Senior Adviseur Inkoop en Aanbesteden
Gemeente Nijmegen
- Uitzenden
- Gelderland
- 28 uur


Dit ga je doen
Opdracht
LET OP: aanvullende informatie. Mocht er uit deze DAS procedure nog een zeer geschikte kandidaat naar voren komen dan behoud de gemeente Nijmegen zich het recht voor om deze opdracht aan nog een kandidaat te gunnen.
LET OP 2: Een detavast constructie behoort voor deze opdracht tot de mogelijkheden. De gemeente wenst in dat geval de kandidaat na 1 jaar detachering de kandidaat kosteloos te kunnen overnemen. Graag in de motivatie aangeven of de aanbieding op basis van detavast is of niet.
Heel veel taken van de gemeente worden gerealiseerd door middel van inkoop. Dat geldt zelfs voor bijna de helft van de gemeentebegroting. En al die inkoop, of het nu gaat om zorgverlening of een bouwproject, het aanbesteden van de bedrijfsarts, bruggen of inburgeringstrajecten, start met een aanbesteding. Een geslaagd inkoop- en aanbestedingstraject resulteert in een contract. In het contract leggen we afspraken vast met een leverancier die vaak meerdere jaren van toepassing zijn. De aanbesteding is dus het moment om te borgen dat we doelstellingen realiseren op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid en alles wat we hebben afgesproken in ons inkoopbeleid. Natuurlijk moet het contract ook voldoen aan wet- en regelgeving. Om de aanbestedingen in goede banen te leiden beschikt de gemeente Nijmegen over een team inkoopprofessionals dat de inkopende afdelingen ondersteunt bij hun inkoop.
Ter versterking van het team zijn we tijdelijk op zoek naar een ervaren Senior Adviseur Inkoop en Aanbesteden.
Je begeleidt complexe inkoop- en aanbestedingstrajecten en je legt verbinding tussen de doelen van onze organisatie en kansen die de markt biedt;
In samenspraak met de projectleiders en opdrachtgevers ben je er verantwoordelijk voor dat het proces binnen ons eigen beleid én de wettelijke grenzen verloopt; Je adviseert, coördineert, bent betrokken bij gesprekken met leveranciers en voert waar nodig de regie. Mogelijk adviseer je bij regionale samenwerkingen;
Bij het proces wordt je ondersteund via het aanbestedingsplatform van Mercell;
Je verbindt interne en externe partijen en vraagstukken en daarbij kan je geconfronteerd worden met diverse, soms tegengestelde, belangen over de vakgebieden heen;
Je treedt op als stevige businesspartner; gevraagd en ongevraagd adviseer je zodat kansen optimaal benut worden. In de advisering vertaal je ontwikkelingen binnen het vakgebied en de steeds veranderende wet- en regelgeving naar de praktijk;
Je houdt actuele ontwikkelingen bij en zorgt dat deze worden geïmplementeerd en toegepast binnen ons inkoopproces; Daarbij heb je aandacht voor kansen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Inkopen.
Dit ben jij
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Mercell (Benoem duidelijk in
het cv welke Mercell-projectnummers het betreft) - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring methet zelfstandig uitvoeren van
aanbestedingen op basis van de Aanbestedingswet 2012. Zowel in het sociale
domein en het fysieke domein als inbedrijfsvoering (Benoem de
Tendernednummers duidelijk in het cv) - Aantoonbaar flexibelbeschikbaar op alle werkdagen van de week (ma t/m vr),
het aantal inzetbare uren kan per week fluctueren
- Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na
maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040
uur) - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar alsAdviseur Inkoop en
Aanbesteden in een complexe gemeentelijke organisatie van een gemeente met
100.000+ inwoners - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Europese aanbestedingen
in een regionale samenwerking van gemeenten of gemeenschappelijke regeling
(GR) - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaarals adviseur Inkoop en
Aanbesteden met Europese openbare én niet-openbare procedures

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?