Projectleider – Nijkerk

Gemeente Nijkerk

  • Uitzenden
  • 11-08-2025
  • 36 uur
4 maanden
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Doel van de functie

Als  Zorgcoördinator ben je het eerste aanspreekpunt en de vaste begeleider voor vluchtelingen (asielzoekers, statushouders en Oekraïners) die verblijven op gemeentelijke opvanglocaties. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren van de ondersteuning rondom de vluchteling en zorgt ervoor dat de juiste hulp op het juiste moment beschikbaar is. Je bent de spil in het web en bewaakt het overzicht van het gehele traject.

Kerntaken

  • Je begeleidt vluchtelingen vanaf binnenkomst tot aan doorstroom of uitstroom.
  • Je stelt samen met de vluchteling een begeleidingsplan op en bewaakt de voortgang.
  • Je signaleert hulpvragen op het gebied van zorg, welzijn, werk, onderwijs en juridische ondersteuning.
  • Je schakelt met interne en externe partners (zoals GGD, COA, welzijnsorganisaties, scholen en vrijwilligers).
  • Je zorgt voor een goede overdracht van informatie en houdt het dossier van de vluchteling actueel.
  • Je werkt nauw samen met collega’s op de opvanglocaties en draagt bij aan een veilige en stabiele leefomgeving.
  • Je neemt deel aan overleggen en draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de opvanglocaties in eigen beheer.

Profiel

  • Je bent sociaal vaardig, empathisch en weet vertrouwen op te bouwen.
  • Je kunt goed organiseren en schakelen tussen verschillende partijen.
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van mensen in kwetsbare situaties.
  • Je hebt kennis van of affiniteit met de doelgroep vluchtelingen.
  • Je werkt zelfstandig, maar bent ook een teamspeler.
  • Je spreekt bij voorkeur meerdere talen of weet je goed verstaanbaar te maken in eenvoudige taal.

Plaats in de organisatie

Je maakt deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor de opvanglocaties van de gemeente. Je werkt onder aansturing van de valt onder de locatiemanager en in nauwe samenwerking met HRM, facilitair beheer en maatschappelijke partners.

 

Competenties

  • Samenwerken
  • Organiseren
  • Probleemoplossend vermogen
  • Empathisch vermogen
  • Stressbestendigheid
  • Resultaatgerichtheid

Salarisschaal en functieweging (indicatief)
Afhankelijk van ervaring en verantwoordelijkheden kan deze functie worden ingeschaald in schaal 9 van de CAO Gemeenten. Voor een exacte inschaling is een functieweging via HR21 noodzakelijk
 

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Rosa Wijsmuller

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Rosa neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback