Secretaris vakraad Bedrijfsvoering

Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV)

Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV)
5 maanden
HBO - WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Vanwege de wet DBA wordt het inzetten van een zelfstandige professional voor deze opdracht als ongeschikt beschouwd.

Voor het team Ondersteuning Veiligheidsberaad en RCDV zoeken wij een beleidsadviseur/ secretaris van de vakraad Bedrijfsvoering die het veiligheidsdomein goed kent en ervaring heeft als adviseur en secretaris.
Voorbeelden van dossiers waarop je adviseert zijn: PTSS bij personeel van de veiligheidsregio’s, Diversiteit en Inclusie, bedrijfscontinuïteit.

Belangrijkste taken van de secretaris:

  • Je adviseert de voorzitter van de vakraad en de vakregisseurs. Dit doe je in nauwe afstemming met stakeholders. Dit doe je samen met een ervaren collega.
  • Je schrijft (opleg)notities en adviezen ten behoeve van vergaderingen en zorgt voor vastlegging van besluiten.
  • Je draagt zorg voor de voorbereiding van vergaderingen, inclusief het opstellen en verzenden van adviezen en vergaderstukken. Tijdens en rondom de vergaderingen ben je aanspreekpunt en zorg je ervoor dat de vergaderingen soepel verlopen.
  • Je houdt het proces van besluitvorming scherp in de gaten, stuurt bij waar nodig en zorgt ervoor dat de juiste personen tijdig worden betrokken en geïnformeerd. Je bewaakt de opvolging van besluiten en actiepunten
  • Je werkt zelfstandig maar altijd samen binnen de gehele adviesketen die door ons team wordt ondersteund.
  • Je houdt zicht op relevante landelijke ontwikkelingen met gevoel voor hoofd- en bijzaken.
  • Je onderhoudt een netwerk met belangrijke (samenwerkings-)partners op rijks- en regionaal niveau en stemt de inhoud van de adviezen waar nodig met hen af.
     

Start opdracht: 05-01-2026
Einde opdracht: 30-06-2026
Aantal uren: 24 uur per week, bij deze opdracht wordt geen verlenging geboden
Standplaats: Arnhem/Hybride
 

Dit ben jij

  • De kandidaat beschikt over een hbo-bachelor of WO-diploma. In het cv
    moet duidelijk worden vermeld: de naam van de onderwijsinstelling, het
    opleidingsniveau, de duur van de opleiding, en of het diploma is behaald.
    Een kopie van het diploma dient bij gunning te kunnen worden aangeleverd
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met beleidsadvisering in
    een complexe bestuurlijke/politieke omgeving, zoals een veiligheidsregio,
    gemeente e.d.
  • De kandidaat heeft ervaring met het werken voor de
    veiligheidsregio’s, de landelijke samenwerking van veiligheidsregio’s en/of
    de Rijksoverheid.

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback