Secretaris Wolvencommissie Gelderland

Provincie Gelderland

  • Uitzenden
  • 01-07-2025
  • Gelderland
  • 20 uur
Logo van Provincie Gelderland
€4.799 — € 6.783 / maand
11 maanden
HBO
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Ondersteunen Wolvencommissie Gelderland in de rol van secretaris, inclusief projectmanagement en communicatiebeleid. Sinds 2018 zijn wolven terug in Gelderland en er hebben zich al 8 roedels gevestigd op de Veluwe. Helaas brengt de aanwezigheid van wolven ook zorgen en problemen met zich mee. De wolvencommissie bestaat uit vertegenwoordigers van diverse organisaties die samenwerken om aan oplossingen te werken. Het gaat dan om vertengenwoordigers uit de landbouw maar ook hobbydierhouders, grondbezitters, gemeenten, terreinbeherende organisaties en de faunabeheereenheid Gelderland.  

De nadruk ligt daarbij op het tegengaan van aanvallen op gehouden dieren maar de commissie geeft ook gevraagd en ongevraagd advies over bijvoorbeeld het ingrijpen bij probleemsituaties met wolven. Vooral in gebieden waar wolven regelmatig voorkomen wil de commissie inwoners horen en betrekken bij haar werk. Tweemaal per jaar wordt daarom een bijeenkomst gericht op inwonersparticipatie georganiseerd. De commissie komt minimaal 4 maal per jaar bijeen en zoveel vaker als nodig.

De commissie neemt ook initiatieven om onderzoek te doen naar maatregelen of bijvoorbeeld de effecten van afrasteringen op wilde dieren. De secretaris zorgt er dan voor het wordt geregeld en dat de provincie hier bijvoorbeeld middelen voor beschikbaar stelt. De secretaris zorgt ook voor de voorbereiding van de diverse bijeenkomsten. Daarnaast stemt de secretaris af met de provincie, andere wolvencommissies en met landelijke initiatieven. Maandelijks vergadert een projectteam wolf en ten minste 5 maal per jaar roept de secretaris de wolvenconsulenten bijeen voor afstemming. 

De taken en verantwoordelijkheden bestaan met name uit: 

  • Ondersteunen van de leden van de wolvencommissie en haar voorzitter bij de goede uitvoering van de taken als bedoeld in het GS-besluit1 “Instelling Wolvencommissie Gelderland 2024
  • Verzorgen van agenda en verslagen van de commissievergaderingen
  • Maken van een jaarlijks verslag van de werkzaamheden en adviezen in het voorgaande jaar aan GS
  • Verzorgen van afstemming met andere provinciale wolvencommissies en het landelijke overleg over de wolf (LOW);
  • Het regelen van voorlichting, communicatie, organisatie van bijeenkomsten en specifieke inhoudelijke kennis, zoals wolvenconsulenten;
  • In het bijzonder het organiseren van halfjaarlijkse klankbordbijeenkomsten
  • Het coördineren van de inzet van wolvenconsulenten. 

Eisen (knock-out criteria)
Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 30 juni 2026 voor gemiddeld 20 uur per week (dit kan sterk fluctueren afhankelijk van de actualiteit en is afhankelijk van de momenten waarop het bestuur vergadert). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 maal een periode van 12 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 1 augustus 2025 inzetbaar is voor gemiddeld 20 uur per week.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
 
Overige eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet

Eis 1
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar. 

Eis 2
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 – heden) in de functie van bestuursondersteuner of in de functie van woordvoerder of in de functie van communicatieadviseur of in een vergelijkbare functie. 

Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar ervaring voldoet. Bij ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie graag aangeven waarom deze functie vergelijkbaar is met de functie van bestuursondersteuner of woordvoerder of communicatieadviseur.

Eis 3
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2015 – heden) met het ondersteunen van een bestuur van een stichting, vereniging, overheidsorganisatie of overheidscommissie. 
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 2 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. Graag specifiek de stichting, vereniging, overheidsorganisatie of overheidscommissie benoemen.

Gunningscriteria kwaliteit (wensen) totaal 100 punten
Wens 1 (25 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring als communicatieadviseur, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden.

  • Kandidaat heeft tenminste 3 jaar ervaring als communicatieadviseur (25 punten)
  • Kandidaat heeft 2 tot 3 jaar ervaring als communicatieadviseur (20 punten)
  • Kandidaat heeft 1 tot 2 jaar ervaring als communicatieadviseur (15 punten)
  • Kandidaat heeft 0 tot 1 jaar ervaring als communicatieadviseur (10 punten)
  • Kandidaat heeft geen ervaring als communicatieadviseur (0 punten) 

Wens 2 (25 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over deskundigheid met betrekking tot wolven, aan te tonen met een bewijs van deelname aan de meerdaagste training van de Zoogdiervereniging “Professionele opleiding in het wolvendossier” of een voorganger daarvan.

  • Kandidaat beschikt over een bewijs van deelname aan de meerdaagse training van de Zoogdiervereniging “Professionele opleiding in het wolvendossier” of een voorganger daarvan (25 punten)
  • Externe beschikt niet over een bewijs van deelname aan de meerdaagse training van de Zoogdiervereniging “Professionele opleiding in het wolvendossier” of een voorganger daarvan (0 punten)

Wens 3 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring als bestuursondersteuner of in een vergelijkbare functie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden.

  • Kandidaat heeft tenminste 3 jaar ervaring als bestuursondersteuner of in een vergelijkbare functie (20 punten)
  • Kandidaat heeft 2 tot 3 jaar ervaring als bestuursondersteuner of in een vergelijkbare functie (15 punten)
  • Kandidaat heeft 1 tot 2 jaar ervaring als bestuursondersteuner of in een vergelijkbare functie (10 punten)
  • Kandidaat heeft 0 tot 1 jaar ervaring als bestuursondersteuner of in een vergelijkbare functie (5 punten)
  • Kandidaat heeft geen ervaring als bestuursondersteuner of in een vergelijkbare functie (0 punten) 

Wens 4 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met projectmanagement, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. 

  • Kandidaat heeft tenminste 3 jaar ervaring met projectmanagement (20 punten)
  • Kandidaat heeft 2 tot 3 jaar ervaring met projectmanagement (15 punten)
  • Kandidaat heeft 1 tot 2 jaar ervaring met projectmanagement (10 punten)
  • Kandidaat heeft 0 tot 1 jaar ervaring met projectmanagement (5 punten)
  • Kandidaat heeft geen ervaring met projectmanagement (0 punten) 

Wens 5 (10 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring als woordvoerder, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden.

  • Kandidaat heeft tenminste 3 jaar ervaring als woordvoerder (10 punten)
  • Kandidaat heeft 0 tot 3 jaar ervaring als woordvoerder (5 punten)
  • Kandidaat heeft geen ervaring als woordvoerder (0 punten) 

Provincie Gelderland beoordeelt de cv’s van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit (wensen). De 3 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.

Dit ben jij

  • Kandidaatis inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 30 juni 2026 voor
    gemiddeld 20 uur per week (dit kan sterk fluctueren afhankelijk van de
    actualiteit en is afhankelijk van de momenten waarop het bestuur
    vergadert). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 maal een
    periode van 12 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat,
    is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat
    uiterlijk 1 augustus 2025 inzetbaar is voor gemiddeld 20 uur per week. De
    startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de
    offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht
    zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de
    offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring als communicatieadviseur, aan te tonen
    met praktijkvoorbeelden.De opdrachten/projecten beschreven in de
    toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden. Kandidaat
    heeft tenminste 3 jaar ervaring als communicatieadviseur
    Kandidaat heeft 2 tot 3 jaar ervaring als communicatieadviseur
    Kandidaat heeft 1 tot 2 jaar ervaring als communicatieadviseur
    Kandidaat heeft 0 tot 1 jaar ervaring alscommunicatieadviseur
    Kandidaat heeft geen ervaring alscommunicatieadviseur

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!