Senior inkoopadviseur

Gemeente Súdwest-Fryslân

  • Uitzenden
  • 19-05-2025
  • Friesland
  • 36 uur
Logo van Gemeente Súdwest-Fryslân
4 maanden
HBO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Als senior inkoopadviseur krijg je een eigen portefeuille en leid je complexe aanbestedingsprojecten. Je adviseert en begeleidt multidisciplinaire teams bij inkoopvraagstukken, bewaakt rechtmatigheid en doelmatigheid en zorgt voor een soepele afhandeling van aanbestedingsprocedures. Je bent zichtbaar aanwezig, treedt op als eerste aanspreekpunt en werkt intensief samen met collega’s en stakeholders binnen en buiten de gemeente.

  • in goede banen leiden van complexe aanbestedingsprojecten;
  • adviseren en begeleiden van multidisciplinaire teams bij inkoopvraagstukken;
  • bewaken van rechtmatigheid en doelmatigheid;
  • zorg voor een soepele afhandeling van aanbestedingsprocedures.

Dit ben jij

  • Wij zijn op zoek naar een ervaren senior inkoopadviseur, concreet betekent
    dit minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie
  • Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding met aanvullende opleiding zoals
    NEVI 1, Conducto of vergelijkbaar
  • Kandidaat heeft goede kennis van de (Europese) aanbestedingsregels
  • Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van
    opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de
    werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever
  • Kandidaat is geen ZZP-er. ZZP-ers kunnen niet rechtstreeks bieden op deze
    opdracht, aangezien dit een functie is waarbij hierarchisch aangestuurd
    wordt door opdrachtgever en kandidaat zelf de opdracht moet uitvoeren
  • Ervaring in vergelijkbare functies, meer ervaring meer punten
  • Ervaring binnen sociaal domein, openbare ruimte, energietransitie of ICT
    (GIBIT)
  • in goede banen leiden van complexe aanbestedingsprojecten;
  • adviseren en begeleiden van multidisciplinaire teams bij inkoopvraagstukken;
  • bewaken van rechtmatigheid en doelmatigheid;
  • zorg voor een soepele afhandeling van aanbestedingsprocedures.

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!