Projectleider begraafplaatsen

Samenwerkingsorganisatie De Wolden-Hoogeveen

Samenwerkingsorganisatie De Wolden-Hoogeveen
€3.602 — €5.313 / maand
13 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Opdracht 
Als projectleider begraafplaatsen krijg je de opdracht een 3-tal projecten op de begraafplaatsen in Hoogeveen voor te bereiden en de uitvoering te begeleiden.

Er ligt een bestuurlijke opdracht vanuit de gemeente Hoogeveen om het begraafbeleid uit te gaan voeren.

In de uitvoeringsagenda is opgenomen dat in 2025 gestart moet worden met de voorbereidende plannen.

Projectopdracht 1:
Uitvoering geven aan het onderdeel uitbreiding van de begraafcapaciteit uit de Uitwerkingsnotitie Begraafbeleid. Hiervoor moet het ruimen van 100 algemene graven en 400 particuliere graven gerealiseerd worden. Aansluitend wordt de uitvoering van cyclisch ruimen in de volgende jaren geborgd.

Projectresultaat 1:
Er is een inhaalslag gemaakt met het cyclisch ruimen op de begraafplaatsen van Hoogeveen, waardoor er begraafcapaciteit beschikbaar komt. Vervolgens wordt het cyclisch ruimen volgens vastgesteld beleid gefaciliteerd voor de met een meerjarig contract.

Projectopdracht 2:
Uitvoering geven aan het nieuwe begraafbeleid en gedenkplekken inrichten voor overledenen, waarvan het graf of de urn er niet meer is (de geruimde graven). En uitvoering geven aan een centrale gedenkplaats voor ongeboren of levenloos geboren kinderen (sterretjes gedenkplek).

Projectresultaat 2:
Een gedenkplek op iedere begraafplaats voor nabestaanden om een gedenkbord te plaatsen en een centrale gedenkplek om ongeboren of levenloos geboren kinderen te herdenken. Via een participatief traject worden de monumenten vormgegeven.

Projectopdracht 3:
Realiseer as-verstrooivelden en verzamelgraven op de begraafplaatsen waar dit nog niet aanwezig is.

Projectresultaat 3:
Op alle begraafplaatsen (uitgezonderd de Oude begraafplaats Hoogeveen) kan de mogelijkheid tot het verstrooien van as worden aangeboden.

Op de begraafplaats Zevenberg is er een verzamelkelder waar stoffelijke resten na de ruiming van een graf in kunnen worden bijgezet. 

Dit ben jij

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het leiden van
    begraafplaatsprojecten voor gemeentelijke organisaties
  • Kandidaat is 16 uur per week beschikbaar voor de periode 1 november 2025
    tot 31 december 2026
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring met het leiding geven aan 5 verschillende
    projecten op het vakgebied begraafplaatsen. Benoem deze projecten duidelijk
    in het CV
  • Aantoonbare werkervaring met het voorbereidingsproces van het ruimen van
    graven
  • Aantoonbare werkervaring met alle processen die te maken hebben met
    begraven. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback