Schuldhulpverlener

Gemeente De Bevelanden

Gemeente De Bevelanden
3 maanden
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Wij zoeken een allround schuldhulpverlener, jij beheerst de taken van zowel fase 1 (klantmanager SHV) als ook de taken in fase 2 (schuldregelaar / 120 dagen model). Wij werken met Allegro, kennis hiervan is een pré.

Door ontstane achterstanden hou je je in het begin voornamelijk bezig met uitvoeren van de taken als schuldregelaar, na verloop van tijd komen hier de taken van klantmanager bij.
 

Fase 1 Klantmanager SHV

  • het voeren van informatie en adviesgesprekken waarbij je beoordeelt of mensen kunnen worden toegelaten tot een schuldhulpverleningstraject;
  • het nemen van een besluit op aanvragen;
  • het opstellen van een integraal plan van aanpak;
  • het controleren van dossiers op volledigheid;
  • het voeren van intakegesprekken;
  • het uitvoeren van een schuldregeling;
  • het opstellen van dwangakkoord en WNSP verzoekschriften;
  • het uitvoeren coaching en nazorggesprekken van jouw cliënten;

Fase 2 Schuldregelaar

  • Onderhouden van contacten met de schuldeisers;
  • Het opvragen van de saldo’s bij schuldeisers;
  • Het versturen van het voorstel aan schuldeisers;
  • Het bewaken van de termijnen binnen het 120 dagen model;
  • Inplannen van het informatie- en adviesgesprek. Hiervoor heb je het eerste contact met de cliënt en vraag je alvast informatie op.
  • Contact onderhouden met inwoners en hun bewindvoerders over hun schuldregelingen en met schuldeisers;
  • Ondersteunen van de Klantmanager Schulddienstverlening bij het opstellen van dwangakkoorden en WSNP-verzoekschriften;
  • Uitvoeren van administratieve werkzaamheden ter ondersteuning van de Klantmanagers Schulddienstverlening. O.a. het invoeren van dossiers.

Dit ben jij

  • Jij beheerst de taken van zowel fase 1 (klantmanager SHV) als ook de taken
    in fase 2 (schuldregelaar / 120 dagen model)
  • Wij werken met Allegro, kennis hiervan is een pré
  • Wij werken met Allegro, kennis hiervan is een pré

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback