Projectleider Parkeerregulering
Gemeente Breda
- Uitzenden
- 01-12-2025
- Noord-Brabant
- 20 uur
Dit ga je doen
Projectleider Parkeerregulering (Team Parkeren)
Introductie
Parkeren is geen doel op zich. Het draagt bij aan de bereikbaarheid, toegankelijkheid en aantrekkelijkheid van de stad — zowel in het centrum als in de omliggende woonwijken. Goede parkeerfaciliteiten, korte loopafstanden tot de bestemming en minimale overlast door fout gestalde voertuigen zijn hierin bepalend.
Het Parkeerbedrijf Breda voert een deel van het gemeentelijk mobiliteitsbeleid uit. De twee kerntaken zijn:
- Het exploiteren en beheren van parkeergarages en parkeerterreinen binnen de mobiliteitsketen;
- Het reguleren van het gebruik van parkeerruimte in de openbare ruimte, met als doel een evenwichtige en doelmatige verdeling van beschikbare parkeervoorzieningen.
Zo leveren we een directe bijdrage aan een gastvrije, toegankelijke en bereikbare stad.
Voor de uitvoering van een afgebakend project zoeken wij tijdelijke externe inzet in de vorm van een ervaren projectleider parkeerregulering. De opdracht betreft het projectmatig invoeren van parkeerregulering in bestaande wijken rondom het centrum van Breda. Het betreft géén structurele uitbreiding van het team, maar een tijdelijke inzet voor de duur van het project.
De opdracht omvat onder andere:
- De invoering van parkeerregulering in Haagpoort en Doornbos in het najaar van 2025.
- De tweede fase van Boeimeer in het voorjaar van 2026.
- De verdere uitrol van regulering in het aangewezen gebied na de gemeenteraadsverkiezingen.
- De inzet is tijdelijk en gekoppeld aan de looptijd van het project. De projectleider werkt zelfstandig, in nauwe afstemming met het team Parkeren en relevante interne en externe stakeholders.
- Je voert regie op de reguleringstrajecten en bewaakt daarin de GOTIK-aspecten: Geld, Organisatie, Tijd, Informatie en Kwaliteit;
- Je stemt af met bewoners, ondernemers, andere belanghebbenden en interne collega’s;
- Je bewaakt de planning en stelt bestuurlijke voorstellen op;
- Je koppelt proactief en regelmatig terug aan de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever;
- Je stemt nadrukkelijk af met het functioneel operationeel beleidsteam over de planning, aanpak en fasering van de reguleringsprojecten.
We zoeken iemand die per 1 december beschikbaar is, zodat een soepele overdracht van lopende trajecten en dossiers kan plaatsvinden. De inzet betreft een periode van één jaar, voor minimaal 20 uur per week, waarvan een uitbreiding tot 36 uur een mogelijke verlenging bespreekbaar zijn. De projectleider moet op korte termijn de lopende trajecten kunnen oppakken, implementeren en afronden binnen de gestelde termijnen — met oog voor draagvlak en zonder maatschappelijke of politieke onrust.
Wie zijn wij?
Je komt terecht in het team Parkeren van de Gemeente Breda. Een betrokken en ambitieus team dat werkt aan slimme, duurzame en klantgerichte parkeeroplossingen. We zetten ons dagelijks in voor een toegankelijke en leefbare stad. Binnen het team hechten we veel waarde aan samenwerking, transparantie en resultaatgericht werken. Jij werkt zelfstandig, maar altijd in verbinding met collega's.
Dit ben jij
- De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich
uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
toegestaan - Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
- Uw kandidaat is bereid minimaal 2 dagen per week op kantoor in Breda te
werken. - Uw kandidaat heeft in de laatste 4 jaar, minimaal 2 jaar ervaring opgedaan
binnen een overheidsinstelling. - Uw kandidaat heeft in de laatste 4 jaar, aantoonbare ervaring opgedaan met
bewoners- en ondernemers communicatie.
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als projectleider
met parkeerreguleringsprojecten en/of met beleidsontwikkeling en -advies
gegeven op het gebied van parkeren. - Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als projectleider
voor reguleringstaken binnen een gemeente met de navolgende omvang. - Uw kandidaat kan projectmatig werken en dit is aantoonbaar via opleiding of
trainingen. - Uw kandidaat beschikt over onderstaande kerncompetenties. Deze dienen ook
benoemd te worden in de motivatiebrief en kunnen worden getoetst in een
persoonlijk gesprek. • Resultaatgerichtheid • Strategisch en tactisch
inzicht • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit • Omgevingsbewustzijn: kent
het krachtenveld rond parkeren en kan hierop anticiperen • Communicatieve
en adviesvaardigheden (mondeling en schriftelijk) • Hands-on mentaliteit De
woensdagmiddag 12 november is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken.
Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te
houden
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.