Projectleider SharePoint/M365 – samenwerken rondom documenten

Waterschap Noorderzijlvest

  • Uitzenden
  • 01-06-2025
  • Groningen
  • 24 uur
Logo van Waterschap Noorderzijlvest
10 maanden
HBO
Nog 10 dagen

Dit ga je doen

Voeg jij met jouw kennis en ideeën waarde toe aan onze uitdagingen op het gebied van samenwerken rondom documenten? Weet jij met een frisse, strategische en pragmatische aanpak het verschil te maken? En doe je dit van nature vanuit een omgevingsgerichte benadering, hands-on en vooral met je collega’s samen?

Bij het team informatie en automatisering zijn wij op zoek naar een doortastende projectleider die aan de slag gaat met het verbeteren van de samenwerking aan documenten binnen ons waterschap en met externen. Daarbij gaat het onder andere over de herinrichting en herimplementatie van SharePoint, maar ook over veilig delen van grote bestanden, digitaal waarmerken en anonimiseren. Maar ook het opruimen, migreren en uitfaseren van netwerkschijven als documentopslaglocatie. Vooral om het werkplezier en de efficiëntie te verhogen maar ook om beter te voldoen aan wetgeving. Voor deze inrichting en implementatie van M365 werk je nauw samen met de projectleider van de implementatiepartner.

Als projectleider voer je regie op het verandertraject naar optimale samenwerking in het Microsoft365-ecosysteem (SharePoint, Teams, OneDrive). Je neemt de organisatie mee in de nieuwe manier van werken. Je houdt rekening met de aanwezige functionaliteiten in het applicatielandschap, de vak applicaties en met het net geïntroduceerde Zaaksysteem. Je zorgt dat de verschillende fasen en onderdelen van dit project goed zijn gedefinieerd en in onderlinge samenhang worden gepland en uitgevoerd. Je onderhoudt de contacten met de implementatiepartner.

Je stelt diverse rapportages op t.b.v. de planning & control cyclus

Kandidaatomschrijving

  • Je beschikt over minimaal een HBO diploma in de richting van bedrijfskunde of informatica;
  • Je hebt een brede kennis van- en meerjarige ervaring met projectmanagement en verandermanagement waarbij een andere manier van werken centraal staat.
  • Je bent in staat om scenario’s inzichtelijk te maken en te adviseren over prioritering
  • Je hent kennis van en ervaring met projectmatig en resultaatgericht werken (bijv. PRINCE2 en Agile/Scrum)
  • Je hebt meerdere jaren gewerkt in het vakgebied van informatiemanagement en bent goed op de hoogte met digitaliseringsvraagstukken,
  • Je hebt ervaring als projectleider met SharePointimplementaties
  • Werkervaring bij een overheidsorganisatie, werkervaring bij een waterschap of bij het Waterschapshuis is een pré

Competenties

Stevige en verbindende persoonlijkheid, goed in staat te prioriteren en focus aan te brengen, slagvaardig/ondernemend, resultaatgericht, organisatiesensitief, benaderbaar, flexibele en enthousiaste houding, gericht op samenwerken, mondelinge- en schriftelijke beïnvloedingsvaardigheden. Een brede blik en een uitstekend analytisch vermogen

Genoemde eisen en competenties in de opdracht- en/of kandidaat omschrijving zullen door de opdrachtgever worden beoordeeld in de motivatiebrief en/of tijdens de gespreksronde

Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP

De functie van projectleider wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding.  Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Daarom is er sprake van een dienstbetrekking waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er/ DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen zich te laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat de offerte indient. 

Dit ben jij

  • Opleiding – Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • . Let op,
    en maak dit duidelijk door b.v. geel te
    arceren
  • Motivatiebrief – Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd.
    Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt
    beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht
    wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke
    beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder
    aangegeven criteria. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom
    hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door
    middel van voorbeelden) en aan de functie-eisen. De brief dient door de
    kandidaat zelf geschreven te worden en wordt door de opdrachtgever getoetst
    aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de
    opdracht/kandidaat omschrijving
  • ICT projectleider ervaring in een overheidsorganisatie – Op cv aantoonbaar
    minimaal 3 jaar ICT Projectleider ervaring in een overheidsorganisatie. Let
    op, en maak dit duidelijk door b.v. geel te
    arceren
  • Kennis van en ervaring met op ICT gerichte projectmethodieken en
    -werkwijzen – Op cv aantoonbare kennis van en ervaring met project- en
    resultaatgericht werken conform erkende methodes als PRINCE2 en
    Agile/Scrum. Let op, en maak dit duidelijk
    door b.v. geel te arceren
  • Kennis van en ervaring met implementatie van Teams/SharePoint – Op cv
    aantoonbare kennis van en ervaring als projectleider met implementaties van
    Teams/SharePoint. Let op, en maak dit
    duidelijk door b.v. geel te arceren
  • In de waterschapswereld – Op cv aantoonbaar 1 jaar
    werkervaring bij een waterschap of het waterschapshuis in de afgelopen 5
    jaar. Let op, en maak dit duidelijk door
    b.v. geel te arceren
  • Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
    aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
    beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
    aangegeven criteria. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde
    met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de
    uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de
    hieronder aangegeven criteria. De kandidaat wordt gedurende het gesprek
    getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven
    in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er
    een klik is met de kandidaat. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 20%
    voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de
    gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!