.
- Is analytisch sterk, signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
- Kan zich indien nodig laten vervangen door een professional met vergelijkbare kwalificaties.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie:
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG:
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collega’s in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen.
Dit ben jij
- Minimaal een 4 jarige afgeronde hbo- of WO opleiding, bij voorkeur in
sociaaljuridische dienstverlening, bestuurskunde, rechten - (Sociaal domein) – Minimaal 3 jaar relevante werkervaring
binnen het sociaal domein - (TRA regeling) – Heeft in het afgelopen jaar als projectleider
een soortgelijk traject voor de TRA-regeling opgezet voor een 100.000+
gemeente
- In bezit van een 4 jarige HBO opleiding Sociaal Juridische dienstverlening.
Geel arceren op CV - (Alleenverdienersproblematiek) – Heeft aantoonbare
werkervaring als projectleider in het opzetten van het project
Alleenverdienersproblematiek opgedaan in het afgelopen jaar. Geel arceren
op CV - Aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring binnen het sociaal domein,
opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Geel arceren op CV - Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Verificiatie van de cv Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige
werkzaamheden. Competenties voor deze uitvraag. In hoeverre de kandidaat
overtuigt de opdracht succesvol af te ronden
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.