Projectmedewerker Archief
Raad van State
- Uitzenden
- 26-01-2026
- 36 uur
Dit ga je doen
Over de Raad van State
De Raad van State heeft een dubbele functie:
-
De Afdeling Advisering fungeert als onafhankelijk adviseur van regering en parlement over wetgeving en bestuur.
-
De Afdeling Bestuursrechtspraak is de hoogste algemene bestuursrechter van Nederland.
De Raad van State draagt door advisering en bestuursrechtspraak bij aan het behoud en de versterking van de democratische rechtsstaat en bewaakt de eenheid, legitimiteit en kwaliteit van het openbaar bestuur. Het wettelijke kader wordt gevormd door de Grondwet en de Wet op de Raad van State, en het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden vormt de grondslag voor de werkzaamheden binnen het Koninkrijk.
Over de functie
Als medewerker document- en informatiemanagement ben je verantwoordelijk voor het controleren en registreren van circa 10.000 documenten op de netwerkschijven in ons archiefsysteem Corsa. Je taken bestaan onder meer uit:
-
Controleren of er een bestaande registratie van het document aanwezig is.
-
Waar nodig registraties in Corsa uitvoeren en koppelen aan het juiste dossier.
-
Dossiers creëren indien deze nog niet bestaan.
-
Inhoudelijk beoordelen van documenten, inclusief het bepalen of het document archiefwaardig is, de bewaartermijn is verstreken, en in welk dossier het thuishoort.
Functie-eisen
-
Minimaal HBO denk- en werkniveau
-
Minimaal 3 jaar ervaring in soortgelijke functie.
-
Afgeronde opleiding in het vakgebied informatiemanagement
-
Ervaring met het beoordelen, registreren en beheren van documenten binnen een professionele organisatie
-
Nauwkeurigheid en een gestructureerde, analytische werkhouding
Wij bieden
-
Een uitdagende functie binnen een belangrijke publieke organisatie
-
Mogelijkheden voor professionele ontwikkeling en scholing
-
Een collegiale en professionele werkomgeving met betrokken collega’s
Over ons team
De ambtelijke organisatie van de Raad van State bestaat uit circa 650 medewerkers, waarvan de helft jurist is. De directie Document- en Informatiemanagement maakt deel uit van de ondersteuning van zowel de Afdeling Advisering als de Afdeling Bestuursrechtspraak.
DE PROCEDURE
- Aanbieden kan tot en met om 07-01 12:00.
- Alleen aanbiedingen die via ons portaal worden aangeboden, worden in behandeling genomen. CV's die per mail of andere communicatiekanalen worden verzonden, worden niet in behandeling genomen.
- ZZP NIET MOGELIJK
- CV's dienen voorzien te zijn van:
- Uurtarief (marktconform)
- Beschikbaarheid kandidaat
- Woonplaats kandidaat
- Uren per week
- Startdatum
- Vakanties gepland binnen 3 maanden
- In het voorstel zijn beoordelingscriteria nadrukkelijk benoemd.
-
Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen.
-
De klant wil inhuuropdrachten sluiten met een zo kort mogelijke keten, voorkeur gaat uit naar een medewerker in loondienst zonder tussenkomst van een bureau.
Team TenMonks
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.