Senior Planeconoom

gemeente Haarlemmermeer

gemeente Haarlemmermeer
5 maanden
HBO - WO
Laatste dag

Dit ga je doen

Wij zijn op zoek naar twee ervaren senior planeconomen die van aanpakken weten. Je bent een ervaren financieel adviseur bij de ontwikkeling van de ruimtelijke plannen en projecten.

Gemeente Haarlemmermeer, cluster Grond- en Vastgoedzaken
Bij Gemeente Haarlemmermeer zet jij je dagelijks in voor meer dan 160.000 inwoners en 175.000 arbeidsplaatsen.  Met jouw expertise,  ambitie  en energie kun je dus écht het verschil maken. Dat doe je samen met meer dan 1.200 collega’s. Bij Haarlemmermeer vind je stedelijke dynamiek én een dorps karakter. Daartussen  vind  je prachtige natuurr ijke historie  en landbouwgrond. Dat betekent dat je in jouw werk in aanraking komt met allerlei onderwerpen, belangen en uitdagingen. De komende jaren  blijft  Haarlemmermeer sterk  groeien  en  ook  onze maatschappij  staat niet stil.  Dat komt tot uitdrukking in onze ruimtelijke programma’s: Stadscentrum, Spoorzone, Metro en Schaalsprong Wonen en het feit dan onze gemeente is aangewezen als één van de gebieden in de Nationale Omgevingsvisie Extra (NOVEX). Er is dus  genoeg te doen waarbij we jouw  kennis, daadkracht en visie goed kunnen gebruiken. 

Team Grondzaken
Team Grondzaken is onderdeel van het Cluster Grond- en Vastgoedzaken en bestaat uit 9 planeconomen en 5 juristen. Het is een divers team van junioren, medioren, senioren en strategen. Team Grondzaken draagt zorg voor strategische beleidsontwikkeling en het vakinhoudelijke advies over alle vormen van gebiedsontwikkeling binnen de gemeentelijke organisatie. Binnen ons team krijg je veel verantwoordelijkheid en ruimte voor zelfstandigheid om tot een gedegen en goed advies te komen. We nemen onze werkzaamheden serieus, maar tegelijkertijd is de sfeer binnen ons team informeel en laagdrempelig. Jouw collega’s binnen het team zijn gemakkelijk benaderbaar voor afstemming. Door het team, maar ook door het cluster en de gemeente worden regelmatig activiteiten georganiseerd waarin ruimte is voor zowel het inhoudelijke als het informele contact. 

Aanvullende informatie
·         op deze opdracht zijn de Algemene Inkoopvoorwaarden van gemeente Haarlemmermeer 2025 van toepassing
·         conceptovereenkomst en de Integriteitsverklaring externen zoals hierbij aan u verstrekt, zijn van toepassing
.         het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;
.         Eventuele indexering vindt jaarlijks plaats voor het eerst op 1 januari 2026, conform CBS, CAO lonen per uur      particuliere bedrijven, bedrijfstak M-N Zakelijke dienstverlening (2010=100)

Kandidaatomschrijving


Je gaat als planeconoom aan de slag in de uitvoering van diverse gebiedsontwikkelingen in de gemeente Haarlemmermeer. Je bent een ervaren financieel adviseur bij de ontwikkeling van de ruimtelijke plannen en projecten.

De opdracht omvat de volgende werkzaamheden:

·         Opzetten van verkenningen van de financiële haalbaarheid van gewenste ruimtelijke ontwikkelingen.

·         Verrichten van scenariostudies en risicoanalyses. Hierbij zal de focus liggen op de haalbaarheid van beleidsdoelen en ambities en verhaalbaarheid van kosten. Verder is het van belang grip te krijgen op zogenaamde kantelpunten bij de realisering van bovenplans groen en infrastructuur.

·         Signaleren van kansen en knelpunten en doen van voorstellen om deze te benutten dan wel op te lossen.

·         Verdiepen op duurzaamheid en het opzetten van nieuwe – planeconomische – werkwijzen, business cases en (verdien)modellen.

·         Toepassen van mogelijkheden voortvloeiend uit de nieuwe Omgevingswet.

Wat wij vragen

Je bent een ervaren planeconoom en toont bevlogenheid met complexe gebiedsontwikkelingen met meerdere stakeholders, zowel privaat als publiek.

Je hebt goed overzicht, bent politiek sensitief en weet ambtelijk, bestuurlijk en maatschappelijk draagvlak te creëren door je deskundigheid, uitstraling, dynamiek en enthousiasme.

De kandidaat dient vanaf 1 oktober beschikbaar te zijn. Startdatum in overleg.

 

Dit ben jij

  • Aantoonbare, relevante afgeronde HBO of WO opleiding in ruimtelijke
    ontwikkeling, economie, planologie, bedrijfskunde of aanverwante studies,
    zoals bouwkunde
  • Vakgebied – Je hebt op CV aantoonbare actuele ervaring als
    planeconoom – tenminste 5 tot 10 jaar in de laatste 6 jaar – op het gebied
    van grootschalige gebiedsontwikkelingen en transformatieprojecten
  • Gemeente – Je hebt op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring
    bij een middelgrote gemeente in de afgelopen 15 jaar
  • Uitzend/Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP –
    Uitzend/Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP Er is fiscaal (wet
    DBA) gezien sprake van werken in dienstbetrekking bij Opdrachtgever. De
    werknemer zal onder leiding en toezicht van de gemeente de werkzaamheden
    uitvoeren. Bent u een uitzend/detacherings-/payrollbureau en/of
    intermediair? De door u te plaatsen medewerker heeft bij u een
    arbeidsovereenkomst. Bent u ZZP’er? Een ZZP’er kan zich niet inschrijven op
    deze opdracht. Wij kunnen wel in gesprek over een arbeidsovereenkomst. In
    dat geval is de reguliere functiewaardering van toepassing, de Cao
    Gemeenten en de lokale rechtspositieregelingen (Personeelshandboek
    Haarlemmermeer). Heeft u als ZZP’er een eigen BV en is de deze
    rechtspersoon Opdrachtnemer? In dat geval is sprake van
    detachering/uitzenden vanuit de BV. U kunt meedingen naar de opdracht als
    de BV geen eenmans-BV is én de BV meerdere bedrijfsactiviteiten ontplooit.
    De rechtspersoon moet realiteitswaarde hebben. Opdrachtnemer moet volledig
    voldoen aan zijn fiscale verplichtingen voortvloeiend uit de arbeidsrelatie
    die Opdrachtnemer heeft met de te plaatsen werknemer. In de met de
    Opdrachtnemer te sluiten overeenkomst wordt opgenomen dat Opdrachtnemer de
    gemeente vrijwaart als de gemeente ivm deze opdracht op enig moment wordt
    geconfronteerd met één of meerdere (na)heffingsaanslagen loonbelasting
    en/of premie volksverzekeringen, vertragingsrente en boetes als gevolg van
    deze inlening
  • Ervaring vakgebied – Je hebt op CV aantoonbaar ervaring met grootschalige
    gebiedsontwikkelingen en transformatieprojecten. planologie, zoals in de
    Opdrachtomschrijving wordt weergegeven, tenminste 3 jaar in de laatste 6
    jaar.
  • Ervaring gemeente – Je hebt op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring (in
    de afgelopen 15 jaar) met het werken in een politiek gevoelige omgeving en
    beschikt over een sterk ontwikkeld gevoel voor politiek-bestuurlijke
    verhoudingen en bent vaardig met het omgaan met tegenstrijdige belangen.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij
    deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij
    deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. De
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. – Je
    toont bevlogenheid met complexe gebiedsontwikkelingen met meerdere
    stakeholders, zowel privaat als publiek. – De getoonde motivatie voor de
    opdracht. – Gezien de opgave waar het team voor staat wordt bij het
    interview gelet op de persoonlijke klik en communicatieve vaardigheden

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback