Senior beleidsadviseur Wonen

Gemeente Arnhem

Gemeente Arnhem
€5.070 — €6.862 / maand
17 maanden
HBO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Doel van de opdracht
Het tijdelijk versterken van het team Wonen door het vervangen van een vertrokken collega. Het team Wonen bestaat uit zeven medewerkers en werkt aan de uitvoering van de Woonvisie. De werkdruk is hoog en er is behoefte aan meer focus, samenwerking en uitvoeringskracht. Om te waarborgen dat de juiste werkzaamheden worden opgepakt en voortgang wordt geboekt op de ambities uit de Woonvisie, is tijdelijke versterking noodzakelijk.

Werkzaamheden en resultaten

  • Coördinatie van het Actieplan Beter Benutten Bestaande Woningvoorraad, met nadruk op de uitvoering van acties zoals het aanpakken van leegstand, bevorderen van doorstroming, en stimuleren van woningsplitsing en woningdelen (inclusief het aanstellen en aansturen van de splitsingscoach).
  • Afronden van woonwagenbeleid, waaronder herijken toewijzingsregels.
  • Regievoering op de evaluatie en vervolgens het opstellen van een nieuwe regionale Huisvestingsverordening. Hierbij hoort ook  de afstemming met Groene Metropoolregio, regiogemeenten en andere partners zoals Woonkracht en Enserve.
  • Fungeren als sparringpartner voor collega’s, bijvoorbeeld bij het opstellen van besluitvormingsstukkenstukken en planningen.

Gevraagde competenties en ervaring

  • Iemand die zelfstandig kan werken binnen het beleidsveld wonen/volkshuisvesting.
  • Heeft ervaring met bestuurlijke advisering en beleidsontwikkeling binnen een gemeentelijke context.
  • Sterke communicatieve, verbindende en analytische vaardigheden.
  • Vermogen om complexe opgaven te structureren en te vertalen naar concrete en uitvoerbare voorstellen.
  • Vermogen om knelpunten in werkwijzen of processen te signaleren en verbetervoorstellen te doen.
  • Samenwerkingsgericht en in staat om draagvlak te creëren.
  • Ervaring met regionale samenwerking en kennis van het netwerk in de regio Arnhem-Nijmegen is een pré.

Dit ben jij

  • EIS 3 De kandidaat heeft in de afgelopen 8 jaar aantoonbaar minimaal 5 jaar
    werkervaring als opgedaan als beleidsadviseur in een bestuurlijke
    organisatie.
    werkzaamheden.
    blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m
    mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het
    CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd
  • EIS 4 De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring binnen het beleidsveld
    wonen/volkshuisvesting en specifiek met onderwerpen als het aanpakken van
    leegstand, bevorderen van doorstroming, en stimuleren van woningsplitsing
    en woningdelen.
    werkzaamheden.
    blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m
    mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het
    CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd
  • Ervaring met regionale samenwerking en kennis van het netwerk in de regio
    Arnhem-Nijmegen is een pré

Bram van Dijk

Recruitment Consultant

Bram van Dijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Bram neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback