Secretaris Omgevingsteam/Omgevingstafel gemeente Hilversum

Gemeente Hilversum

  • Uitzenden
  • Noord-Holland
  • 24 uur
Logo van Gemeente Hilversum
€3.602 — € 5.313 / maand
HBO - WO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Het Omgevingsteam in Hilversum adviseert integraal op alle verzoeken om van een omgevingsplan af te wijken, zowel vergunningaanvragen, legalisatieverzoeken als grotere initiatieven. Daarnaast zijn ook de Omgevingstafels in het kader van de omgevingswet hierin ondergebracht. De secretaris van het Omgevingsteam wordt geacht samen met de voorzitter deze overleggen voor te bereiden en daarbij aanwezig te zijn voor de verslaglegging.

Van de secretaris van het Omgevingsteam wordt gevraagd om van de overleggen, waarin het Omgevingsteam deelneemt,  juridisch houdbare verslagen te maken. Daarnaast heb je de eindredactie op de integrale adviezen. Hierbij vinden wij het belangrijk dat de adviezen begrijpelijk (B1) zijn voor onze inwoners. Het plan is om de advisering steeds meer ‘live’ tijdens overleggen te laten notuleren door de secretaris. De eindverantwoordelijkheid van de adviezen ligt bij de voorzitter. Hier werk je nauw mee samen.

Verder draagt de secretaris er zorg voor dat de wekelijkse verslagen van het Omgevingsteam op tijd worden verstuurd, beheer je de digitale omgeving van het Omgevingsteam (Microsoft Teams) en zorg je dat de adviezen in de applicatie voor vergunningverlening, toezicht en handhaving worden verwerkt (Centric Leefomgeving).

Het bijhouden van dashboards en het maken van beleidsmatige analyses van ontwikkelingen binnen de advisering van initiatieven behoort ook tot jouw taken. Je stelt samen met de voorzitter van het Omgevingsteam rapportages en jaarverslagen op.

Ook geef je gevraagd en ongevraagd advies over procesverbetering en lever je een bijdrage aan beleidsontwikkeling op het gebied ruimtelijke ordening en vergunningverlening, toezicht en handhaving.

Dit ben jij

  • Een aantoonbare opleiding op het gebied van planologie of rechten op
    minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie met
    verslagleggingen en adviesvorming (ligt)
  • Aantoonbare werkervaring met microsoft teams en sharepoint in de afgelopen
    jaar
  • Aantoonbare werkervaring met procesverbeteringen en bijdrage aan
    beleidsontwikkelingen op ruimtelijk ordening
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een poltitiek en
    bestuurlijk sensitieve organisatie
  • Aantoonbare kennis van de omgevingswet (onderbouwd aan de hand van een
    afgeronde cursus of opleiding)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een
    gemeente

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!