Senior Business Analist

Provincie Zuid-Holland

Provincie Zuid-Holland
WO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Als businessanalist werk je nooit alleen. Je hebt contact met stakeholders uit
verschillende opgaves en specialisten van informatisering en automatisering en
projecten in dat gebied zoals bijvoorbeeld het programma Informatietransitie.
Informatiemanagement, portfoliomanagement, functioneel beheer, applicatiebeheer,
serverbeheer, business intelligence, geo, architectuur en security zijn voor jou allen
bekend terrein. Om gezamenlijk tot verandering te komen weet jij jouw collega's
continu te betrekken in een werkveld wat volop in beweging is. De vraagstukken die op
je afkomen zijn erg divers en maakt jouw werk iedere dag anders. Denk hierbij aan
vragen op het gebied van financiën, projectenadministratie, subsidie- en
vergunningverlening, procesoptimalisatie, beleidsontwikkeling en vragen die
voortkomen uit nieuwe wet- en regelgeving.

Gedurende de dag staan deze zaken op jouw to-do lijstje:
• Op strategisch en tactisch niveau meedenken en uitvoering geven aan de ICT
doorontwikkeling voor de gehele provincie;
• Ondersteuning van interne accountmanagers bij intake van brede ICT vraagstukken uit
de organisatie;
• Je vervult een brugfunctie (product owner rol) en bent sparringpartner tussen
specialisten en accountmanager (van de afdeling Informatisering & Automatisering) en
de klant;
• Het in samenwerking met de klant analyseren van bestaande processen en het
(her)ontwerpen van nieuwe processen;
• Het adviseren van de klant over mogelijkheden en onmogelijkheden van zijn/haar
wensen en het bieden van realiseerbare oplossingsscenario’s;
• Het begeleiden van de klant bij het implementeren van oplossingen en
gebruikerstrainingen;
• Faciliteren en begeleiden van uitvoering van complexe vraagstukken/projecten;
• Deelname in multidisciplinaire werkgroepen, projectgroepen en scrumteam(s);
• Het nauw samenwerken met beheerders, BI- en DWH specialisten;
• Afstemming met projecten, programma’s en andere onderdelen afdeling I&A.
Vertrouwelijk

Dit ben jij

  • Minimaal een Master WO-diploma behaald in de richting van
    Bedrijfskunde of vergelijkbaar
  • Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als Business
    Analist in een qua omvang en complexiteit met PZH vergelijkbare politiek
    gestuurde omgeving
  • Minimaal tien jaar aantoonbare werkervaring met complexe ICT-
    verandertrajecten waarbij tenminste twee (2) trajecten geheel zijn
    doorlopen
  • Aantoonbare werkervaring met de implementatie van de Wet open
    overheid
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van applicaties m.b.t.
    facilitaire dienstverlening (archeologisch depot systemen,
    rittenregistratiesystemen) en bestuurlijke informatiesystemen
    (besluitvormingssysteem, staten informatie systeem)
  • Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring met de
    implementatie van digitale toegankelijkheid
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van solution
    architectuur. Vertrouwelijk
  • Uitgangspunten hierbij zijn
  • Selecteer bij uw aanvraag het algemeen screeningsprofiel (2.4.b)
  • Standaard algemeen screeningsprofiel bij provincie Zuid-Holland de nummers
    11 en 12
  • Aanvullend vinkt u, op basis van de aard van de toekomstige werkzaamheden,
    de overige relevante risicogebieden aan
  • Overige risicogebieden bij provincie Zuid-Holland zijn in de meeste
    gevallen: geld (21 + 22), diensten (41 +43), zakelijke transacties
    en/of aansturen organisatie
  • CV: Mate van aantoonbare werkervaring als Business Analist in een qua
    omvang en complexiteit met PZH vergelijkbare politiek gestuurde omgeving (
  • CV: Aantoonbare werkervaring als Business Analist met complexe
    ICT-verandertrajecten op het gebied van bestuurlijke besluitvorming en
    aanverwante administratieve processen (
  • CV: Aantoonbare werkervaring als Business Analist met complexe
    ICT-verandertrajecten op het gebied van Wet open overheid
  • CV: Aantoonbare werkervaring op het gebied van applicaties m.b.t.
    facilitaire dienstverlening (archeologisch depot systemen,
    rittenregistratiesystemen)

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback