Re-Integratieadviseur

Belastingdienst

Belastingdienst
€4.024 — €6.110 / maand €80 — € 89 / uur
2 maanden
Nog 16 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving

Het accent binnen deze functie ligt op het terrein van advisering en procedurele begeleiding van activiteiten op het gebied van re-integratie van (dreigend langdurig) zieke medewerkers. In jouw rol als re-integratieadviseur bij M&M/HRA&E/AVG ben jij dé gesprekspartner van het management op het gebied van re-integratie. Op basis van jouw kennis, kunde en ervaring, ben jij als geen ander in staat om hen hierover op tactisch en operationeel niveau te adviseren. Dit alles bij voorkeur met een frisse blik en vernieuwende ideeën. Je inzet is hierbij gericht op duurzame inzetbaarheid en (ver)binding. Duurzame inzetbaarheid wordt ingezet vanuit de elementen vakmanschap, professioneel handelen, zinvol werk en kwaliteit van het individu. Je neemt deel aan diverse overlegvormen zoals de weekstart en het werkoverleg met de collega re-integratieadviseurs binnen M&M/HRA&E/AVG. Je bent lid van het zogenaamde Arbeid- en Gezondheidsteam. Hierin werk je nauw samen met de preventiemedewerker en de bedrijfsmaatschappelijk werker aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden en het stimuleren van Eigen Regie en het gedragsmodel verzuim. Vanuit jouw specifieke expertise geef je hierover gevraagd en ongevraagd advies.

Beschrijving afdeling/team

De afdeling HR Advies & Expertise speelt een cruciale rol bij vraagstukken die zich voordoen in de dagelijkse situatie van medewerkers. Wij zijn de gesprekspartner van het management over deze vraagstukken. Advies leveren we dan ook in de volle breedte van het HR-adviesvak. Denk aan veilig en gezond werken, ziekteverzuim, de toepassing van onze arbeidsvoorwaarden en het behandelen van arbeidsjuridische kwesties. We zetten de komende jaren in op verdere professionalisering van de verschillende adviesfuncties zodat het management steeds beter wordt geadviseerd, de rol duidelijkheid toeneemt en er een steeds meer uniforme manier van werken ontstaat. Dit doen we door te investeren in de samenwerking met onze stakeholders en in de ontwikkeling van kennis en kunde van onze HR adviseurs, re-integratieadviseurs, preventiemedewerkers, arbeidsjuridische adviseurs, arbeidsjuristen en beleidsmedewerkers.

Knock-out Criteria

  • 3 jaar relevante werkervaring (als casemanager, HR adviseur of andere vergelijkbare rol)
  • HBO Diploma
  • Kennis van relevante wet-en regelgeving op vlak van Arbo, Wet verbetering Poortwachter, sociale zekerheid

Kwaliteitswensen op basis van mate van belangrijkheid

  • Sterke mondeling communicatieve vaardigheden 
  • Specialistische kennis op vlak van verzuimbegeleiding
  • Politiek bestuurlijke sensiviteit
  • Ervaring als HR adviseur (of vergelijkbaar) binnen de (semi-)overheid
  • Schriftelijke communicatieve vaardigheden

Competenties

  • Samenwerken
  • Bestuurssensitiviteit
  • Mondelinge Uitdrukkingsvaardigheid
  • Inlevingsvermogen
  • Analyseren

PROCEDURE

  • Aanbieden kan tot vrijdag 12 september 15:00 uur;
  • Gesprekken: dinsdag 16 september (op locatie/online).

Let op!

  • Alleen via het ESD-systeem ingediende CV’s worden in behandeling genomen; CV’s die per e-mail of andere kanalen worden verzonden, worden niet behandeld;
  • Bij voldoende aanbiedingen kan de werving eerder worden gesloten en kun je geen kandidaten meer aanbieden;
  • Per leverancier mag er max. 1 kandidaat worden aangeboden;
  • Tarief dient inclusief alle kosten te zijn, maar exclusief BTW.

CV's (WORD) dienen voorzien te zijn van:

  • Motivatie
  • Verwijzing en uitwerking van de selectiecriteria (eisen, wensen & competenties)
  • de Nederlandse taal

Indien verwijzing en uitwerking van een van de selectiecriteria (KO, kwaliteit- of competenties) ontbreekt in het CV, wordt de aanbieding terzijde gelegd. Wij verzoeken u om per kandidaat het CV en de motivatiebrief samen te voegen en deze als 1 bestand aan te bieden. De documenten dienen te worden opgesteld in de Nederlandse taal.

Voorwaarden en Eisen

  • Let op: deze aanvraag is niet geschikt voor ZZP'ers.
  • Het is niet toegestaan om medewerkers, in loondienst van een ander bureau, voor te stellen.
  • Elke leverancier dient in bezit te zijn van een:
    • Bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering
    • G-rekening
  • Voor het uitlenen van arbeidskrachten volgens de Waadi, dient elke leverancier te voldoen aan de juiste SBI-codes.

HUIDIGE ROL IS NIET GESCHIKT VOOR ZZP'ERS

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback