Senior Inhoudelijk Programmasecretaris

Dienst ICT Uitvoering (DICTU)

Dienst ICT Uitvoering (DICTU)
In overleg
11 maanden
HBO
Nog 25 dagen

Dit ga je doen

!!! Let op. Een toelichting op zowel de eisen als de wensen is verplicht, zonder deze toelichting kunnen wij het aangeboden CV helaas niet in behandeling nemen.

Beschrijving project/programma:

Met spoed beschikbaar is een implementatieondersteuningsprogramma in de acute zorg keten.

Het programma Met spoed beschikbaar helpt de spoedzorg met de realisatie van digitale

gegevensuitwisseling volgens de Richtlijn Gegevensuitwisseling acute zorg.

De ambitie is om voor eind 2026 de (geprioriteerde) gegevens in de acute zorg gestandaardiseerd en landelijk uit te kunnen wisselen. Zorgverleners in de spoedzorgketen kunnen in één oogopslag relevante medische gegevens en de informatie over de acute situatie van een patiënt inzien en uitwisselen. De gegevensuitwisseling en bijbehorende werkafspraken dragen bij aan de continuïteit en samenwerking binnen de spoedzorgketen.

ICTU voert het programma uit in samenwerking met de landelijke branche- en beroepsorganisaties van de betrokken spoedzorgaanbieders, Patiëntenfederatie Nederland, regionale organisaties, het ministerie van VWS, Zorgverzekeraars Nederland, VZVZ en Nictiz.

Het programma Met spoed beschikbaar heeft een faciliterende en verbindende rol tussen zorgaanbieders en ICT-leveranciers en hanteert een aantal uitgangspunten om de doelstellingen te realiseren:

  • Implementatie is collectieve verantwoordelijkheid
  • Zorg is leidend
  • Techniek is faciliterend en coördinerend
  • Gebruik: stapsgewijs en pragmatisch

Het programma doet dit door ondersteuning van:

  • koploperprojecten (projecten om een nieuwe digitale gegevensuitwisseling tussen minimaal 2 zorgaanbieders te beproeven) en
  • projecten voor implementatie van reeds beproefde gegevensuitwisselingen door zorgorganisaties (brede uitrol projecten).

De opdracht

De Senior Inhoudelijk Programmasecretaris gaat zorgdragen voor:

  • Bijhouden van de mijlpalenplanning (visueel) conform afgesproken proces met Stuurgroep en Projectgroep (tactisch overleg);
  • Borgen actualiteit Plannerbord (najagen actiehouders indien nodig);
  • Hulp bij het maken en actueel houden van andere projectmanagementproducten: stakeholderanalyse, issue- en risicolog, maandrapportgae, contactpersonenlijst, e.d, in samenwerking met programmamanager en leden kernteam;
  • Voorbereiding formele overleggen i.s.m. programmamanager (agenda afstemming, procesbewaking tijdige aanlevering stukken, zelf stukken maken/actualiseren, e.d.) verslagen maken inclusief actie- en besluitenlijsten en najagen acties;
  • Aansturen programmaondersteuner voor het inplannen van overleggen;
  • Organisatie van bijeenkomsten met het programmateam en diverse stakeholders;
  • Beheren van de mailbox van Met spoed beschikbaar;
  • Actueel houden inwerkdocumentatie voor nieuwe collega’s;
  • Actueel houden projectarchief (Sharepoint en Teams), inclusief beheer gastaccounts, en interne overlegstructuur (via Teams en Signal);
  • Ad hoc hulp bij inhoudelijke vraagstukken;

Gewenst profiel

Je bent een enthousiaste Senior Inhoudelijk Programmasecretaris die ervan houdt om het proces binnen een complex programma zo goed mogelijk te laten verlopen. Je bent in staat om het overzicht te bewaren en om de inhoud (op hoofdlijnen) en de verhoudingen binnen het netwerk snel eigen te maken. Je bent een teamplayer die gemakkelijk schakelt met in eerste instantie de programmamanager maar ook met de andere teamleden en stakeholders in het programma. Je bent proactief, communicatief sterk en kan goed zelfstandig werken.

Je bent bedreven in het maken van goed leesbare verslagen en presentaties. Hierbij kun je goed omgaan met tools om zaken visueel weer te geven.

Dit ben jij

  • HBO werk- en denkniveau
  • Beschikbaar per direct doch uiterlijk 2 februari 2026
  • Een toelichting op zowel de eisen als de wensen is verplicht, zonder deze
    toelichting kunnen wij het aangeboden CV helaas niet in behandeling nemen
  • Aantoonbare ervaring met project-/programma-ondersteuning met meerdere van
    in de opdracht genoemde werkzaamheden. (weging 30%, Alle werkzaamheden
    (100%) = 10 punten
  • Ervaring in de publieke sector in een vergelijkbare functie, bij voorkeur
    in de zorg. (weging 20%, > 5 jaar = 8 punten. > 2 jaar < 5 jaar = 6 punten.
    < 2 jaar = 0 punten. Bonuspunten: 2, indien ervaring in de zorg)
  • Ervaring met de organisatie en verslaglegging van bijeenkomsten met diverse
    stakeholders. (weging 15%, Bij 2 projecten en meer = 10 punten. Bij 1
    project = 6 punten
  • Aantoonbare ervaring met werken in een vergelijkbare functie in politieke
    veranderomgevingen. (weging 15%, > 5 jaar = 10 punten. > 2 jaar < 5 jaar =
    6 punten. < 2 jaar = 0 punten)
  • Affiniteit met de zorg en informatisering is een pré

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback