Service Desk Officer -Unit: BTO – Experience and Support

TenneT

TenneT
In overleg
4 maanden
MBO - HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Service Desk Officer

Introductie
Bij TenneT werken we aan het elektriciteitsnet van morgen. Als Service Desk Officer speel jij een cruciale rol in het realiseren van een toekomstbestendige energievoorziening. Vanuit jouw specialisme lever je een directe bijdrage aan projecten die Nederland aan houden – vandaag én morgen.

Over TenneT, unit, afdeling en team
TenneT is de toonaangevende Europese netbeheerder en speelt een sleutelrol in de energietransitie. Met meer dan 23.500 kilometer aan hoogspanningsverbindingen en bijna 5.000 medewerkers zorgen we voor een veilige en betrouwbare stroomvoorziening in Nederland en grote delen van Duitsland.
Voor de IT Servicedesk, op de afdeling Experience and support, van TenneT zijn we op zoek naar een IT Servicedesk medewerker. We zoeken iemand die goede beheersing heeft van Nederlands en Engels En bij voorkeur ok Duits.

We werken binnen TenneT volgens het skilled Servicedesk principe, hierbij gaan we er vanuit dat er zoveel mogelijk vragen in de eerste lijn worden opgelost. We verwachten dat je een eerste analyse doet naar aanleiding van een klantvraag en indien mogelijk de klant een oplossing biedt. Daarnaast help je graag andere collega’s op weg die van jouw expertise gebruik kunnen maken.

Het grootste deel van de klantvragen komt telefonisch binnen of via onze Self Service Portal. We hebben ook een Service Point op de locatie Arnhem

De IT Servicedesk is op dit moment open van 8.00 tot 16.30 uur, maar het kan zijn dat deze openingstijden in de toekomst worden uitgebreid. De werkzaamheden binnen dit team of project dragen bij aan de modernisering, uitbreiding en verduurzaming van het Nederlandse hoogspanningsnet.

De functie:
Hoe houd jij Nederland aan? Als medewerker Powerdesk (dat is de naam van onze IT Servicedesk) ben jij verantwoordelijk voor het optimaal ondersteunen van eindgebruikers op het gebied van IT, zodat Nederland kan blijven rekenen op betrouwbare en duurzame energie. Daarnaast ben jij onder andere verantwoordelijk voor:
• Ontvangen en verwerken van IT verstoringen;
• Ontvangen en verwerken van IT verzoeken;
• Het ontzorgen van onze eindgebruiker op het gebied van IT.

Je komt te werken in het Powerdesk team, bestaande uit circa 15 collega’s. Samen werken jullie aan het ontzorgen van de eindgebruiker, een essentiële taak voor een stabiele en duurzame energievoorziening. Binnen ons team heerst een professionele, maar amicale werksfeer, waarin innovatie en samenwerking centraal staan.

Wat breng jij mee?
• Je bent in het bezit van een afgeronde MBO/HBO IT opleiding met/of sterke affiniteit met IT-servicedesk werkzaamheden.
• Je hebt minimaal 1 jaar relevante en aantoonbare ervaring op een IT Servicedesk; bij voorkeur in de energiesector of een technische omgeving.
• Ervaring met recente Microsoft Enterprise oplossingen is een pre.
• Je bent service- en klantgericht, je stelt onze klanten centraal in het vinden van oplossingen; 'Service' zit in jouw bloed!
• Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands, Engels en Duits;
• Je werkt gestructureerd en bent stress bestendig, ook als er meerdere klanten in de wachtrij staan;
• Je blijft altijd vriendelijk, ook als een klant het even niet meer ziet zitten;
• Je werkt in 1 van 2 teams tussen 7:30 uur en 17:00 uur werken.
• Je bent een mensen-mens. 'Service' zit in jouw bloed!

Wat neem jij mee naar deze rol aan productkennis?
• Kennis van Windows 10;
• Kennis van Office 2010 en Office 365;
• Kennis van Topdesk 10.0.
• Kennis van MS Remote Desktop applicaties

Belangrijk:
• Dit is een tijdelijke rol ter versterking van het team
• Je wordt verwacht heel snel mee te draaien vanwege de beperkte tijd van je rol
• Hybride werken is optioneel en in overleg: 50/50
• Inwerkperiode is 100% op locatie

Praktische informatie:
• VOG dient binnen te zijn voordat een kandidaat mag starten;
• Bij indiensttreding wordt standaard een Pre Employment Screening (PES) uitgevoerd;
• Standplaats: Arnhem
• Aanvraag leent zich helaas niet voor de inhuur van een zelfstandige;
• Bij voldoende aanbod kan de aanvraag eerder gesloten worden;

Aanvullende informatie:
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (TenneT) cao. Deze inzet valt in schaal 5 van de TenneT cao;
• Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;

Screening:
• Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening. De VOG-aanvraag is onderdeel van de screening vanuit Magnit, de VOG dient binnen te zijn voordat de kandidaat mag starten;
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.

Beschikbaarheid:
• Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van deze specifieke klant. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u die opvragen bij de verantwoordelijke consultant.

BELANGRIJK! Vul alle kandidaat gegevens juist in. Bij onvolledige/onjuiste aanbiedingen is er een risico dat de kandidaat niet aangeboden kan worden en hiermee afgewezen wordt.

Samen zorgen we voor een stabiel en duurzaam energienet. Nederland aan – samen met jou.

Dit ben jij

  • Je bent in het bezit van een afgeronde MBO/HBO IT opleiding met/of sterke
    affiniteit met IT-servicedesk werkzaamheden
  • Je hebt minimaal 1 jaar relevante en aantoonbare ervaring op een IT
    Servicedesk; bij voorkeur in de energiesector of een technische omgeving
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands,
    Engels en Duits
  • Je werkt in 1 van 2 teams tussen 7:30 uur en 17:00 uur werken
  • Kennis van Windows 10
  • Kennis van Office 2010 en Office 365
  • Kennis van Topdesk 10.0
  • Kennis van MS Remote Desktop applicaties
  • Bij indiensttreding wordt standaard een Pre Employment Screening (PES)
    uitgevoerd
  • Standplaats: Arnhem
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of
    identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract
    van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd
  • Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde
    periode in de aanvraag
  • We zoeken iemand die goede beheersing heeft van Nederlands en Engels En bij
    voorkeur ok Duits
  • Je hebt minimaal 1 jaar relevante en aantoonbare ervaring op een IT
    Servicedesk; bij voorkeur in de energiesector of een technische omgeving
  • Ervaring met recente Microsoft Enterprise oplossingen is een pre

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback