Projectleider Versnelling
R.E.T. N.V.
- Uitzenden
- 01-01-2026
- 16 uur
Dit ga je doen
We verwachten dat in die periode een aantal versenllingsopdrachten voorbij zal komen waar
deze proejctleider zich in vast kan bijten. Een eventuele verlenging sluiten we niet uit, omdat
we niet kunnen voorzien welke onverwachte ontwikkelingen op ons af zullen komen. De PL
start met een opdracht om de P+R-oplossing voor OVpay dichterbij te brengen. Dit gaat dan
zowel over het aanjagen van de ontwikkelingen rondom de definitieve oplossing als het
implementeren van een tijdelijke.
Het Team: Inhuur via SP&P, meedraaien in het Programmateam OV-Betalen. Dit team
bestaat uit een programmamanager en een vijftal projectleiders waar deze rol er één van is.
De projectleiders vormen een mix van interne en externe medewerkers.
Het profiel:
De PL-er moet in elk geval:
o Issues gaan oppakken die de migratie naar OVpay hinderen en voor versnelling op
die onderwerpen gaan zorgen. Te beginnen met de P+R-problematiek;
o Afstemmen met de overige betrokken projectleiders t.a.v. impact van op te lossen
issues, informatie over gerelateerde zaken en managen van raakvlakken;
o Samen met stakeholders/betrokkenen een plan opstellen voor het op te lossen issue
en hiervoor draagvlak verkrijgen;
o Alle stakeholders in de meewerkstand krijgen zodat issues snel opgelost kunnen
worden op een manier die alle betrokkenen (zoveel mogelijk) ondersteunen.
De functie:
Je taken bestaan uit o.a.:
• Een team vormen met interne en/of externe betrokkenen om een actieplan te
bedenken en dit uit te voeren. Aansturen van dit team;
• Zorgen voor draagvlak voor de oplossingen die jij en de teams bedenken dan wel die
jullie in opdracht krijgen;
• Communicatie en afstemming met Translink en andere vervoerders;
• Het opstellen/actueel houden van de projectplanning en -documentatie;
• Het betrekken van de business/stakeholders bij de actieplannen. Regelmatige
afstemming met o.a. de PO, de betrokken IT-specialisten, beheerders en andere
betrokkenen;
• Coördineren van de werkzaamheden rondom de issues die op jouw bord belanden;
• Communiceren over de voortgang en zorgen voor transparantie door op de juiste
momenten de stuurgroep om besluiten te vragen;
• Overdragen werkzaamheden aan het eind van de periode aan de business.
- Een team vormen met interne en/of externe betrokkenen om een actieplan te
bedenken en dit uit te voeren. Aansturen van dit team; - Zorgen voor draagvlak voor de oplossingen die jij en de teams bedenken dan wel die
jullie in opdracht krijgen; - Communicatie en afstemming met Translink en andere vervoerders;
- Het opstellen/actueel houden van de projectplanning en -documentatie;
- Het betrekken van de business/stakeholders bij de actieplannen. Regelmatige
afstemming met o.a. de PO, de betrokken IT-specialisten, beheerders en andere
betrokkenen; - Coördineren van de werkzaamheden rondom de issues die op jouw bord belanden;
- Communiceren over de voortgang en zorgen voor transparantie door op de juiste
momenten de stuurgroep om besluiten te vragen; - Overdragen werkzaamheden aan het eind van de periode aan de business.
Dit ben jij
- Je neemt geen afwachtende houding aan, maar je bent een leider. Voor wat
betreft je gewenste vakinhoudelijke achtergrond verwachten we het volgende
van je - Je hebt een hbo of WO-diploma
- Je hebt kennis van en tenminste drie jaar ervaring met leiden van projecten
met een in de publieke sector, bij voorkeur in het OV - Je hebt ervaring met het omgaan met veel stakeholders, in een complexe
omgeving - Kennis van en ervaring met Prince II zijn een pré
- Een goede kennis van Nederlands en Engels in woord en geschrift is vereist
- Kennis en ervaring met digitale betaaloplossingen, ticketing en klantreizen
in OV- ketens is een sterke pré - Ervaring met issuegericht werken, het oplossen van problemen en het
bedenken van oplossingen
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Pieter neemt contact met je op om de match te verkennen.