Projectleider / adviseur / specialist kostenverhaal projecten en tijdschrijven

Werkorganisatie BUCH

Werkorganisatie BUCH
€5.965 — €8.123 / maand
1 maanden
Nog 11 dagen

Dit ga je doen

Omschrijving opdracht
projectleider / adviseur / specialist kostenverhaal projecten en tijdschrijven

De BUCH is een werkorganisatie die werkt voor 4 gemeenten: Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. Personeel is in dienst van de BUCH en voert werkzaamheden uit voor de gemeenten. Kosten worden via de kostenverdeelstaat en een verdeelsleutel naar de gemeenten doorbelast.

Binnen het ruimtelijk domein lopen verschillende kostenverhaalprojecten bij de gemeenten. Elke gemeente voert dit op eigen wijze uit. Het proces, de boekingsgang en de rollen en verantwoordelijkheden niet zijn vastgelegd. Dit heeft geleid tot een onjuist inzicht in de stand van zaken en onjuiste (ontbrekende) boekingen en hiermee de afrekeningen naar de gemeenten.
Er is een start gemaakt met de inventarisatie van de boekingen t.b.v. het maken van correcties en betrokkenen zijn het proces aan het harmoniseren en beschrijven. Echter om alle resultaten tijdig te kunnen behalen is extra inzet nodig in de vorm van een projectleider die ook over de onderwerpen kan adviseren en waar nodig kan ondersteunen bij de uitwerking hiervan.

Een proces dat nauw verbonden is met het afrekenen van kosten van projecten is tijdschrijven. Dit vindt deels plaats voor het ruimtelijk domein. Ook hiervoor geldt dat het proces niet is beschreven en rollen en verantwoordelijk niet zijn belegd.
Er is behoefte aan een brede inventarisatie binnen de organisatie voor zowel inhuur als vaste medewerkers en in kaart brengen van de gevolgen van tijdschrijven.

Kostenverhaalprojecten resultaten
Proces voor de vier gemeenten harmoniseren en implementeren
Boekingsgang standaardiseren en uniformeren, inclusief wijze en proces afrekenen tussen BUCH en gemeenten
Goedzetten stand projecten per januari 2025 en afrekening jaarrekening 2025
Beoordelen stand begroting 2025 en verder
Mogelijkheden onderzoeken van kostenverhaalprojecten in grexmanager
Opstellen van een financiële en voorgangsrapportage kostenverhaalprojecten
Implementatie proces binnen de organisatie

Tijdschrijven resultaten
Inventariseren welke functies ten behoeve van welk project tijd moeten schrijven (onderscheid inhuur en vaste medewerkers)
Bepalen tarieven, eventueel overhead en andere voorwaarden voor afrekenen uren
Bepalen invloed van tijdschrijven en doorbelastingen op gekoppelde processen zoals kostenverdeelstaat en berekening verdeelsleutel.
Bepalen organisatorische positie en benodigde formatie voor het beheer van het tijdschrijfsysteem
Bepalen wijze opdrachtverstrekking van gemeenten naar BUCH t.b.v. afrekening (jaarcontracten)
Opstellen en vastleggen proces tijdschrijven
Implementatie proces binnen de organisatie

Taken en verantwoordelijkheden
Samenstellen (deel) projectgroep
Opstellen planning met deelresultaten
Adviseren en waar nodig bijspringen bij de totstandkoming van de (deel)resultaten
Monitoren voorgang en periodiek betrokkenen hierover informeren (teammanagers, MT BUCH)

Harde eisen
Gemeentelijke kennis en ervaring (10 jaar), Kostenverhaalprojecten (proces, boekingsgang)
Kennis, ervaring met doorbelastingen & afrekeningen
Kennis kostenverdeelstaat
Kennis BBV

Zachte eisen
Ervaring Key2financien
Werken met GR en gemeenten en onderlinge afrekeningen
Ervaring TIM (tijdschrijfsysteem)
Ervaring GREX manager

Competenties
Stevige gesprekspartner
Gevoel voor onderlinge verhoudingen/teamspeler
Overtuigingskracht
Technische vakkennis en deze kunnen vertalen naar begrijpelijke uitleg
Zelfstandig en pro actief

Reden inhuur
Piekbelasting/Projecten

Invulling ZZP’er
Deze opdracht is wel geschikt voor invulling door een ZZP’er

Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Startdatum : 1 november 2025
Einddatum : 31 december 2025
Optie verlenging t/m : ja tot maximaal 31 maart 2026
Aantal uur per week : 36 uur

Inschaling bij werkorganisatie BUCHDe functie is ingeschaald in schaal 14Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl
Plafondtarief / all-in uurtarief: € 175 ,-
Inschrijvingen boven het uurtarief worden uitgesloten van verdere deelname aan de aanbesteding en kunnen niet meer in aanmerking voor gunning van de opdracht.

VOG Screeningsprofiel
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel11-12-13-22-41.

Dit ben jij

  • Gemeentelijke kennis en ervaring (10 jaar), Kostenverhaalprojecten (proces,
    boekingsgang)
  • Kennis, ervaring met doorbelastingen & afrekeningen
  • Kennis kostenverdeelstaat
  • Kennis BBV
  • Ervaring Key2financien
  • Werken met GR en gemeenten en onderlinge afrekeningen
  • Ervaring TIM (tijdschrijfsysteem)
  • Ervaring GREX manager

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback