Senior Projectmanager Mobiliteit en Gebiedsontwikkeling

Gemeente Nijmegen

Gemeente Nijmegen
€5.631 — €7.417 / maand
11 maanden
WO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Nijmegen groeit. Volgens de Omgevingsvisie die is vastgesteld op 10 september 2025 worden er tussen de 17.000 en 22.000 nieuwe woningen gerealiseerd tot en met het jaar 2040 en streeft de gemeente naar een groei van ongeveer 10.000 extra banen tot aan het jaar 2030. Winkelsteeg is het omvangrijkste focusgebied om deze groei te bewerkstelligen door deels verouderd bedrijventerrein te herontwikkelen tot een nieuw stadsdeel.

Winkelsteeg ligt midden in Nijmegen, tussen het Maas-Waalkanaal, parken, wegen, bestaande wijken en bedrijven. Het gebied wordt vernieuwd. Waar eerder in Winkelsteeg vooral werd gewerkt, gaan we hier binnenkort ook wonen. Nijmegen wil in Winkelsteeg ruim 6.000 nieuwe woningen bouwen én 3.000 extra banen creëren (grondexploitatie + faciliterend grondbeleid). Ook voegen we nieuwe voorzieningen toe, zoals een zwembad en sportgelegenheden, groen en goede fiets- en looppaden.

Op 24 november 2021 heeft de gemeenteraad van Nijmegen de Ontwikkelvisie Winkelsteeg 2035 vastgesteld. Hierin is besloten om circa 3.400 woningen en ruim 213.000 m2 bedrijvigheid (grondexploitatie) te realiseren in een levendige mix van wonen, werken, leren en ontspannen door toevoeging van onder andere een zwembad, sportgelegenheden, horeca, winkels, en ruimte voor ambachtelijke bedrijvigheid. De mobiliteit kenmerkt zich door de autoluwe inrichting met parkeergarages aan de rand en prioriteit voor fietsers en voetgangers. Duurzaamheid krijgt invulling door klimaatbestendige inrichting met groene daken, regenwateropvang, en duurzame energieopwekking. 

Winkelsteeg bestaat d.d. 2025 in hoofdlijnen uit meerdere deelgebieden: 
Stationsomgeving Goffert: ongeveer 1.150 woningen en 93.000 m2 bedrijven en voorzieningen;
Kanaalknoop (incl. Levensader + Stedelijk Landgoed): ongeveer 2.250 woningen en 120.000 m2 bedrijven en voorzieningen;

Binnen het projectteam Gebiedsontwikkeling Winkelsteeg zoeken wij een Sr. Projectmanager Mobiliteit en Gebiedsontwikkeling. 

Projectmanagement van de overall- mobiliteitsopgave in Winkelsteeg, bestaande uit de volgende onderdelen:
1) Ontwikkeling parkeergarages Winkelsteeg
2) Realiseren deelmobiliteit
3) Implementatie gereguleerd parkeren
4) Organiseren aanstelling mobiliteitsregisseur 

De nadruk van de opgave ligt op de ontwikkeling van de parkeergarages en de (zowel fysieke als organisatorische) inbedding van deze garages in de verschillende (deel)gebiedsontwikkelingen.

De projectmanager is de spin in het web m.b.t. bovenstaande opgaven en zorgt voor afstemming met marktpartijen, beleidsmedewerkers en de verschillende gemeentelijke projectmanagers van de ontwikkellocaties.

Je bent werkzaam binnen team Winkelsteeg, horende bij de afdeling Stadsontwikkeling.

Verantwoordelijkheden/ uit te voeren werkzaamheden;
• Je pakt de verantwoordelijkheid voor vraagstukken  rondom mobiliteit binnen de gebiedsontwikkeling;
• Je adviseert richting de opdrachtgever en participeert in de daartoe ingestelde (ontwerp)projectteams met betrekking tot bovengenoemde mobiliteitsopgaven.
• Je treedt op als intern opdrachtgever aan een projectteam dat de mobiliteitsopgaven in Winkelsteeg gaat realiseren;
• Je bent een belangrijke sparringpartner voor planontwerpers en planvoorbereiders;
• Je stelt vanuit jouw expertise adviezen op voor het college van B&W;
• Je ondersteunt de opdrachtgever/projectontwikkelaar en planeconoom bij opstellen, bewaken en bijsturen van taakstellende budgetten.

  • • Je pakt de verantwoordelijkheid voor vraagstukken rondom mobiliteit binnen de gebiedsontwikkeling;
  • • Je adviseert richting de opdrachtgever en participeert in de daartoe ingestelde (ontwerp)projectteams met betrekking tot bovengenoemde mobiliteitsopgaven.
  • • Je treedt op als intern opdrachtgever aan een projectteam dat de mobiliteitsopgaven in Winkelsteeg gaat realiseren;
  • • Je bent een belangrijke sparringpartner voor planontwerpers en planvoorbereiders;
  • • Je stelt vanuit jouw expertise adviezen op voor het college van B&W;
  • • Je ondersteunt de opdrachtgever/projectontwikkelaar en planeconoom bij opstellen, bewaken en bijsturen van taakstellende budgetten.

Dit ben jij

  • De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de
    Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht
    zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze uitvraag
    kunnen zodoende geen rechten worden ontleend
  • Aantoonbaar door opleiding en/of werkervaring minimaal WO werk- en
    denkniveau in de richting van gebiedsontwikkeling en ruimtelijke
    planvorming
  • Aantoonbaar minimaal 10 jaar (sinds 2010) recente ervaring en kennis vanuit
    een breed netwerk op het gebied van gebiedsontwikkeling en mobiliteit
  • Minimaal 5 jaar (sinds 2020) ervaring met grootschalige (>1.000 woningen)
    binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen
  • Minimaal 14 jaar (sinds 2010) ervaring in een politiek bestuurlijke
    omgeving
  • Minimaal 5 jaar (sinds 2015) ervaring met herstructurering bedrijventerrein
    en daarmee samenhangende mobiliteitsopgave
  • Fysiek aanwezig is verplicht op twee werkdagen per week (maandag en
    donderdag)
  • Voor deze opdracht is het van belang dat je binnen een straal van 30 km van
    onze locatie woont
  • Aantoonbare recente kennis en ervaring in het onder tijdsdruk sturing geven
    vanuit de vakgebieden mobiliteit en gebiedsontwikkeling (zowel op inhoud
    als op het proces) Geef twee concrete, maar beknopte voorbeelden
  • Aantoonbare kennis en ervaring met het adviseren over integrale afwegingen
    binnen een gebiedsontwikkeling van >2.000 woningen. Geef twee concrete,
    maar beknopte voorbeelden
  • Aantoonbare ervaring in het aansturen van projectteams binnen een
    gebiedsontwikkeling van >2.000 woningen. Geef twee concrete, maar beknopte
    voorbeelden
  • Aantoonbare ervaring met politieke en bestuurlijke trajecten binnen een
    gemeente met >100.000 inwoners. Geef twee concrete, maar beknopte
    voorbeelden

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback