Senior adviseur data & strategie #3530

Belastingdienst

  • Uitzenden
  • 08-05-2025
  • Utrecht
  • 32 uur
Logo van Belastingdienst
€6.640 — € 9.310 / maand
7 maanden
Laatste dag

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving:

Dienst Toeslagen vernieuwd haar digitale landschap met het programma Digitaal Fundament Toeslagen (DFT). Eén van de initiatieven van het programma is Data & Integratie. Voor dat initiatief is een senior adviseur nodig. 
Om invulling te kunnen geven aan de strategische doelen van de Dienst Toeslagen heeft het nieuw Digitaal Fundament een datacentrische architectuur nodig met een sterke integratielaag. Het is van groot belang dat deze totstand komt vanuit de organisatiestrategie en -doelen. Om vorm en richting te geven aan het digitaal fundament en de beoogde (data & integratie) architectuur zal de senior adviseur de combinatie maken tussen de organisatiestrategie en doelen en dit vertalen naar de inrichting van het project data & integratie. 

Werkzaamheden:

De senior adviseur data & integratie geeft sturing en richting aan de visie op datacentrisch werken en de realisatie van een data(centrische) architectuur. De adviseur wordt daarbij ondersteunt door verschillende inhoudelijke experts zoals data adviseurs en architecten. Op basis van de visie en architectuur zullen de eerste concrete projecten (epics) in de stijgers gezet moeten worden. Daarbij is de samenhang met de andere initiatieven binnen het programma DFT essentieel.

Het is belangrijk dat de senior adviseur instaat is om de visie op datacentrisch werken en de impact daarvan op de business te vertalen richting het (senior) management van de Dienst Toeslagen. Hierin werkt de senior adviseur samen met de chief data officer (CDO). 

Bijzonderheden: Gemiddeld 2 a 3 dagen werken op vaste locatie (Utrecht), gemiddeld 1 keer per maand in Apeldoorn en periodiek heidagen op externe locatie met programmateam.

Beschrijving afdeling / team:

De senior adviseur is onderdeel van het programmateam DFT binnen de directie Informatiestromen en Digitale Ontwikkeling (dID) van de Dienst Toeslagen.

Knock-out criteria:

  1. De aangeboden kandidaat beschikt over academisch werk- en denkniveau. Aantoonbaar met WO-diploma in de richting van bedrijfskunde.
  2. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar kennis van project- en programmamanagement. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV
  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar kennis en ervaring met strategische advies opdrachten. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV
  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen de (rijks)overheid. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV
  5. De aangeboden kandidaat behaalt minimaal 50 punten van het totaal aantal te behalen punten op de kwaliteitswensen (= 70 punten) en kandidaat behaalt minimaal 3 punten per competenties (= 20 punten).

Kwaliteitswensen op basis van mate van belangrijkheid: 

  1. De mate waarin kandidaat in staat is om data architectuur vraagstukken helder uit te leggen aan diverse stakeholders. (15 pt)
  2. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met werken in politieke omgevingen en grote organisaties (4000+ medewerkers) die in ketens samenwerken. (15 pt)
  3. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met informatievoorzieningen en datamanagement. (15 pt)
  4. De mate waarin kandidaat ervaring heeft in adviserende en verbindende rollen. (15 pt)
  5. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met het creëren van structuur en overzicht binnen complexe trajecten. (10 pt)

Competenties:

  1. Visie (4 pt);
  2. Initiatief (4 pt);
  3. Resultaatgerichtheid (4 pt);
  4. Samenwerken (4 pt);
  5. Organisatiesensitiviteit (4 pt).

Procedure:

  • LET OP: Alleen kandidaten waarbij het eigen e-mailadres en het telefoonnummer worden meegezonden worden geselecteerd om te worden aangeboden.
  • Enkel cv's die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen, cv's die per e-mail of andere communicatiekanalen verzonden, worden niet in behandeling genomen.
  • Het gesprek zal plaatsvinden op 29 of 30 april op locatie in Utrecht. Bereid de kandidaat hierop voor.

Als de kandidaat verder gaat in de procedure wordt gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentiechecks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectieproces.

Per leverancier mogen er max. 2 kandidaten worden aangeboden.

CV's (WORD) dienen voorzien te zijn van:

  • Motivatie
  • Verwijzing en uitwerking van de selectiecriteria (eisen, wensen & competenties)
  • de Nederlandse taal

De Belastingdienst wenst inhuuropdrachten te sluiten met een zo kort mogelijke keten, de nadrukkelijke voorkeur gaat uit naar een medewerker in loondienst. Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen.

DE BELASTINGDIENST HEEFT BESLOTEN DAT OP DEZE AANVRAAG ZZP OF DGA INHUUR NIET MOGELIJK IS.

AUB GEEN ZZP-ERS EN DGA-ERS AANBIEDEN.

  • De senior adviseur data & integratie geeft sturing en richting aan de visie op datacentrisch werken en de realisatie van een data(centrische) architectuur. De adviseur wordt daarbij ondersteunt door verschillende inhoudelijke experts zoals data adviseurs en architecten. Op basis van de visie en architectuur zullen de eerste concrete projecten (epics) in de stijgers gezet moeten worden. Daarbij is de samenhang met de andere initiatieven binnen het programma DFT essentieel.
  • Het is belangrijk dat de senior adviseur instaat is om de visie op datacentrisch werken en de impact daarvan op de business te vertalen richting het (senior) management van de Dienst Toeslagen. Hierin werkt de senior adviseur samen met de chief data officer (CDO).
  • Bijzonderheden:Gemiddeld 2 a 3 dagen werken op vaste locatie (Utrecht), gemiddeld 1 keer per maand in Apeldoorn en periodiek heidagen op externe locatie met programmateam.

Team TenMonks

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!