Projectleider Afval & Grondstoffen

Gemeente Rhenen

Gemeente Rhenen
€3.602 — €5.313 / maand
6 maanden
WO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

We werken waarderend en vanuit de bedoelingIn Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

De gemeente Rhenen zoekt een ervaren Projectleider afval & grondstoffen die zelfstandig meerdere inhoudelijke en aanbestedingsprojecten kan uitvoeren. De inzet is gericht op voorbereiding, besluitvorming, aanbesteding en communicatie binnen het gemeentelijk afvalbeleid.

De opdracht

  1. Actualisatie inzameling bedrijfsafval (Q1 2026)
  • Actualiseren van de inzameling van bedrijfsafval.
  • Voorbereiden en aankondigen van wijzigingen richting doelgroepen.
  • Wijzigingen treden vermoedelijk in werking per januari 2027.
  1. Voortzetting en uitbreiding luierinzameling (gereed eind Q2 2026)
  • Organiseren van de voortzetting van de huidige inzameling.
  • Opstellen en contractueel vastleggen van een uitbreiding.
  1. Nieuwe overeenkomst glasinzameling (gereed eind Q2 2026)
  2. Aanbesteding bechippen mini-containers & CMS (publicatie eind Q2 2026)
  • Voorbereiden van de aanbesteding.
  • Organiseren van de interne besluitvorming.
  • Publiceren van de aanbesteding volgens wet- en regelgeving.
  1. Opstellen aanwijsbesluiten verzamelcontainers
  • Juridisch en inhoudelijk voorbereiden.
  • Zorgdragen voor bestuurlijke vaststelling.

Dit ben jij

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 7 jaar als
    projectleider binnen het domein afval/grondstoffen bij een gemeente of
    omgevingsdienst
  • Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden of begeleiden van (Europese)
    aanbestedingen
  • Uiterlijkbeschikbaar per 1 januari 2026voor minimaal 24 uur per week
  • Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als
    beleidsadviseur op het gebied van afval/grondstoffen
  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen afvalinzameling / afvalsystemen
  • Afgeronde WO master in de richting van Duurzaamheid
  • Aantoonbare werkervaring met communicatie- en bewustwordingscampagnes
    afval

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback