– Projectleider structuur en processen
Dit ga je doen
De professional treedt op als projectleider organisatiestructuur binnen de changeorganisatie. De
kern van deze opdracht is het ontwerpen en optimaliseren van de organisatiestructuur van
Bedrijfsvoering, inclusief rollen, verantwoordelijkheden, processen en besluitvormingsroutes.
Hierbij wordt gekeken naar de aansluiting tussen teams, functies, bevoegdheden en de
strategische doelen van de organisatie.
De professional brengt een onafhankelijke en deskundige blik, vertaalt analyses naar concrete
verbeter- en inrichtingsvoorstellen, en levert producten op die direct door de lijnorganisatie kunnen
worden toegepast en geborgd. Het werk wordt uitgevoerd in nauwe samenwerking met interne
stakeholders, maar zonder inbedding in de hiërarchische lijn.
Het doel is te komen tot een structuur die helderheid geeft over rollen en verantwoordelijkheden,
efficiëntie en kwaliteit verhoogt en het functioneren van teams en de organisatie als geheel
versterkt.
- plevermomenten.
Belangrijkste werkzaamheden:
- Uitvoeren van analyses op basis van de nulmeting en 100-dagenanalyse, aangevuld met
interviews en documentstudie. - Opstellen van een helder beeld van de huidige structuur, rollen, processen en
verantwoordelijkheden. - Formuleren van concrete, onderbouwde voorstellen voor optimalisatie van structuur,
processen en rolverdeling. - Begeleiden van besluitvorming door het opstellen van complete en beargumenteerde
voorstellen. - Afstemmen van ontwerpvoorstellen met relevante interne stakeholders om draagvlak te
creëren. - Documenteren van opgeleverde ontwerpen en verbeteringen, zodat deze overdraagbaar
zijn en geborgd kunnen worden in de lijnorganisatie. De professional werkt zelfstandig,
legt verantwoording af op de afgesproken momenten, en levert resultaten op in lijn met de
vooraf vastgestelde planning en kwaliteitscriteria.
Dit ben jij
- Het ingediende cv en eventueel de aangeleverde motivatiebrief moet aantonen
dat aangeboden kandidaat minimaal beschikt over onderstaande eisen - Minimaal afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur op het gebied van
bedrijfskunde, procesmanagement of iets vergelijkbaars - Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een
bedrijfsvoering verandertraject - Minimaal twee jaar werkervaring op een bedrijfsvoeringsafdeling/ bij een
overheidsorganisatie of overheidsgerelateerde organisatie - Minimaal twee jaar werkervaring als verantwoordelijke voor wijzigingen in
organisatiestructuur en/of procesmanagement. Daarbij aantoonbare kennis met
eventuele OR en HR trajecten - Minimaal vier jaar werkervaring als verantwoordelijke voor (onderdelen van)
een ontwikkeltraject voor een afdeling Bedrijfsvoering
- Als projectleider op een bedrijfsvoeringsafdeling bij een
overheidsorganisatie of overheidsgerelateerde organisatie - Als verantwoordelijke voor wijzigingen in organisatiestructuur
en/of procesmanagement - Als verantwoordelijke voor (onderdelen van) een succesvol
afgerond ontwikkeltraject voor een afdeling Bedrijfsvoering

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.