Senior Manager Projectbeheersing

Gemeente Utrecht

  • Uitzenden & ZZP
  • 01-07-2025
  • Utrecht
  • 16 uur
Logo van Gemeente Utrecht
€5.070 — €6.862 / maand
12 maanden
Gesloten

Dit ga je doen

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
De werven zijn een rijksmonument en onderdeel van een slim middeleeuws havencomplex van werven en werfkelders. Werven, muren, kelders, water en wegen zijn allemaal nauw verweven. Hetzelfde geldt voor het eigendom van bewoners, ondernemers en gemeente. Met het Programmaplan “werk aan de werf” werken we aan het herstellen en voorkomen van schade aan erfgoed, het beheren van het erfgoed, het voorkomen van onveilige situaties en het beter invullen van onze buren en zorgplicht. Dit doen we o.a. door het uitvoeren van onderhoud aan de wal- en kluismuren en toegangsbruggen en het herstel van kelders. In veel gevallen is onbekend en niet te achterhalen hoe de constructies exact in elkaar zitten, wat voor verassingen in de uitvoering zorgt. Daarnaast is het herstellen en verbeteren van vertrouwen tussen bewoners, eigenaren en gemeente één van de belangrijke doelen van het programma.

Een transparant en beheerst programma is daarvoor cruciaal. Dit betekent dus ook dat we veel aandacht geven aan projectbeheersing. Als manager projectbeheersing zorg jij voor die extra kritische en betrokken blik en adviseer je de medewerkers van programma Wervengebied op het gebied van projectbeheersing.

Opdrachtomschrijving:
Je gaat aan de slag als manager projectbeheersing voor het uitvoeringsproject kelderherstel. Dit is een nieuw team dat aan de slag gaat om particuliere keldereigenaren te ontzorgen door het herstel van de kelders over te nemen. Als manager projectbeheersing ben je verantwoordelijk voor de projectbeheersing van onderzoek tot en met oplevering en overdracht, met alle bijbehorende scope, risico-, plannings- en financiële managementwerkzaamheden. Je bent onderdeel van het IPM-team en stuurt onder andere de planningsadviseur, risicomanager en de financieel adviseur aan. Samen met het team projectbeheersing zorg je ervoor dat de werkzaamheden en beslissingen van de uitvoeringsprojecten transparant, bespreekbaar, navolgbaar en voorspelbaar zijn. Cruciaal hierbij is de transparantie richting de particuliere keldereigenaren die gedurende het hele traject van onderzoek tot en met uitvoering op de hoogte moeten blijven over de voortgang van het werk aan hun eigendom.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
• Je bent een kritische sparringpartner voor de projectmanager en medewerkers binnen het team, zonder de verantwoordelijkheid over te nemen. Je adviseert de medewerkers op het gebied van projectbeheersing;
• Je levert een bijdrage aan de totstandkoming van het projectplan, de beheersing van de scope, inclusief het vastleggen van de wijzigingen op het project;
• Samen met de financieel adviseur zorg je voor de beheersing van het aspect geld door het maken een goede prognose door budgetten te vergelijken met gemaakte en verwachte kosten.
• Je zorgt voor een onderbouwing van benodigd budget op basis van kentallen en diverse vormen van ramingen en verwachtingswaarden o.b.v. risico’s. Ook hierbij word je ondersteund door de financieel adviseur;
• De afspraken over het herstel van de kelders van de particuliere eigenaars gaat conform de beleidsregel die hiervoor is vastgesteld. Je kent deze regeling van binnen en van buiten en integreert de eisen in de projectbeheersing
• Je beheerst het aspect tijd door vooruit te kijken en in te schatten wat het effect van een bepaalde keuze is. Daarbij is het (laten) opstellen van planningen op hoofdlijnen en/of in detail nodig. Ook het opstellen van een probabilistische planning is mogelijk. Je wordt hierbij ondersteund door een planningsadviseur.
• Je geeft het risicomanagement vorm. Daarbij is het (laten) opstellen en actueel houden van een risico-dossier nodig. Je wordt hierbij ondersteund door een risicoadviseur.
• Je draagt zorg voor de interne kwaliteitsborging door het (laten) doen van toetsen m.b.t. het functioneren van het kwaliteitsmanagementsysteem;
• Je bent verantwoordelijke voor het juist en tijdig aanleveren van betrouwbare (sturing) informatie voor de managementcyclus, o.a. door het opstellen (of coördineren) van de voortgangsrapportages. Je levert deze informatie via de projectmanager aan de ambtelijke opdrachtgever.
• Je werkt samen met de manager programmabeheersing en de projectbeheersers van de andere uitvoeringsteams aan de verdere uitwerking en implementatie van integrale en uniforme manier van werken en rapporteren.

Je werkt autonoom, maar wel binnen een team/programma. Met waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een HR-leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Een goedlopende projectbeheersing inclusief alle informatie die daarbij hoort.

Jij hebt/bent:
Je houdt het overzicht en waar nodig zoom je in op de details. Je bent analytisch sterk, je herkent verbetermogelijkheden en je durft initiatief te nemen. Daarnaast ben je iemand die goed kan communiceren en goed met mensen kan omgaan.

Ook beschik jij over:
• HBO/WO werk en denkniveau, bij voorkeur civiele techniek, (technische) bedrijfskunde, planologie of bouwkunde;
• Minimaal 5 jaar ervaring bij een overheidsorganisatie in de fysieke projectenwereld;
• Je hebt minimaal 5 jaar recente ervaring als manager projectbeheersing;
• Je hebt ervaring in het opzetten van projectbeheersing en het sturen van projecten waar veel onderdelen onbekend zijn en onbekend zullen blijven;
• Een analytische blik en het talent om op een prettige manier invloed uit te oefenen op mensen en situaties;
• Je denkt vernieuwend en ziet kansen waar ze liggen;
• Een resultaatgerichte houding en uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
• Je handelt sterk planmatig, organiserend en coördinerend;
• Je kunt goed omgaan met onzekerheden;
• Je neemt graag het voortouw, spreekt je gevraagd en ongevraagd uit en hebt daarbij oog voor je omgeving.

Dit ben jij

  • Je houdt het overzicht en waar nodig zoom je in op de details. Je bent
    analytisch sterk, je herkent verbetermogelijkheden en je durft initiatief
    te nemen. Daarnaast ben je iemand die goed kan communiceren en goed met
    mensen kan omgaan
  • Je hebt een opleiding in de richting van civiele techniek, (technische)
    bedrijfskunde, planologie of bouwkunde
  • Je hebt ervaring bij een overheidsorganisatie
  • Je hebt ervaring in de fysieke projectenwereld
  • Beschrijf je ervaring in het opzetten van projectbeheersing en het sturen
    van projecten waar veel onderdelen onbekend zijn en onbekend zullen blijven
    (maximaal 250 woorden)

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren