Senior Data Analist #

Belastingdienst

  • Uitzenden
  • 10-07-2025
  • Utrecht
  • 16 uur
Belastingdienst
€5.212 — €7.747 / maand
5 maanden
Nog 12 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving

De vraag van onze opdrachtgevers is divers en het is van belang dat jij als data-analist goedweet te doorgronden wat er precies nodig is. Alles om de ouder en de organisatie zo goedmogelijk van dienst te zijn. Er zijn diverse onderwerpen en projecten binnen onze professionalisering waar jij een bijdrage aan kunt leveren. Denk daarbij aan samen met onze collega’s van Dienst Toeslagen meedenken over de visie op algoritmes, de implementatie van het Impact Assessment Mensenrechten en Algoritmes en het meten en beoordelen van bias. Denk daarnaast aan het verhogen van de kwaliteit van onze processen en analytics producten door deze tijdig te signaleren en mitigerende maatregelen te nemen. Je bent verantwoordelijk voor het project Eén Bron, Eén Waarheid wat erop is gericht om meer transparantie en inzicht te geven in relevante personeelsgegevens, de opslag en verwerking/bewerking hiervan en afstemming met de lijnorganisatie over wijzigingen in de HR-processen en de impact daarvan op de verschillende belanghebbenden van die processen. Met als uiteindelijk doel om transparante rapportages en dashboards te kunnen faciliteren voor een betere operationele, strategische en tactische besluitvorming.

Met jouw ervaring en expertise kun je gezamenlijk met jouw team nieuwe (eenmalige of structurele) producten bouwen en/of bestaande producten zoals dashboards, informatieproducten en modellen onderhouden en updaten. Je hebt regelmatig contact met onze opdrachtgevers om zaken af te stemmen en je betrekt deze om de (tussen-)resultaten te demonstreren.
De werkzaamheden bestaan uit het:
  • Ontwikkelen basistabellen Personeelsbestanden na extractie SAP en P-Direct;
  • Ontwikkelen van diverse Bezettingsoverzichten HR (BOHR);
  • Onderhouden en beheren van de Basistabellen;
  • Onderhouden en beheren van BOHR lijsten;
  • Distributie van de BOHR lijsten;
  • Afstemmen met HR Control, DATA & IV;
  • Deelnemen aan werkgroepen;
  • Schrijven van handleidingen / instructies incl. archivering;
  • Overdracht werkzaamheden aan vaste medewerkers UHT.

Knock-out Criteria

  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal WO werk- en denkniveau, aangetoond door een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau en/of minimaal 5 jaar ervaring in de rol van Data-analist, projectleider of vergelijkbaar. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring in de rol van Data Analist, Projectleider, Consultant of vergelijkbaar. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en aantoonbare ervaring met Excel. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en aantoonbare ervaring met Informatiemanagement en performencemanagement. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat scoort minimaal 55 punten van het totaal aantal te behalen punten op kwaliteitswensen en competenties (=80 punten), waarvan minimaal 3 punten per competentie.

Kwaliteitswensen op basis van mate van belangrijkheid

  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met rapportages en dashboards (20 pt).
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met processen rond operationele, strategische en tactische besluitvorming (20 pt).
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met organisatie-inrichting en business analyses (10 pt).
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met adviestrajecten (5 pt).
  • De mate waarin de kandidaat beschikt over werkervaring bij de (rijks)overheid (5 pt).

Competenties:

  • Plannen en organiseren (4 pt);
  • Resultaatgerichtheid (4 pt);
  • Omgevingsbewustzijn (4 pt);
  • Netwerken (4 pt);
  • Creativiteit (4 pt).

Procedure:

LET OP:
Enkel cv's die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen, cv's die per e-mail of andere communicatiekanalen verzonden, worden niet in behandeling genomen.

Als de kandidaat verder gaat in de procedure wordt gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentiechecks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectieproces.

Bij voldoende aanbiedingen kan de werving eerder worden gesloten en kun je geen kandidaten meer aanbieden.

Per leverancier mogen er max. 2 kandidaten worden aangeboden.

CV's (WORD) dienen voorzien te zijn van:

  • Motivatie
  • Verwijzing en uitwerking van de selectiecriteria (eisen, wensen & competenties)
  • de Nederlandse taal

Indien verwijzing en uitwerking van een van de selectiecriteria (KO, kwaliteit- of competenties) ontbreekt in het CV, wordt de aanbieding terzijde gelegd. Wij verzoeken u om per kandidaat het CV en de motivatiebrief samen te voegen en deze als 1 bestand aan te bieden. De documenten dienen te worden opgesteld in de Nederlandse taal.

Inhuurconstructie en Voorkeuren Opdrachtgever

  • De klant wil inhuuropdrachten sluiten met een zo kort mogelijke keten, voorkeur gaat uit naar een medewerker in loondienst zonder tussenkomst van een bureau;
  • Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen;
  • Indien een ZZP’er via een bureau wordt aangeboden:
    • Wordt de ZZP’er rechtstreeks gecontracteerd;
    • Wordt met het bureau een margeovereenkomst afgesloten;
    • Dient dit expliciet te worden vermeld in het voorstel;
    • Bureaumarges boven €15 per uur worden niet geaccepteerd.
  • Leveranciers verklaren zich akkoord met de volgende voorwaarden:

    • Na 1.800 gewerkte uren vervalt de bureaumarge. De opdracht wordt dan rechtstreeks voortgezet met de ZZP’er;
    • Geen concurrentie-, relatie- of overige beperkende bedingen mogen aan de ZZP’er worden opgelegd.

Aanvullende informatie:

  • Elke leverancier dient
    een G-rekening te hebben.
  • Voor het uitlenen van
    arbeidskrachten volgens de Waadi, dient elke leverancier te voldoen aan de
    juiste SBI-codes.

HUIDIGE ROL IS GESCHIKT VOOR ZZP'ERS

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!