Projecten regisseur Duurzaam Vastgoed

Gemeente Amsterdam

  • Uitzenden
  • 18-08-2025
  • Noord-Holland
  • 36 uur
Gemeente Amsterdam
11 maanden
HBO
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving
Het gaat om het voeren van regie op meerdere grote projecten (meer dan 1 mln) in het kader van de Verduurzaming van het Gemeentelijk Vastgoed. Op dit moment zijn zo’n tiental projecten in voorbereiding voor verduurzaming door een interne interim-invulling. Dit moet overgenomen worden en verder aangestuurd worden.

De projectregisseur stuurt inhoudelijk op de projecten behorend tot zijn portefeuille en begeleid/stuurt de betrokken bouwmanagers en ontwikkelmanagers aan

De projectregisseur is verantwoordelijk voor het opzetten van een professionele projectorganisatie vanuit PPM van GV. Deze professionele organisatie is gericht op heldere checks en balances rondom vaststellen plan van aanpak, aanbestedingsstrategie, VO, DO en uitvoering. Hij hanteert daarvoor waar mogelijk de reeds uitgewerkte en gehanteerde formats die voor andere programma's gehanteerd worden

Werkzaamheden
De projectregisseur is in ieder geval resultaatverantwoordelijk voor de onderstaande elementen;

  • Interne voortgangsrapportage welke bemensing nodig is tbv het realiseren van de portefeuille, de voortgang op projectniveau en welke randvoorwaarden 'niet op orde zijn' en wat daartoe verbeterd moet worden.
  • Is samen met 'het aanspreekpunt B&O' – verantwoordelijk voor een opzet van de interne en bestuurlijke voortgangsrapportage.
  • Als aanvulling op het bestaande plan van aanpak het een aanpak voor het verder professionaliseren van de organisatie
  • Geeft sturing aan de opgestelde marktstrategie
  • Bewaakt (Financiele) afwijkingen en risico's van de vastgestelde plannen en/of  te hanteren/vastgestelde kaders
  • Legt over de resultaten verantwoording af aan de ambtelijk opdrachtgever programma duurzaam vastgoed, waar nodig aan het hoofd PPM. En adviseert gevraagd en ongevraagd de organisatie over deze elementen en het programma.

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring
    als uitvoerend ambtelijk opdrachtgever in de utitiliteitsbouw (ofwel op
    terrein van maatschappelijk vastgoed ofwel op terrein van gemeentelijk
    vastgoed).
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het aansturen
    van meerdere -omvangrijke & complexe – projecten gelijktijdig (>1 miljoen
    euro).
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar
    werkervaring bij een van de vijf grootste gemeenten van Nederland (de G5).
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over
    een hbo werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft als aantoonbare ervaring
    het inregelen en optimaliseren van interne processen & formats binnen een
    gemeentelijke afdeling / directie.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in
    de politiek bestuurlijke omgeving. Geef aan hoeveel jaren aantoonbare
    ervaring de kandidaat heeft. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te
    blijken uit het cv

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Sebastiaan Melief

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback