Senior PMO

EDSN

EDSN
11 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Hallo interim Senior PMO! Wil jij werken in het hart van de energietransitie?
32  | Amersfoort / Hybride | Energiemarkt | Startdatum medio november 2025| Duur 1 jaar

In de rol van Senior Project Management Ondersteuner (PMO), ondersteun je thema-eigenaren en epic owners bij de uitvoering van diverse strategische thema’s binnen domein Klant en Markt. Je zorgt voor overzicht, structuur en ondersteuning in een dynamische en innovatieve werkomgeving. Binnen de netbeheerders werken we steeds meer samen omdat we allemaal dezelfde uitdaging hebben. Door samen te werken slaan we de handen ineen om de uitdagingen van de energietransitie het hoofd te bieden. Jouw rol is cruciaal in het faciliteren en begeleiden van de uitvoering op diverse strategische thema’s.
In het kader van de verdere professionalisering van de programma Regie Organisatie (pRO) zijn we op zoek naar een allround Senior Project Management Ondersteuner (PMO).

Over ons samenwerkingsverband
De programma Regie Organisatie is het netwerk waarin Nederlandse netbeheerders samenwerken aan de vernieuwing van de energiemarkt. Binnen de pRO wordt sectorbreed gewerkt aan digitalisering, standaardisatie en samenwerking. De organisatie is volop in ontwikkeling. Je komt terecht in een team dat werkt aan maatschappelijke impact en energietransitie.

Jouw rol als Senior Project Management Ondersteuner in een agile omgeving
Als Senior Project Management Ondersteuner ondersteun je strategische initiatieven, thema’s,  epics, programma’s en overleggen binnen de pRO. Je levert een essentiële bijdrage aan de implementatie van werkwijzen, het organiseren van bijeenkomsten, het bewaken van voortgang en het voorbereiden van managementinformatie voor programma’s, thema’s, en epics. Je fungeert als de schakel tussen inhoud, organisatie en uitvoering.

Samenwerken en positief kritische feedback geven doe je van nature. Jouw open en eerlijke houding geeft vertrouwen. Jij weet hoe je kunt motiveren en daagt je omgeving hierop uit, hierdoor weet jij het PMO team en de pRO naar een hoger niveau te tillen. Daarnaast ben je proactief, dienstverlenend, klantgericht, adviesvaardig en integer. Je kunt je eigen werk goed organiseren en goed op output aangestuurd worden. Tussen het geraas van events en rapportages door heb jij een continue blik op verbetering, standaardisering en automatisering.

 

Jouw verantwoordelijkheden op een rij:

  • Ondersteunen van strategische programma’s en themateams binnen pRO
  • Voorbereiden en coördineren van overleggen, bijeenkomsten en besluitvorming
  • Opstellen en bijhouden van planningen, voortgangsrapportages en dashboards
  • Monitoren en rapporteren over de voortgang van Epics
  • Signaleren van knelpunten en voorstellen van verbeteringen
  • Bewaken van acties, deadlines en besluitvormingsprocessen
  • Opstellen van communicatiemiddelen, notities en PowerPoint-presentaties

Wie ben jij?
Je bent een gestructureerde en proactieve allround professional met gevoel voor strategie en organisatie. Je bent communicatief sterk, analytisch en servicegericht. Je weet prioriteiten te stellen en schakelt moeiteloos tussen operationele details en strategisch overzicht. Daarnaast beschik je over:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Probleemoplossend vermogen
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare PMO- of projectondersteunende rol
  • Ruime ervaring met agile werken en verandertrajecten
  • Vaardig met Office 365, SharePoint, Teams, Jira en Power BI
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Pré: certificaten op gebied van SAFe, Scrum en Lean
  • Pré: energiemarkt ervaring, bij voorkeur bij netbeheerder(s)

Wat bieden wij jou?

  • Een opdracht voor 32 uur per week met directe maatschappelijke impact en een looptijd van 1 jaar
  • Werken in een hybride omgeving samen met bevlogen collega’s en als het werk dat vereist, ben je op locatie.
  • Veel ruimte voor ontwikkeling en eigen inbreng

 

Dit ben jij

  • In het geval van een gunning is het verplicht dat de kandidaat/leverancier
    vóór aanvang van de opdracht volledig aan de compliance-eisen voldoet
  • De kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal zowel schriftelijk als woordelijk
    uitstekend
  • De kandidaat is bereid om 2 dagen in de week op het kantoor in Amersfoort
    aanwezig te zijn
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare PMO- of projectondersteunende
    rol
  • Minimaal 3 jaar ervaring met agile werken en verandertrajecten
  • Hieronder graag aangeven op welke basis de kandidaat werkzaam is
  • Minimaal 5 jaar ervaring met agile werken en verandertrajecten
  • Vaardig met Office 365, SharePoint, Teams en bij voorkeur ook specifiek
    Jira en Power BI
  • Behaalde certificaten op gebied van SAFe, Scrum en Lean
  • Lichte voorkeur voor ervaring binnen de energiemarkt, bij voorkeur
    specifiek bij minimaal 1 van de netbeheerders

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback