RTE a.i. ART Klantbediening

Stedin Groep

  • Uitzenden & ZZP
  • 01-08-2025
  • Zuid-Holland
  • 40 uur
4 maanden
WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

RTE Klantbediening

Werk waar je trots op kan zijn
Dit ga je doen
 
Voor de ART Klantbediening zoeken we een interim RTE die de huidige RTE tijdelijk kan ondersteunen en vervangen, zodat deze vrijgemaakt kan worden voor andere activiteiten. Naar verwachting zal dit een halfjaar duren, met kans op verlenging.
 
Door de energietransitie komt er meer werk op ons af dan ooit. Verduurzaming van energiebronnen leidt tot een grote variatie in vraag en aanbod. We hebben te maken met nieuwe energie gerelateerde diensten en marktpartijen. Én die energietransitie kunnen we niet alleen. Zo wordt onze klant veel meer dan een klant. Daarom des te belangrijk om te werken aan een eenduidig klantbeeld, duidelijke klantsegmentatie en bijbehorende klantbedieningsconcepten.
 
De ART Klantbediening is gericht op het verbeteren van de digitale klantbediening binnen Stedin. De acht teams binnen deze ART werken samen aan verschillende initiatieven om de klantbeleving te optimaliseren, efficiëntie van de dienstverlening te verhogen en streven ernaar dat klanten moeiteloos digitaal zaken kunnen doen met Stedin. Daarnaast is het belangrijk om in een tijd van schaarste op het elektriciteitsnet de klant handelingsperspectief te bieden.
 
Jij speelt hierin een cruciale rol door niet alleen de teams, maar ook de samenwerking tussen teams steeds verder te verbeteren. Je bent de drijvende kracht achter het naar een hoger niveau tillen van de teams in de trein, met een duidelijke focus op resultaat en flow. Je staat in contact met je stakeholders, en weet ook de flow en interactie van de flow vanuit portfolio en epics naar jou trein goed te managen.
 
Hoe jouw dag als Release Train Engineer eruit ziet bij Stedin?
Vandaag werk je vanuit ons kantoor in Rotterdam. Je begint de dag met een kop koffie van onze barista en woont de sprint review van een van de ART-teams bij. Vervolgens bespreek je met de People Developer hoe we de feedbackcultuur binnen de teams kunnen verbeteren. Later op de ochtend voer je een sollicitatiegesprek, omdat we vanwege groei een nieuw team opstarten binnen de release train.
Na de lunch – met je collega’s op de 18e verdieping of tijdens een wandeling door de stad – bereid je samen met de Scrum Masters de volgende Big Room Planning voor. Hierbij bespreek je verbeterpunten, zodat de volgende sessie nog effectiever verloopt. Later op de middag faciliteer je de ART Sync, waarbij de samenwerking tussen de teams centraal staat. Jij neemt hierin de leiding en stimuleert de samenwerking tussen de teams continu, zonder vanuit management te handelen.
 
Jouw sterke punten. Worden we blij van
In jouw rol als Release Train Engineer (RTE) optimaliseer je de werkprocessen binnen jouw ART. Je organiseert en faciliteert de ART-events zoals de Big Room Planning (PI Planning) en Inspect & Adapt. Je coördineert afhankelijkheden tussen de teams (onder meer in de ART Sync) en helpt bij het oplossen van uitdagingen. Hierbij ligt de focus op waarde leveren door de hele keten heen. Je voelt je eigenaar van het probleem, neemt initiatief en lost het zelfstandig op. Je treedt op als de budgethouder van het projecten -en exploitatie budget binnen jou trein.
 

Je werkt nauw samen met Product Management, Solution Architecten en Scrum Masters. Daarnaast speel je een cruciale rol in de continue verbetering van de organisatie en het volwassenheidsniveau van de teams. Een hands-on mentaliteit, gecombineerd met een sterke focus op procesverbetering, samenwerking en communicatieve vaardigheden, is essentieel. Je schrikt niet van complexe situaties, blijft wendbaar en weet flexibel om te gaan met verandering.

Wat jou verder onze nieuwe Release Train Engineer maakt?  

  • Je hebt HBO – WO werk en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar ervaring als RTE
  • In het bezit van SAFe RTE-certificaat
  • Ervaren in samenwerken binnen een complexe keten met diverse stakeholders.
  • Aantoonbare ervaring in het verhogen van Agile volwassenheid van teams.

Een goed team. Daar hoor je bij
Vanaf dag één maak je deel uit van het tactisch vierkant van ART Services. Dit team, bestaande uit de RTE, Product Management, Solution Architect en People Developer, is samen verantwoordelijk voor de besturing van de ART, met een gezamenlijke focus op samenwerking, continue verbetering en eigenaarschap. Je voelt je verantwoordelijk voor het succes van de teams en neemt proactief stappen om dit te realiseren.
We werken volgens het Stedin@Work-concept. Dit betekent dat je ongeveer de helft van de tijd op kantoor werkt, voornamelijk op de Blaak, maar ook in Delft en Vianen waar de teams zich bevinden. De andere helft van de tijd werk je vanuit huis. 

Dit ben jij

  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbaar HBO– WO werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als RTE
  • Kandidaat is in het bezit van de volgende certificaten: – SAFe
    RTE-certificaat
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met; – samenwerken binnen een complexe
    keten met diverse stakeholders – het verhogen van Agile volwassenheid van
    teams
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van
    leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET
    mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers
    kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een
    bureau
  • Tarieven dienen all in te zijn. Losse declaraties zijn niet toegestaan
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!