Senior Planeconoom

Gemeente Zoetermeer

Gemeente Zoetermeer
€5.070 — €6.862 / maand
12 maanden
HBO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Afdeling
Team Grondzaken houdt zich bezig met alle financiële en juridische aspecten van gebiedsontwikkeling. Het team van ca. 25 medewerkers bestaat uit Uitgifteadviseurs, Juristen Grondzaken en Planeconomen die met elkaar de basis leggen voor de projecten binnen de gemeente. Daarnaast zitten in het team medewerkers die zich bezighouden met snippergroen en het beheer van gronden en panden. Veel werkzaamheden worden verricht voor de ruimtelijke projecten binnen de gemeente. Projecten waarbij de gemeente een actief grondbeleid voert, maar ook – steeds meer – projecten waarin de gemeente een faciliterende rol heeft. Het team verzorgt (de advisering over) het verwerven en uitgeven van grond, het maken van ramingen en taxaties, het opstellen van overeenkomsten en het voeren van de onderhandelingen die daarvoor nodig zijn. Verder zorgt het team dat de inhoudelijke kaders van het grondbeleid op orde zijn. Denk hierbij aan beleidsdocumenten als de Nota’s grondbeleid, kostenverhaal, grondprijzen, etc.

Opdracht
Zoetermeer heeft zich in de afgelopen decennia snel ontwikkeld van een dorp naar een volwaardige stad met zo'n 127.000 inwoners. Maar we zijn nog steeds niet af. Zoetermeer werkt vanuit de Visie Zoetermeer 2040 aan een aantal grote uitdagingen, zoals het binnenstedelijk toevoegen van een groot aantal woningen, de energietransitie, investeren in bestaande wijken en de noodzakelijke grootschalige gebiedstransformaties ten behoeve van woningen en bedrijvigheid.

De gebiedsontwikkelingen vinden projectmatig plaats en zijn deels geclusterd in programma's, zoals de Binnenstad, de Entree en Meerzicht. Voor het leveren van input over de financieel-economische strategie binnen de projecten en programma's zoeken wij een deskundige planeconoom. Je bent de financiële rechterhand van de programmamanager en bent verantwoordelijk voor de business case en de grondexploitatie binnen de projecten. Dat betekent eigenaarschap tonen, sturen en beheersen in het proces met behulp van de andere financiële disciplines binnen de gemeente. Je adviseert gevraagd en ongevraagd de project- en/of programmamanager en bent daarin de financiële rechterhand. Je bent een belangrijke gesprekspartner in overleggen en onderhandelingen met marktpartijen. Samen met de projectbeheerser binnen het team ben je verantwoordelijk voor de voortgangsrapportages en risicoanalyses. Samen met de jursiten ben je verantwoordelijk voor het kostenverhaal.  

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3
    overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de
    opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een
    vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met complexe, multidisciplinaire
    gebiedsontwikkeling, waarin ruimtelijke ordening, vastgoed, infrastructuur
    en maatschappelijke belangen integraal zijn betrokken
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en beheren van complexe
    grondexploitaties, exploitatieberekeningen en risicobeheersing binnen een
    gemeente
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als (senior)
    planeconoom
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar met het
    opstellen en actualiseren van grondexploitaties van complexe,
    binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor op het gebied van planeconomie,
    planologie, bouwkunde, vastgoed(kunde) of civiele techniek
  • Aantoonbare werkervaring met financiële kaders en grondexploitaties voor
    gemeentelijke investeringsbesluiten
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de ontwikkeling van woningen
    in de afgelopen 3 jaar

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback