Senior Casemanager Omgevingsvergunning / Vergunningverlener

Gemeente Bergen op Zoom

  • Uitzenden
  • 02-06-2025
  • Noord-Brabant
  • 36 uur
Logo van Gemeente Bergen op Zoom
HBO - WO
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Senior Casemanager Omgevingsvergunning / Vergunningverlener
Over de gemeente Bergen op Zoom
Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
 
Dit is werken bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Vergunningverlening
In de afdeling RO en Vergunningverlening wordt een grote diversiteit aan klantvragen (complex en eenvoudig) ontvangen. Onze klanten zijn inwoners, ondernemers, instellingen en organisaties. Onze ambitie is om onze klanten zo accuraat mogelijk van dienst te zijn. We geven niet alleen vergunningen af, maar we verstrekken ook advies en informatie op het gebied van Bouwen en RO.
 
We zijn druk bezig met de interpretatie van de Omgevingswet. Processen zijn en worden herijkt, structuren zijn in transitie en collega’s ontwikkelen zich door. Met deze doorontwikkeling is er een centrale toegang (een loket) ontstaan die voor een efficiënte afhandeling van (aan)vragen. In ons loket kunnen alle ruimtelijke en bouw gerelateerde vragen worden gesteld. Wij geven direct antwoord waar mogelijk of leiden de vraag voor beantwoording door naar de juiste collega.

Jij maakt het verschil
Als Senior Casemanager Omgevingsvergunning / Vergunningsverlener houd je je  onder andere bezig met  het beoordelen van ingekomen aanvragen voor een omgevingsvergunning voor de diverse activiteiten, denk hierbij aan bouwen, afwijken van het bestemmingsplan en monumenten. Als senior help je de casemanagers bij vragen, toetsen en het uitleggen van de regelgeving. Je ondersteunt en begeleidt de medewerkers binnen het team op juridische onderwerpen. Daarbij ben je als behandelaar verantwoordelijk voor het proces van ontvangst tot uiteindelijke besluitvorming. Je bent in staat om klanten over omgevinsplannenplannen en procedures te adviseren en te fungeren als wegwijzer om inkomende klantvragen in het juiste proces onder te brengen. Ook ben je thuis in vergunningsvrij bouwen. 

Wat breng je mee?

  • Je bent direct beschikbaar
  • Je beschikt over een afgeronde juridische opleiding Omgevingsrecht op HBO- of WO-niveau of relevante opleiding op HBO niveau, bijvoorbeeld Bouwkunde of Ruimtelijke Ordening.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar werkervaring binnen de vergunningverlening
  • Je hebt in de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de rol van juridisch adviseur/casemanager omgevingsrecht

Wat is wenselijk?

  • Je hebt meerdere jaren werkervaring binnen een 50.000+ gemeente
  • Je beschikt over een afgeronde opleiding Bouwkunde en ABW I

Bij ons stap je in een team met enthousiaste collega's. We vieren onze successen en stimuleren elkaar om het beste te bereiken. 

Dit ben jij

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan,
    vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door
    een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst
    laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een
    modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving
    verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt
  • De aangeboden kandidaat heeft een aantoonbare afgeronde HBO/WO opleiding
    zoals Omgevingsrecht of Bouwkunde of Ruimtelijke Ordening. Graag duidelijk
    aangeven in CV
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring
    binnen de vergunningverlening. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk
    omschrijven in CV
  • De aangeboden kandidaat is per 1 juni of eerder beschikbaar. Graag
    duidelijk aangeven in CV
  • De aangeboden kandidaat is minimaal 24-36 uur per week beschikbaar. Graag
    duidelijk aangeven in CV
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente kennis en ervaring in
    soortgelijke functie op het gebied van vergunningverlening. Graag middels
    concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV
  • De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding Bouwkunde en
    ABW I.
  • De aangeboden kandidaat heeft meerdere aantoonbare jaren werkervaring
    binnen een 50.000+ gemeente. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk
    omschrijven in het CV
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar
    aantoonbare ervaring in de rol van juridisch adviseur/casemanager
    omgevingsrecht. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in
    CV
  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de
    vacature gevraagde competenties (eventueel benoemen) aantoonbaar zijn door
    het geven van voorbeelden

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!