Projectleider OT&IT – deta vast

Stedin Groep

11 maanden
HBO - WO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Projectleider Telecom & Platformen – OT Infra & Telecom deta-vast
kosteloze overname na 1 jaar
C09 (min. € 5006,30 – max. € 6984,90) – Stedin 2025.01
VOG, Screening en assessment maken deel uit van het intakeproces
ZZP = niet toegestaan (ook geen doorleen of draaideurconstructies)

Werk waar je trots op kunt zijn. Dit ga je doen.

Door de EnergieTransitie komt er meer werk op ons af dan ooit. Er rijden straks veel meer elektrische auto’s. Huizen en wijken gaan van het gas af. En we leveren massaal zelf opgewekte energie terug. Vragen van onze klanten worden daardoor steeds complexer en in het net zijn grote aanpassingen nodig. Genoeg te doen dus! Stedin heeft haar eigen telecommunicatienetwerk gebouwd en beheert deze ook. Operationele Technologie (OT) en Telecommunicatie spelen een essentiële rol in het oplossen van de genoemde complexiteit. Als Projectleider OT Infra & Telecom ben je actief in de OT Infra & Telecom keten en werk je in het OT Platformen domein aan complexe OT Infra & Telecom projecten binnen het gehele verzorgingsgebied van Stedin. De platformen binnen het OT domein zijn de ruggengraat van alle belangrijke applicaties waaronder het managen van de distributie van de energie naar de gebruikers en het forecasten van hoeveel groene energie geproduceerd wordt. Je werkt aan meerdere projecten tegelijk, met een omvang tot circa 1 miljoen euro. Je bent eindverantwoordelijk voor het resultaat en hebt te maken met interne klanten, externe leveranciers en diverse interne belanghebbenden. Met het technisch inzicht dat je hebt ben je in staat om alle belangen te zien, te begrijpen en bij elkaar te brengen. Je weet problemen te voorkomen door je ervaring en daarmee help je ook de OTI&T organisatie naar een hoger niveau te tillen. Wat de uitdaging ook is, bij jou is alles in goede organisatorische handen. Je bewaakt het budget, bepaalt mede de investeringen en kosten en rapporteert hierover aan jouw interne klant en de programmamanager. Je evalueert het resultaat tussentijds en na oplevering. Je bent niet alleen hét aanspreekpunt voor de projecten, maar ook budget- en resultaatverantwoordelijk. Je verricht werk om trots op te zijn en draagt bij aan het succesvol realiseren van de Energietransitie. Veiligheid staat hierbij op een hoog niveau. Je moet bereid zijn om jaarlijks jouw “aanwijzingen” te halen om in de hoogspanningsomgevingen te kunnen functioneren.

Het OT Infra & Telecom team is volop en voortdurend in ontwikkeling, jouw kans om volop mee te bouwen.

– Als projectleider zorg je ervoor dat de processen en methodes die nodig zijn voor een excellente dienstverlening worden gevolgd op het gebied van OT Infra & Telecom. Security ervaring is een pre.
– Je bent ervoor verantwoordelijk dat projecten conform de KPI’s worden geleverd, conform Performance and Quality Management en volgt het Projectenhandboek.
– Je maakt voorstellen voor het continu verbeteren van de dienstverlening en implementeert deze.
– Je verzorgt nauwkeurige en reguliere rapportages over de projecten en de performance van de dienstverlening en optimaliseert deze waar nodig.
– Je bouwt sterke relaties op tussen afdelingen en teams en stakeholders en je bent in staat om een effectieve dialoog te leiden tussen afdelingen
 
Jouw sterkte punten daar worden wij blij van

• Je bent proces gedreven en bij alles wat je doet, denk je aan het resultaat voor de klant. Je houdt grip en controle en biedt tegelijkertijd flexibiliteit en ruimte. Je bewaakt budgetten alsof het om jouw eigen portemonnee gaat.
• Je bent een aanpakker, bent communicatief sterk, empathisch en neemt betrokkenen makkelijk mee in je plannen. Je blinkt uit in de competenties pro activiteit, besluitvaardigheid, helikopterview, organisatiesensitiviteit en inspireren.
• Je hebt affiniteit met platformen in het OT domein en je bent een duurzame doener en een verbinder binnen jouw projectteamleden en het management. Jouw competenties stellen jou in staat op elke niveau helder en begrijpelijk over te komen om besluitvorming te kunnen begeleiden.
• Werken conform de strategische architectuur en processen en het projectenhandboek is voor jou gesneden koek en hier zie jij de toegevoegde waarde van in.
• Je bent iemand met humor en die graag en goed de regie voert. Je hebt veiligheid altijd voorop staan. Stilstand is voor jou achteruitgang. Je bent er continu op gericht om jezelf en je teams verder te ontwikkelen en Stedin biedt jou waar mogelijk de ruimte om dat te doen.

Wat jou verder tot onze nieuwe Projectleider OTI&T maakt?
• Afgeronde HBO of WO -opleiding, bij voorkeur (Bedrijfskundige) Informatica en/of IT;
• Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in projectmatig werken en het (in)direct aansturen van projecten;
• Aantoonbare werkervaring met projectteams en werken in waterval en Agile
• Kennis van IT systemen, liefst in OT domeinen is een pre;
• Je managet het projectenproces en zorgt dat randvoorwaarden tijdig zijn georganiseerd, zodat het projectteam optimaal voortgang kan boeken;
• Je managet jouw processen en zorgt dat randvoorwaarden tijdig zijn georganiseerd, zodat de teams optimaal voortgang kunnen boeken;
• Prince 2 practitioner en/of IPMA-D
• Kennis en ervaring met het werken in ITIL v3 of in een Service Provider is een pré
Bekend zijn met werken in een matrix organisatie is een pré

Een goed team. Daar hoor je bij.
Je gaat deel uitmaken van een team projectleiders binnen de keten OT Infra & Telecom in Zakelijk Complex. "Welkom Thuis" is het gevoel wat we willen oproepen. Gelijkwaardigheid, compassie en plezier vinden we belangrijk. Door samen te werken, ontwikkelen en van elkaar te leren zodat je als team tot de beste oplossing komen. Hard werken en hart voor het werk hebben en humor. En de successen samen vieren. Dat is werken als Projectleider OTI&T bij Stedin.

In deze functie werk je deels vanuit huis en deels op onze kantoorlocatie in Delft. De plek waar jij je collega’s ontmoet. 

Dit ben jij

  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde HBO of WO -opleiding,
    bij voorkeur (Bedrijfskundige) Informatica en/of IT
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in projectmatig werken en het
    (in)direct aansturen van projecten
  • Kandidaat is in het bezit van de volgende certificaten: Prince 2
    practitioner en/of IPMA-D
  • Tarieven dienen all in te zijn. Losse declaraties zijn niet toegestaan
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier
    verklaart hierbij dat de aangeboden professional: • is opgenomen in de
    loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is
    bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van
    personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen
    directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee
    afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon
    uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen,
    loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn
    ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of
    derde partij
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring systeemkennis van: ITIL v3 of in een
    Service Provider
  • Via welke inleen-constructie wordt de kandidaat aangemeld?
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Pieter Hofland

Recruitment Consultant

Pieter Hofland

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Pieter neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback