Projectmanager Werkplek van de toekomst

Gemeente Oosterhout

Gemeente Oosterhout
€7.414 — €8.473 / maand
5 maanden
HBO - WO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Projectmanager Werkplek van de toekomst
32-36 uur per week 

Projecten die vastlopen? Niet met jou. Jij krijgt ICT-trajecten van A tot Z in beweging. Je verbindt be-langen, houdt koers en schakelt slim tussen strategie en praktijk. Kortom: jij zorgt, als projectmanager werkplek van de toekomst, dat digitale ambities van 11 gemeenten werkelijkheid worden. De projectmanager is verantwoordelijk voor het begeleiden en coördineren van diverse migratie- en implementatieactiviteiten binnen het kader van de digitale transformatie van de werkplek. De focus ligt op het verbeteren van samenwerking, communicatie en IT-adoptie bij deelnemende organisaties.

Wat ga je doen?
Als Projectmanager werk je aan projecten op het snijvlak van IT en gemeentelijke processen. Je staat vaak aan de start van projecten die veel invloed hebben op de gemeentelijke dienstverlening aan inwoners en bedrijven. Activiteiten die je qua uitdaging als project manager moet doen zijn bijvoor-beeld:

  • Het uitvoeren van migratie van traditionele fileshares naar Microsoft Teams, inclusief begeleiding van deelnemers.
  • De migratie van persoonlijke netwerkschijven naar OneDrive, met aandacht voor dataveiligheid en gebruikersadoptie.
  • Het uitfaseren van legacy fileshares en begeleiden van de transitie naar moderne opslagoplossingen.
  • Het Inrichten van Conditional Access policies op basis van de behoeften van de centrale IT-organisatie en de deelnemende organisaties.
  • Het testen en implementeren van moderne Microsoft 365-functionaliteiten met focus op samenwerking en governance.
  • Het opzetten en inzetten van een centraal adoptieteam om de inzet van middelen en activiteiten slim te organiseren. Daarbij coördineer je de adoptieactiviteiten en zorg je voor draagvlak. 
  • Je denk mee over en uitwerken van de “werkplek van de toekomst” in samenwerking met stakeholders.

Wat je rol bijzonder maakt

  • In de praktijk sta je met één been in elk team binnen Equalit. Jij bent degene die plannen van papier naar praktijk brengt en ervoor zorgt dat gemeenten en leveranciers weten waar ze aan toe zijn.
  • Je schakelt moeiteloos tussen techniek, organisatie en politiek-bestuurlijke belangen.
  • Je trekt projecten over gemeentegrenzen heen vlot, met draagvlak bij alle partijen.
  • Je bewaakt de koers en stuurt bij waar nodig.
  • Je weet strategie om te zetten in concrete stappen.

Je kwaliteiten
Je bent geen vinkjeszetter, maar een verbinder met overzicht en lef. Je schakelt makkelijk tussen abstracte concepten en concrete acties en weet mensen mee te krijgen, ook als belangen botsen. Bestuurders neem je in drie zinnen mee in complexe keuzes, zonder jargon te gebruiken. Je vertaalt ingewikkelde ICT-vraagstukken naar heldere keuzes voor bestuurders en duidelijke acties voor techneuten.

En verder heb je

  • Minimaal hbo- werk- en denkniveau (IT, bedrijfskunde, bestuurskunde of vergelijkbaar).
  • Minimaal 5 jaar ervaring in IT-projectmanagement binnen complexe organisaties.
  • Ervaring met multi-stakeholder omgevingen en het begeleiden van digitale transformaties.
  • Ervaring met projecten op het gebied van Cloud- en moderne werkplekconcepten.
  • Ervaring met methodieken als PRINCE2, IPMA en Agile/Scrum. Voor minimaal twee van deze drie methodieken heb je het diploma of certificering op zak.
  • Ervaring met Microsoft 365, Teams, OneDrive, AVD en Conditional Access.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en stakeholdermanagement.
  • Ervaring met verandermanagement en gebruikersadoptie.

Overige informatie

  • Aanleveren VOG P-verklaring is verplicht;
  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 11 van de CAO Gemeenten;
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er;
  • Het niet naar waarheid invullen van de beoordelingscriteria leidt automatisch tot uitsluiting van de procedure.
 

Dit ben jij

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan,
    vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door
    een ZZP’er. Bent u daarmee akkoord? (bij akkoord wordt aan de eis voldaan)
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente.
  • De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek
    beoordeeld)
  • De gemeente Oosterhout behoudt zich het recht voor om, in het kader van de
    beoordeling van de geschiktheid van de aangeboden kandidaat, één of
    meerdere referenties te verifiëren. Door akkoord te geven op deze eis
    verklaart u dat de aangeboden kandidaat toestemming heeft gegeven voor het
    opvragen en verifiëren van referenties bij eerdere opdrachtgevers. Bent u
    daarmee akkoord? (bij akkoord wordt aan de eis voldaan). Let op: Indien
    blijkt dat geen toestemming is verleend of dat referentiechecks niet
    mogelijk zijn, kan dit leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze
    procedure
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in IT-projectmanagement binnen
    complexe organisaties.
  • De kandidaat heeft ervaring met multi-stakeholder omgevingen en het
    begeleiden van digitale transformaties.
  • De kandidaat heeft ervaring met projecten op het gebied van Cloud- en
    moderne werkplekconcepten.
  • De kandidaat heeft ervaring met methodieken als PRINCE2, IPMA en
    Agile/Scrum. Voor minimaal twee van deze drie methodieken heb je het
    diploma of certificering op zak.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met Microsoft 365, Teams,
    OneDrive, AVD en Conditional Access. Dot
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met verandermanagement.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met gebruikersadoptie.
  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding, bij voorkeur richting
    ICT /Informatica.
  • De kandidaat heeft 1-5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als
    Projectmanager.
  • Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens
    evt. intakegesprek beoordeeld): – Pro-actief – Plannen en organiseren –
    Verandervermogen – Zorgvuldig – Resultaatgericht – Communicatief vaardig –
    Zelfstandig – Analytisch – Netwerker – Politieke en bestuurlijke
    sensitiviteit
  • De kandidaat heeft ervaring met adoptieprojecten bij de overheid.

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback