Salarisadministrateur
Gemeente Geertruidenberg
- Uitzenden
- 15-12-2025
- 24 uur

Dit ga je doen
Salarisadministrateur 24 uur p/w
Onze gemeente
De gemeente Geertruidenberg is in ontwikkeling! Door de talenten van onze medewerkers te benutten en continu te zoeken naar vernieuwing blijven we sterk als organisatie en zijn we altijd klaar voor de toekomst. We zijn wendbaar en anticiperen op ontwikkelingen in en om de gemeente. Van zo’n lerende organisatie waarin jouw talent gezien wordt, wil jij toch ook deel uitmaken.
Achtergrond van de opdracht
Per 1 januari 2026 stappen wij over van ADP Workforce naar Youforce (Visma | Raet). Om de continuïteit van de salarisverwerking te borgen en ons team verder te versterken, zijn wij op zoek naar een salarisadministrateur die een sleutelrol speelt in deze overgang en daarna.
Wat ga je doen?
Je bent samen met collega salarisadministrateurs verantwoordelijk voor de uitvoering van de salarisadministratie in de breedste zin van het woord, inclusief specialistische berekeningen en overige fiscale en boekhoudkundige taken. Je maakt betalingsopdrachten en zorgt voor de juiste en tijdige afdrachten. Jouw salarisoutput voldoet aan de fiscale en sociale wet- en regelgeving en je controleert hierbij op een juiste toepassing van de (lokale) arbeidsvoorwaardelijke- en CAO regelingen. Je signaleert afwijkingen en adviseert over fiscale gevolgen van nieuw beleid en maatwerkoplossingen aan de HR adviseurs.
Je draagt zorg voor vragen van medewerkers, HR-adviseurs en managers over het personeelssysteem, salarissen, verlof, etc. Denk je proactief mee in verbeteringen in en voor het team.
Tot slot zijn we bezig met het optimaliseren en verbeteren van de processen en werkwijze binnen de salarisadministratie.
De kandidaat die wij zoeken:
• Beschikt minimaal over een afgeronde Mbo-opleiding en praktijkdiploma Loonadministratie.
• Heeft ervaring met het voeren van salarisadministratie en het correct en tijdig verwerken van salarismutaties;
• Bewaakt de kwaliteit en het overzicht van de administratie;
• Heeft aantoonbare ervaring met Youforce (Visma | Raet);
• Stelt (periodieke) rapportages, overzichten en verantwoordingsdocumenten op, o.a. gegenereerd uit Youforce;
• Heeft bij voorkeur ervaring en kennis van de WKR;
• Resultaatgericht en secuur;
• Heeft overzicht en is gestructureerd en geordend;
• Is communicatief vaardig;
• Is flexibel en staat klaar wanneer het nodig is.
Het team
Het team bestaat uit 6 medewerkers: een Adviseur Organisatie en HR, 2 HR-adviseurs, een HR-medewerker en twee medewerkers salarisadministratie. Het is een team met een stevig takenpakket en werkzaam binnen een dynamische omgeving.
Het team HR staat op dit moment voor diverse uitdagingen en bevindt zich in de overgang naar een nieuw salarispakket. Een van de belangrijkste aandachtspunten is het eigen maken van de nieuwe processen en functionaliteiten in Youforce en het goed begeleiden van medewerkers en leidinggevenden in dit veranderproces.
Dit ben jij
- De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich
uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst
gedetacheerd wordt - Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding en praktijkdiploma
Loonadministratie.
- Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als Salarisadministrateur.
- Aantoonbare vergelijkbare werkervaring bij soortgelijke organisaties
- Uw kandidaat heeft ervaring met Youforce,
- Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties.
Integer – Analytisch vermogen – Kennis van relevante wet- en regelgeving en
Youforce – Communicatieve vaardigheden
Team TenMonks

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.