Senior Civieltechnisch werkvoorbereider (rechtstreeks ZZP niet toegestaan)

gemeente Haarlemmermeer

  • Uitzenden
  • 01-07-2025
  • Noord-Holland
  • 36 uur
Logo van gemeente Haarlemmermeer
5 maanden
MBO - HBO
Laatste dag

Dit ga je doen

De functie betreft het leveren van vakinhoudelijke expertise en het, als rechterhand van de projectleider, organiseren van alle werkzaamheden in de voorbereidingsfase van diverse projecten. De focus ligt op projecten op het gebied van de aanleg van nieuwe infrastructuur en bouw- en woonrijp maken van gebiedsontwikkelingen in Badhoevedorp.

Functieprofiel:
De kandidaat is mede verantwoordelijk voor de integrale civieltechnische voorbereidingsfase van werken in de openbare ruimte. De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen het team Aanleg Nieuwe Infra (ANI), in het specifiek binnen het projectteam voor Badhoevedorp. In de projecten levert de kandidaat, samen met collega’s van de vakdisciplines landschap, verkeer, verlichting & groen, vakinhoudelijke expertise en organiseert als rechterhand van de projectleider alle voorbereidende werkzaamheden. Zo coördineert hij/zij het toetsen van plannen t.b.v. de openbare buitenruimte in verschillende fases, opdrachten aan ontwerp- c.q. ingenieursbureaus voor het opstellen van onderzoeken, bestekken en tekeningen.
Tevens toetst de kandidaat ook alle inhoudelijke producten op de civieltechnische uitgangspunten conform de gemeentelijke Leidraad Inrichting Openbare Ruimte (LIOR). Hij/zij begeleidt de uitbesteding van werkzaamheden aan derden, stelt hiervoor programma’s van eisen op en toetst de producten op kwaliteit, kosten en uitvoerbaarheid. Daarnaast draagt de kandidaat zorg voor (besteks)tekeningen en werkomschrijvingen/bestekken van kleine omvang.

Hij/zij verzorgt de aanvraag van vergunningen en stemt plannen af met andere disciplines binnen gemeente Haarlemmermeer, het Hoogheemraadschap van Rijnland en de Omgevingsdienst Noordzeekanaal Gebied. De werkzaamheden worden uitgevoerd in project teamverband. Binnen het team wordt aan een veelvoud van plannen gelijktijdig gewerkt, dit vereist een flexibele instelling.

Deeltaken en korte uitwerking 

  • toetsen van openbare buitenruimte ontwerpen, bestek en werkomschrijvingen op juistheid, volledigheid en uitvoerbaarheid;
  • uitzetten van toetsen van de producten door interne partijen, verzamelen van toets resultaten en (laten) verwerken van toets resultaten;
  • opstellen programma van eisen, aanbestedingsleidraad, plan van aanpak, en risicoanalyses;
  • zelf kunnen maken van ontwerpen, bestekken en werkomschrijving is een pre;
  • verzorgen van technische advisering met financiële consequenties aan projectleider;
  • samen met de projectleider aanbesteden van diensten en werken door middel van TenderNed;
  • coördineren werkzaamheden door derden en afstemming met interne en externe partijen;
  • aanvragen van vergunningen (keurontheffing, omgevingsvergunning etc.)
  • deelnemen aan interne en externe overleggen als gemeentelijk vertegenwoordiger;
  • tijdig rapporteren aan de projectleider over de voortgang, meer- en minderwerk en afwijkingen in de voorbereidingsfase (GOTIK-aspecten).

Aanvullende informatie

  • maximaal 1 aanbieding per leverancier;
  • er geldt een wederzijdse opzegtermijn van vier weken en een proefperiode van vier weken;
  • facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan gemeente Haarlemmermeer is digitaal en per kalendermaand. Bij de factuur moet een door de teammanager van de gemeente ondertekende urenstaat zijn bijgevoegd;
  • het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;
  • voor werk gerelateerde kilometers kan gebruik gemaakt worden van de voertuigen van gemeente Haarlemmermeer. Gebruik eigen motorvoertuig voor werk gerelateerde kilometers is in overleg met de teammanager. Hiervoor wordt een vergoeding verstrekt van € 0,25 per kilometer (incl. parkeerkosten);
  • de uitvraag betreft een all-in uurtarief met uitzondering van eventuele uren gemaakt buiten dagvenster (dagvenster: maandag tot en met vrijdag van 7.00 tot 22.00 uur). De buitendagvenstertoelage bedraagt: op maandag t/m vrijdag voor de uren buiten het dagvenster 50% van het uurtarief; op zaterdag 75% van het uurtarief; op zondag 100% van het uurtarief;
  • in vakantieperiodes, en eventuele vorstperiodes, waarbij het werk vanuit het Ingenieursbureau stil komt te liggen, kan het aantal te werken uren in deze periode eventueel teruggebracht worden tot nul;
  • de gemeente Haarlemmermeer behoudt zich het recht voor om, in voorkomend geval, de gedetacheerde kandidaat na één jaar detachering kosteloos over te nemen in dienst van gemeente Haarlemmermeer;
  • eventuele indexering vindt plaats op 1 januari, na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst, conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven voor branche 711 architecten- en ingenieursbureaus. Deze indexering is hoe dan ook gemaximeerd op 2% per jaar;
  • Een eventuele opleiding ten behoeve voor het algemeen nut van het Ingenieursbureau van gemeente Haarlemmermeer, wordt betaald door de gemeente. Opleidingen die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de functie worden door de opdrachtnemer geregeld. De gemeente kan de opdrachtnemer hierom vragen als (achteraf) blijkt dat kandidaat toch niet over de juiste ervaring beschikt voor het uitoefenen van de functie. De kosten/uren voor andere opleidingen en trainingen gaan in overleg met de teammanager;
  • Zie modelovereenkomst: als de situatie zich voordoet zoals in artikel 5, lid 3 is benoemd én zich voordoet binnen 18 maanden na ingangsdatum overeenkomst, behoudt Opdrachtgever het recht om de kosten die ze maakt met het zelf zoeken naar een geschikte vervanger, in rekening te brengen bij Opdrachtnemer. Deze kosten worden gemaximeerd tot € 5.000,–;
  • van toepassing zijn de Standaardafwijkingen Haarlemmermeer op DNR 2011 (herzien juli 2013) – versie 2021.   Toepasselijkheid van uw (leverings-)voorwaarden wordt door gemeente Haarlemmermeer nadrukkelijk uitgesloten.

Kandidaatomschrijving

De kandidaat voldoet aan:

  • de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum. Eerder kunnen beginnen is een pre.
  • is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;
  • beschikt over een afgeronde HBO-opleiding Civiele Techniek of MBO-opleiding met aantoonbaar HBO-werk- en denkniveau richting Civiele Techniek (weg- en waterbouw);
  • heeft ervaring met tekenen door middel van CAD-systeem (MicroStation is een pre);
  • heeft goede kennis van RAW systematiek, UAV en UAV-GC;
  • heeft minimaal 5 jaar relevante ervaring als civieltechnisch werkvoorbereider en heeft ervaring met projectmatig werken;
  • gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitsverklaring conform de gedragscode van gemeente Haarlemmermeer);
  • ervaring met better performance is een pre.

Dit ben jij

  • Uitzend/Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP – Er is fiscaal
    (wet DBA) gezien sprake van werken in dienstbetrekking bij Opdrachtgever.
    De werknemer zal onder leiding en toezicht van de gemeente de werkzaamheden
    uitvoeren. Bent u een uitzend/detacherings-/payrollbureau en/of
    intermediair? De door u te plaatsen medewerker heeft bij u een
    arbeidsovereenkomst. Bent u ZZP’er? Een ZZP’er kan zich niet inschrijven op
    deze opdracht. Wij kunnen wel in gesprek over een arbeidsovereenkomst. In
    dat geval is de reguliere functiewaardering van toepassing, de Cao
    Gemeenten en de lokale rechtspositieregelingen (Personeelshandboek
    Haarlemmermeer). Heeft u als ZZP’er een eigen BV en is de deze
    rechtspersoon Opdrachtnemer? In dat geval is sprake van
    detachering/uitzenden vanuit de BV. U kunt meedingen naar de opdracht als
    de BV geen eenmans-BV is én de BV meerdere bedrijfsactiviteiten ontplooit.
    De rechtspersoon moet realiteitswaarde hebben.   Opdrachtnemer moet
    volledig voldoen aan zijn fiscale verplichtingen voortvloeiend uit de
    arbeidsrelatie die Opdrachtnemer heeft met de te plaatsen werknemer.
    Desgevraagd overlegt u driemaandelijks een verklaring betalingsgedrag
    inlenersaansprakelijkheid van de Belastingdienst. In de met de
    Opdrachtnemer te sluiten overeenkomst wordt opgenomen dat Opdrachtnemer de
    gemeente vrijwaart als de gemeente i.v.m. deze opdracht op enig moment
    wordt geconfronteerd met één of meerdere (na)heffingsaanslagen
    loonbelasting en/of premie volksverzekeringen, vertragingsrente en boetes
    als gevolg van deze inlening
  • Opleidingsniveau – Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO-opleiding Civiele
    Techniek / MBO-opleiding met aantoonbaar HBO-werk- en denkniveau richting
    Civiele Techniek (weg- en waterbouw)
  • Aantoonbaar minimaal 5 jaar relevante ervaring als
    civieltechnisch werkvoorbereider en ervaring met projectmatig werken.
    Referentie vereist
  • Beschikbaarheid en werktijden – Voldoet aan de gevraagde inzet en is
    beschikbaar op de gewenste startdatum (of eerder) . Is flexibel ten aanzien
    van het aantal te werken uren en werktijden (eventueel uren
    buitenkantoortijden)
  • Integriteit – Gedraagt zich integer en is bereid de integriteitsverklaring
    van de gemeente te ondertekenen
  • Motivatiebrief – Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd.
    Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt
    beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Wij verwachten een
    persoonlijke motivatiebrief waarin de volgende aspecten zijn verwerkt: •
    sensitief, handelen in relatie burger/bestuur, alsmede omgevingsbewustzijn;
    • inlevingsvermogen, weet de drijfveren van de ander en handelt
    overeenkomstig; • teamspeler, het samenwerken met verschillende
    projectmanagers/opdrachtgevers en aansturen van een team; • communicatie,
    schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid; • projectmatig werken (GOTIK) in
    gebiedsontwikkeling en infra-projecten
  • Ervaring gemeentelijke organisatie – Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar
    ervaring met relevante werkzaamheden binnen (in dienst van/gedetacheerd
    bij) een gemeentelijke organisatie
  • Functiespecifieke ervaring – Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als
    civieltechnisch werkvoorbereider
  • Ervaring met externe partijen – Ervaring met het (samen-)werken met diverse
    in- en externe partijen (Hoogheemraadschap, ingenieursbureaus) bewoners en
    andere belanghebbenden
  • Ervaring Infrastructuurontwikkeling en gebiedsontwikkeling – Op CV
    aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met civieltechnische projecten op het
    gebied van kleine en grootschalige woningbouw en/of aanleg nieuwe
    infrastructuur
  • Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
    aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
    beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
    aangegeven criteria. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder
    aangegeven criteria. · relevante werkervaring; · houding en gedrag; · de
    mate van passendheid binnen de zelfsturende projectteams; · communicatie /
    mondelinge uitdrukkingsvaardigheid

Team TenMonks

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!