Senior Projectmanager IPLG

BIJ12

BIJ12
14 maanden
WO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Ben jij een ervaren projectmanager die graag spin in het web is en naar provincies, ministeries en stakeholders het gezicht wil zijn op de uitdagende vraagstukken rond de legalisatie van de PAS-melders en het provinciale natuurbeleid. Binnen ons team ben je dan helemaal op je plaats. Je komt binnen de Interprovinciale Programmaorganisatie Landelijk Gebied te werken in een hecht team dat werkt aan de complexe opgaven in het landelijk gebied, en op het gebied legalisatie van de PAS-melders en complexe vraagstukken in het natuurdossier in het bijzonder. Het zijn maatschappelijke opgaven waarvoor naar provincies gekeken wordt om tot oplossingen te komen. Als projectmanager werk je met provincies, maar ook met het Rijk, aan oplossingen en adviseer je onze ambtelijke en bestuurlijke adviescommissies over de aanpak. Dat vraagt om kennis, bestuurlijke ervaring, creativiteit en lef!

Wat ga je doen
Voor de Interprovinciale programmaorganisatie Landelijk Gebied (IPLG) ga je aan het werk binnen het team VTH (Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving en het team Natuur.
Hierbij ga je als projectleider aan de slag en werk je nauw samen met de programmamanager, opgavemanagers en de beleidsadviseurs en inhoudelijk deskundigen aan de transitie landelijk gebied. De focus van jouw werkzaamheden ligt bij vraagstukken die volgen uit de legalisatie van de PASmelders. Op het gebied van natuur word je in eerste instantie ingezet op politiek gevoegd dossiers zoals bv. het wolven-dossier. Je werkt nauw samen met medewerkers van provincies, het Rijk en andere belangrijke stakeholders en verzorgt het daarvoor benodigde relatiebeheer. Je bent een gezaghebbend adviseur richting ambtelijke portefeuillehouders en bestuurders. Op tactisch niveau sta jij aan binnen jouw projecten aan de lat voor het organiseren en aansturen van collega’s bij provincies, IPO en BIJ 12 om tot de gevraagde producten te komen en te borgen dat dit met het juiste draagvlak en afstemming binnen interprovinciaal verband geschiedt. Als projectmanager heb je daarnaast oog voor de bredere samenhang met andere onderdelen binnen de programmaorganisatie en manage je de daarvoor benodigde afstemming en afspraken.

Aantal 36 per week
Verlengingsopties (bijv. 4 x 6 maanden)

Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).

Een eventuele indexering vindt plaats voor ten hoogste het CBS indexcijfer Dienstenprijzen (DPI), tabel Dienstenprijzen; commerciële dienstverlening en transport, index 2021=100, volgens onderstaande rekenmethode: (indexcijfer [nieuw kwartaal] – indexcijfer [oud kwartaal])/ indexcijfer [oud kwartaal] x 100%. Als nieuw kwartaal wordt gehanteerd het meest recente kwartaal waarvan het definitieve indexcijfer bekend is, als oud kwartaal wordt hetzelfde kwartaal genomen van het jaar daarvoor. Indexering kan eenmaal per jaar, doch niet eerder dan 24 maanden na aanvang van de Opdracht.

Dit ben jij

  • A) Geef naast het cv een aparte toelichting op alle eisen en
    shortlistcriteria in hetzelfde document. Bij voorkeur op 1 pagina dient u
    aan te geven met welke in het cv genoemde ervaring u voldoet aan de
    gestelde eisen en shortlistcriteria
  • Kandidaat heeft minimaal WO werk- en denkniveau
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een
    politiek-bestuurlijke omgeving (met een gemiddelde inzet van 3 dagen per
    week)
  • Shortlistcriterium 1: Aantoonbare, terug te lezen in het CV, werkervaring
    als Senior Projectmanager of vergelijkbaar: Aantal jaren – 10 jaar of meer
    = 300 punten – 5 – 10 jaar = 150 punten – 5 jaar of minder = 0 punten
  • Shortlistcriterium 2: Aantoonbare, terug te lezen in het CV, werkervaring
    met werken bij/voor provincies: Aantal jaren – 10 jaar of meer waarvan 3
    jaar in de afgelopen 3 jaar = 250 punten – 5 – 10 jaar waarvan 3 jaar in de
    afgelopen 3 jaar = 150 punten – 10 jaar of meer = 100 punten – 5 – 10 jaar
    = 50 punten – 5 jaar of minder = 0 punten
  • Shortlistcriterium 3: Aantoonbare, terug te lezen in het CV, werkervaring
    in of op het gebied van de legalisatie van de PASmelders en bij voorkeur
    het wolven-dossier. : Aantal jaren – 5 jaar of meer waarvan 2 jaar in de
    afgelopen 2 jaar = 250 punten – 2 – 5 jaar waarvan 2 jaar in en de
    afgelopen 2 jaar = 150 punten – 5 jaar of meer = 100 punten – 2 – 5 jaar =
    50 punten – 2 jaar of minder = 0 punten
  • Shortlistcriterium 4: Aantoonbare, terug te lezen in het CV, werkervaring
    in of op het gebied: Procesmanagement en of verandertrajecten met
    betrekking tot de samenwerking tussen verschillende overheidslagen. Aantal
    jaren – 10 jaar of meer = 200 punten – 5 – 10 jaar = 100 punten – 5 jaar of
    minder = 0 punten
  • Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit. Prijs maximaal
    200 punten en Kwaliteit maximaal 800 punten Indien in het interview de
    kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt BIJ12 zich het recht om
    niet te gunnen. A. Persoonlijke eigenschappen 200/100/50 –
    Resultaatgerichtheid – Geduld en affiniteit met werkprocessen –
    Omgevingssensitiviteit – Analytisch vermogen – Flexibiliteit B.
    Vaardigheden 300/200/100 – Meerdere ballen in de lucht kunnen houden en
    overzicht behouden. – Kennis op een begrijpelijke en gezaghebbende wijze
    kunnen overbrengen. – Een zelfstandige, systematische en nauwkeurige manier
    van werken. – Kunnen werken in een dynamische en bestuurlijke omgeving.(
    ruime ervaring van processen en werken bij provincies (programmaleiders
    functies binnen het LG/Stikstof dossier) – Uitstekende communicatieve
    vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk (strategisch adviseren en
    schrijven (AAC/BAC inclusief notities). – Kunnen sparren en meepraten in de
    inhoudelijke trajecten en discussies met experts op alle onderdelen van het
    dossier met focus op legalisatie PAS-melders en wolvendossier maar ook
    vergunningverlening en juridisch kader – Strategisch denk en werkniveau en
    bestuurlijke gevoeligheid en ervaring: gesprekspartner op management en
    bestuurlijk niveau (AAC-leden, BAC leden, bijdragen aan gesprekken met
    minister/stass) – Goede netwerkvaardigheden C. Kennis 300/200/100 –
    Opleiding en/of ervaring op het vlak van milieu, natuur of een andere
    relevante richting – Met inhoudelijke achtergrond en diepgang tot in de
    details (van het dossier en natuur/ecologie) – Kennis en ervaring met
    Stikstof problematiek; Natuurdoelopgaven

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback