Projectleider voor gemeentelijk belastingsysteem en waarderingspakket

Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Gemeente Pijnacker-Nootdorp
€4.264 — €6.072 / maand
HBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
De gemeente Pijnacker-Nootdorp start een Europese aanbesteding voor de verwerving van nieuwe applicaties voor de uitvoering van de werkzaamheden in het kader van de wet WOZ  en de gemeentelijke belastingen.  In opdracht van de gemeente zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende projectleider die verantwoordelijke is voor de volledige coördinatie en begeleiding van de Europese aanbesteding voor de verwerving deze applicaties. 

Resultaat

Een volledig en zorgvuldig uitgevoerd aanbestedingstraject dat:

  • Voldoet aan de gestelde wet- en regelgeving;
  • Is afgestemd met de relevante interne stakeholders;
  • Leidt tot een gunning van de opdracht conform planning en aanbestedingsstrategie;
  • Implementatie van een volledig applicatie.

De opdracht omvat ten minste

De projectleider wordt (samen met onze inkoopadviseur) verantwoordelijk voor het:

  • Afronden van de marktconsultatie;
  • Opstellen van het Programma van Eisen (PvE) en gunningscriteria;
  • Afstemmen met alle interne stakeholders;
  • Uitvoeren van een analyse van het huidige systeemlandschap;
  • Adviseren over de implementatiestrategie;
  • Begeleiden van de aanbestedingsprocedure inclusief de inhoudelijke beantwoording van vragen tijdens de inlichtingenfase, het ondersteunen bij de beoordeling en begeleiden van de gunning;
  • Voorbereiden, coördinatie en uitvoeren van het implementatietraject.

 Randvoorwaarden

  • De projectleider is verantwoordelijk voor het zelfstandig coördineren met specialistische expertise van deze aanbesteding in samenwerking met inkoop en de vakafdelingen, en voor Inkoop acteren als het aanspreekpunt voor de inhoudelijke aspecten van de aanbestedingsprocedure;
  • De projectleider bepaalt zelf de wijze waarop de werkzaamheden worden uitgevoerd, binnen de afgesproken planning en resultaatafspraken;
  • De projectleider werkt onafhankelijk, stemt indien nodig af met betrokkenen, maar ontvangt geen hiërarchische aansturing vanuit de organisatie;
  • De werkzaamheden worden uitgevoerd buiten de lijnorganisatie; de projectleider vervangt geen medewerker en is niet ingebed in bestaande teams;
  • De opdrachtgeven toets uitsluitend io het eindresultaat en niet op de wijze waarop dit tot stand komt;
  • Er is vrijheid in werkvorm, planning en locatie, mits de afgesproken resultaten conform opdracht en tijdig worden opgeleverd.

Dit ben jij

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met de
    coördinatie en begeleiding van een aanbestedingstraject
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een
    overheidsorganisatie
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke
    belastingsystemen en WOZ-processen
  • Uiterlijk per 1 december 2025 beschikbaar voor 16 tot 24 uur per week voor
    de gehele duur van de opdracht inclusief verlengingsopties
  • Onpartijdigheid: Geen belangenverstrengeling met leveranciers van
    belastingsystemen en waarderingspakketten
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met de
    coördinatie en begeleiding van een aanbestedingstraject van complexe
    (software)systemen
  • Een door de kandidaat zelf geschreven plan van aanpak voor deze opdracht,
    inclusief planning, risicobeheersing, stakeholderbenadering, borging van
    kwaliteit en een toelichting hierop
  • Minimaal 2 vergelijkbare aanbestedingstrajecten in de afgelopen 5 jaar
    uitgevoerd van complexe software binnen de overheid
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement binnen
    een overheidsorganisatie. Licht
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met WOZ- en belastingapplicaties
    binnen gemeenten. Benoem duidelijk in het cv om welke systemen het gaat

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback