Senior Technisch Applicatiebeheerder

Provincie Gelderland

  • Uitzenden
  • 01-07-2025
  • Gelderland
  • 32 uur
Logo van Provincie Gelderland
5 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Gelderland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Provincie Gelderland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Opdracht
De afdeling Informatisering en Automatisering (I&A) van de provincie Gelderland ondersteunt de klantgerichte benadering van de provincie met IT-hulpmiddelen. De interne organisatie wordt voorzien van oplossingen die werkprocessen ondersteunen ten behoeve van de buitenwereld: burgers, bedrijven en andere overheden. Tevens worden er informatiesystemen ingezet om de dienstverlening en informatiedeling ook elektronisch aan te bieden. 

In deze dynamische en veelzijdige functie speel jij een sleutelrol in het ondersteunen van de afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) van Provincie Gelderland. Als ICT-professional ben jij verantwoordelijk voor de effectieve inzet van IT-hulpmiddelen en werk je zowel binnen reguliere beheerprocessen (zoals ITIL, ASL, BiSL) als aan diverse projecten. Jij zorgt ervoor dat alles soepel en efficiënt verloopt door het opstellen en onderhouden van werkinstructies en beheerdocumentatie. Jouw bijdrage is essentieel voor het optimaliseren van ICT-processen en het versterken van de IT-infrastructuur. Je stemt breed met anderen af, denk aan functioneel beheerders, database beheerders, architectuur, security, gebruikersgroepen etc. 

 Het I&A Beheer team bestaat uit  circa 30 medewerkers die zijn onderverdeeld in drie inhoudelijke teams: functioneel beheerders, een Azureteam  en technisch applicatiebeheerders. Voor dit laatste team zoeken wij tijdelijk versterking. De reden is dat een deel van de collega’s zich dit jaar bezig houdt met het migreren van applicaties naar Azure. De technisch applicatiebeheerders zijn verantwoordelijk voor het technisch applicatiebeheer van nagenoeg alle applicaties die de provincie beschikbaar stelt. De portefeuille van ruim 400 applicaties wordt momenteel beheerd op verschillende platforms, zoals Citrix (Ivanti), Microsoft Intune en Azure Virtual Desktop.  

Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling met een ZZP-er. Eventueel geïnteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

De taken en verantwoordelijkheden van een senior technisch applicatiebeheerder bestaan met name uit:

  • Het afstemmen van opdrachten met verschillende teams van de afdeling (soms op basis van SLA’s) zodat de applicaties voldoen aan de overeengekomen prestatiekenmerken. 
  • Coördineren en oplossen van 2e- dan wel 3e lijns storingen, incidenten en problemen in samenwerking met leveranciers of supportpartijen. 
  • Bijdragen aan versiebeheer, configuratiebeheer en licentiebeheer. 
  • Begeleiden en uitvoeren van wijzigingen aan bestaande ICT-systemen, inclusief impactanalyses en bijdragen aan het besluitproces. 
  • Implementeren van nieuwe versies van (bestaande) applicaties; op vooraf bepaalde release momenten, buiten kantoortijd.
  • Inbrengen van vaktechnische kennis in projecten en het monitoren van applicatieprestaties.
  • Het opstellen en onderhouden van werkinstructies en beheerdocumentatie.
  • Zorg dragen voor de financiële afhandeling en afstemming met externe partijen.
  • Uitvoeren van technische (applicatie) testen tijdens update weekenden. 

Eisen (knock-out criteria)
Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3 maal een periode van 6 maanden.

Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 1 augustus 2025 inzetbaar is voor minimaal 32 uur per week.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet. Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland.

Eis 1
Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO ICT opleiding met minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de IT. Benoem de naam van de opleiding, de afstudeerrichting, de plaats en het afstudeerjaar. Benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde werkervaring is opgedaan.

Eis 2
Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2018 – heden) in de functie van (technisch) applicatiebeheerder van bedrijfsvoering applicaties bij of voor een organisatie met 500+ medewerkers. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting in welke periode u bij of voor welke organisatie werkzaam bent geweest, het aantal medewerkers werkzaam bij deze organisatie en welke functie u heeft ingevuld gedurende deze periode.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Gunningscriteria kwaliteit (wensen) totaal 100 punten
Wens 1 (25 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server – client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-applicaties (IaaS, PaaS), aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
        a. Kandidaat beschikt over tenminste 5 jaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server – client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-                    applicaties (IaaS, PaaS) (25 punten)
        b.
Kandidaaat beschikt over 3 tot 5 jaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server – client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-applicaties (IaaS, PaaS) (15 punten)
        c.
Kandidaat beschikt over 1 tot 3 jaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server – client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-applicaties (IaaS, PaaS) (5 punten)
        d.
Kandidaat heeft minder dan 1 jaar ervaring met het technisch applicatie beheer van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server – client) en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-applicaties     (IaaS, PaaS) (0 punten)

Wens 2 (25 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met de methoden en technieken ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL, voor het beheren van de informatiesystemen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
        a.
Kandidaat heeft ervaring met alle vijf de methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (25 punten)
        b.
Kandidaat heeft ervaring met vier van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (20 punten)
        c.
Kandidaat heeft ervaring met drie van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (15 punten)
        d.
Kandidaat heeft ervaring met twee van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (10 punten)
        e.
Kandidaat heeft ervaring met één van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (5 punten)
        f.
Kandidaat heeft geen ervaring met de methoden en technieken ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL, voor het beheren van de informatiesystemen (0 punten)

Wens 3 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en ervaring met het beheren van de volgende applicaties: Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
        a.
Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beheren van alle vijf de applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe (20 punten)
        b.
Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beheren van vier van de vijf applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe (15 punten)
        c.
Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beheren van drie van de vijf applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe (10 punten)
        d.
Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beheren van twee van de vijf applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe (5 punten)
        e.
Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het beheren van één van de vijf applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe of heeft geen kennis van en geen ervaring met het beheren van de applicaties Docbase, Xential, P8, Anago en Adobe (0 punten)

Wens 4 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met Powershell scrips, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
        a.
Kandidaat heeft ervaring met het zelf creëren van Powershell scripts (20 punten)
        b.
Kandidaat heeft ervaring met het zelf aanpassen van bestaande Powershell scripts (10 punten)
        c.
Kandidaat heeft geen (of alleen lees/interpretatie) ervaring met Powershell scripts (0 punten)

Wens 5 (10 punten)      
Kandidaat beschikt over een Azure Fundamentals (AZ-900) en/of Azure Administrator (AZ-104) certificaat, aan te tonen met naam van de cursus/opleiding en het jaar waarin het certificaat is behaald.
        a. Kandidaat beschikt over een Azure Fundamentals (AZ-900) certificaat EN over een Azure Administrator (AZ-104) certificaat (10 punten)
        b.
Kandidaat beschikt over een Azure Fundamentals (AZ-900) certificaat OF een Azure Administrator (AZ-104) certificaat (5 punten)
        c.
Kandidaat beschikt niet over een Azure Fundamentals (AZ-900) certificaat en niet over een Azure Administrator (AZ-104) certificaat (0 punten)

Dit ben jij

  • Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor
    minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan
    optioneel worden verlengd met 3 maal een periode van 6 maanden. Afhankelijk
    van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere
    startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 1 augustus 2025 inzetbaar is
    voor minimaal 32 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een
    tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de
    startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde
    startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden
    ontleend
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het technisch applicatie beheer
    van webserver applicaties en/of on premises applicaties (server – client)
    en/of SaaS-applicaties en/of Cloud-applicaties (IaaS, PaaS), aan te tonen
    met praktijkvoorbeelden

Team TenMonks

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!