Projectleider/specialist HR21

Gemeente Dronten

  • Uitzenden
  • Flevoland
  • 20 uur
Logo van Gemeente Dronten
€3.602 — € 5.313 / maand
HBO - WO
Gesloten

Dit ga je doen

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dronten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dronten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Opdracht
De gemeente Dronten is bezig met de invoering van het nieuwe functiehuis HR21. Het indelingsproject zit in de afrondende fase, het streven is definitieve vaststelling begin mei 2025. Na deze indelingsfase start  de communicatie met medewerkers en parallel de actualisatiefase,  en hiervoor zoeken we een projectleider/specialist HR21. Vanuit je rol ben je continue in contact met de opdrachtgever, stuurgroep, projectteam, leidinggevenden, HR adviseurs en -ondersteuners en de extern consultant van Leeuwendaal, het extern begeleidend bureau voor de invoering van HR21. Je verstrekt inhoudelijke informatie en adviseert opdrachtgever, stuurgroep en MT. Je voert regie op alle te nemen processtappen, bewaakt de planning en draagt zorg voor de complete en juiste documentatie op elk moment. Administratieve borging is van belang. Hierin zoek je actief de samenwerking zoeken met functioneel beheer en de HR-administratie.

Het project kent in de basis drie onderdelen:

  1. Regie voeren op, en begeleiden en implementeren van het vervolgtraject Indeling HR21 na vaststelling functiehuis.
  2. Opstarten en uitvoeren van de actualisatiefase
  3. Voorbereiden onderhoud HR21 in de lijnorganisatie;

1. Regie voeren op het vervolgtraject na vaststelling functiehuis.
Medewerkers worden schriftelijk geïnformeerd over hun voorlopige indeling en inschaling. Daarna krijgen medewerkers de gelegenheid om tijdens inloopspreekuren (meer) uitleg te vragen over de indeling en inschaling, en kunnen ze binnen een maand een schriftelijke reactie indienen. Vervolgens worden alle medewerkers geïnformeerd over hun definitieve indeling, waarna zij nog de mogelijkheid hebben tot het maken van bezwaar. Je voert regie op dit proces en adviseert over en begeleidt de benodigde acties.

2. Opstarten en uitvoeren actualisatiefase
Het HR21-implementatietraject is in april 2023 van start gegaan. Tijdens de lange doorlooptijd van de implementatiefase zijn er nieuwe functies ontstaan alsook dat reeds ingedeelde functies inhoudelijk sterk zijn gewijzigd. Uit een eerste inventarisatie blijkt dat circa 100 functies in voor actualisering zijn gemeld.

In de actualisatiefase worden de kerntaken van functies die tussen 2 april 2023 tot 1 april  2025 zijn ontstaan of aanmerkelijk zijn gewijzigd, beschreven. Op basis van deze (ver)nieuw(d)e kerntaken worden de functies ingedeeld in een HR21-normfunctie, en worden de functies opgenomen in het functiehuis HR21. Daarvoor is van belang dat de kerntaakbeschrijvingen samenhangend en logisch beschreven zijn binnen de gehele organisatie, die vergelijkbaar zijn en objectief kunnen worden ingedeeld, zodat de waardering consistent kan worden toegepast op alle functies binnen de organisatie, ongeacht de afdeling of locatie. Daartoe begeleidt je eveneens de consistentietoets binnen de teams en organisatiebreed.

In de actualisatiefase ligt de focus op het verzamelen en vaststellen van 3-5 kerntaken per functie. De teammanager neemt, begeleidt door de projectleider/specialist HR21, het initiatief tot het maken van een concept kerntaakomschrijving, samen met de functiehouders, en legt deze ter toetsing en akkoord voor aan die functiehouder of delegatie van functiehouders. Samen met de teammanagers draagt de projectleider/specialist zorg voor de beschrijving van kerntaken. De projectleider/specialist doet de voorstellen tot de beschrijving, vanuit de gevoerde gesprekken.
Het eindresultaat moet zijn dat HR21 na afronding van de implementatiefase en actualisatiefase met vertrouwen in beheer kan worden genomen.

3. Voorbereiden onderhoud HR21 in de lijnorganisatie
Na afronding van de actualisatiefase, start het reguliere onderhoud van HR21 in de lijnorganisatie. Je neemt regie op de realisatie van de procedureregling voor het onderhoud en andere voorbereidingen die nodig zijn voor het volledig in gebruik nemen van het functiehuis.

Dit ben jij

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan
    benoemd in de uitvraag
  • Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met
    functiewaarderingstrajecten
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider HR21 met minimaal 2
    vergelijkbare opdrachten binnen een 40.000+ gemeente, aangetoond door 2
    uitgeschreven referentieopdrachten
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider HR21 met minimaal 4
    vergelijkbare opdrachten binnen een 40.000+ gemeente, aangetoond door 4
    uitgeschreven referentieopdrachten
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met
    Youforce
  • Aantoonbaar in bezit van de certificering HR21
  • Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van HRM, P&O
    of organisatiewetenschappen .

Team TenMonks

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren