Projectleider

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Gemeente Utrechtse Heuvelrug
In overleg
6 maanden
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Opdracht samenwerkingsmodel bedrijfsvoering
Samenvatting
Als vervolg op werksessies met betrokken collega’s over de ontwikkeling van bedrijfsvoerings, is de opdracht geformuleerd om het opgestelde concept samenwerkingsmodel bedrijfsvoering te concretiseren, implementeren en evalueren. Daarnaast vraagt ook het formaliseren van de samenwerking in het sociaal domein in regio Zuid Oost Utrecht in een centrumgemeente om uitwerking in het samenwerkingsmodel bedrijfsvoering.
Achtergrond en aanleiding
In het najaar van 2024 hebben collega’s gewerkt aan een advies aan het MT om te komen tot een manier van organiseren waarbij doelmatig en doeltreffend ondersteuning op bedrijfsvoering wordt verleend aan de afdelingen (thema’s), waarbij recht wordt gedaan aan de integrale verantwoordelijkheid van de thema’s binnen de vastgestelde kaders en kwaliteitseisen.
De aanleiding voor het atelier ondersteuning op de bedrijfsvoering is:
Onduidelijkheid over wat er wel/niet gedaan wordt door de bedrijfsvoering teams.
Wederzijdse mismatch en onduidelijkheden in geboden dienstverlening en behoeften en in verwachtingen wat ieders bijdrage hieraan is.
Wrijving in onderlinge samenwerking (houding en gedrag) tussen bedrijfsvoering en primair proces en het niet volgen van de kaders en gemaakte afspraken over dienstverlening en taakverdeling.
We zijn toe aan een volgende stap in de professionalisering en kwaliteit van de bedrijfsvoering.
Het ontwerpteam is in de ateliersessies gekomen tot een concept samenwerkingsmodel bedrijfsvoering. Dit model is op hoofdlijnen en bevat uitgangspunten voor samenwerking en een beschrijving van de vier bedrijfsvoeringsrollen (kaderstelling, monitoring, advisering en uitvoering). Het advies van het ontwerpteam is om dit samenwerkingsmodel te concretiseren, implementeren en evalueren.
Daarnaast is recentelijk gestart met het proces van het formaliseren van de regio ZOU sociaal domein door het oprichten van een centrumgemeente constructie conform de Wet gemeenschappelijke regelingen (Wgr). De gemeente Utrechtse Heuvelrug is op dit moment gastheergemeente voor medewerkers van ZOU, maar wordt in de nieuwe centrumgemeenteconstructie per 1 januari 2027 de centrumgemeente. Als centrumgemeente is onze organisatie daarmee opdrachtnemer van de andere vier gemeenten die opdrachtgever zijn. Deze centrumgemeenteconstructie heeft invloed op een aantal belangrijke bedrijfsvoeringprocessen zoals financiën, juridische zaken, inkoop, HR, communicatie, IT-systemen en gegevensverwerking. De bijzondere rol van centrumgemeente en de betekenis hiervan voor de benodigde samenwerking met de bedrijfsvoering vraagt om uitwerking in dit samenwerkingsmodel.
Doelstelling en resultaat opdracht
Uitwerken en implementeren van het concept ‘samenwerkingsmodel bedrijfsvoering’ dat duidelijkheid geeft over wat er van bedrijfsvoering verwacht kan worden én wat bedrijfsvoering van haar afnemers en opdrachtgevers mag verwachten door concrete afspraken per bedrijfsvoeringstaak over welke taken waar uitgevoerd worden en onder welke voorwaarden. Dit moet leiden tot duidelijkheid, wederzijds begrip en een efficiënt en effectief werkende bedrijfsvoering die optimaal bijdraagt aan het realiseren van de doelstellingen van de organisatie.
Aanpak
Sluit aan op onze visie, missie, manier van werken, besturingsfilosofie, ontwerpprincipes en concept samenwerkingsmodel.
Incrementeel: stapsgewijs op basis van wat er nodig is om het doel te bereiken.
Gevraagde competenties en ervaring
Senior (project)manager/ adviseur
Ervaring met gemeenten/ overheid
Ervaring met het inrichten van dienstverlening in bedrijfsvoering
In staat om verbinding tot stand te brengen
Ervaring met het doorvoeren van veranderingen
Weet draagvlak te organiseren
Beschikbaarheid
2 tot 3 dagen per week
Periode: half jaar, eventueel met een half jaar te verlengen

Dit ben jij

  • Indien van toepassing: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere
    functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent
    zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde
    zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door
    een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien
    blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is
    ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke
    schade voor rekening en risico van leverancier
  • De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of
    een uitzendkracht
  • De inhurende organisatie zal bij gunning van opdracht een
    integriteitsverklaring overhandigen aan de kandidaat welke ondertekend
    dient te worden. Hier dient u als aanbieder mee akkoord te gaan
  • Kandidaat woont het volgende aantal kilometers bij de gemeente xx vandaan
    (i.v.m. duurzaamheid/CO2 uitstoot)

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback