Servicemanager
Dienst ICT Uitvoering (DICTU)
- Uitzenden
- 19-01-2026
- 36 uur
Dit ga je doen
Opdrachtbeschrijving
Servicemanagement valt binnen het team Informatiemanagement. Dit team is groot 35 medewerkers. In dit team zijn vertegenwoordigd architecten, business analisten, projectleiders, product owners, IT strateeg en functioneel beheer. Het team functioneel beheer is het grootst en bestaat uit 15 medewerkers. Zij beheren ongeveer 70 applicaties.
RDI zoekt een ervaren servicemanager. Op dit moment zijn er twee servicemanagers binnen RDI. Echter het takenpakket van servicemanagement breidt meer en meer uit door groei van RDI. De huidige twee servicemanagers hebben onvoldoende tijd om alle taken uit te voeren. De tijdelijke collega krijgt een belangrijke opdracht om servicemanagement verder door te ontwikkelen. De afgelopen 2 jaren zijn al grote stappen gezet in de kwaliteitsverhoging van Servicemanagement. Die lijn dient echter het komend jaar nog doorgetrokken te worden.
De ingehuurde servicemanager heeft een belangrijke rol om als "trekker" de verdere kwaliteitsverhoging op te pakken, collega's aan te sturen en af te stemmen. Ook zal een belangrijke taak zijn om de opgebouwde kennis over te dragen aan een nieuw aan te trekken servicemanager in het voorjaar van 2026.
Werkzaamheden
De werkzaamheden betreffen onder andere:
- Leveranciersmanagement.
- Beheer van serviceportfolio.
- Bewaken kwaliteitskaders conform ITIL, ASL, BiSL en ISO.
- Monitoring en rapportages.
- Klanttevredenheidsonderzoeken.
- Bewaken SLA's.
- Changemanagement, licentiemanagement, ALM en CMDB.
- Incidenthandeling en bewaken escalatieprocedures.
- Samenwerken met de regievoerder ICT en het team functioneel beheer.
- Contact onderhouden met servicemanagement en regievoerder IT van DICTU.
Achtergrond opdracht
Wij zijn de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI). Wij staan voor een veilig verbonden Nederland. Cyberveiligheid, digitaal veilige apparatuur, kunstmatige intelligentie, 5G, energietransitie, digitale weerbaarheid en frequentiemanagement zijn de grote thema’s van vandaag en morgen. Bij de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (na 1 januari 2023 de nieuwe naam van Agentschap Telecom) voeren wij de wet- en regelgeving op deze – en nog veel meer – gebieden uit. En we houden er toezicht op dat iedereen zich aan de regels, eisen en voorwaarden houdt.
RDI heeft een transformatieprogramma in het leven geroepen die zich vooral richt op het deel Improve. Servicemanagement heeft een prominente plaats in dit transformatieprogramma. De komende jaren heeft RDI de ambitie om servicemanagement op strategisch en tactisch niveau te versterken.
Dit ben jij
- Opleiding: Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in ICT-richting
- Certificering: Kennis van ITIL, blijkend uit één of meerdere certificaten
- Certificering: Kennis van BiSL, blijkend uit één of meerdere certificaten
- Certificering: Kennis van TopDesk, blijkend uit één of meerdere
certificaten - Ervaring: Minimaal 5 jaar ervaring met Contract- en Leveranciersmanagement
- Ervaring: Minimaal 3 jaar ervaring met Servicelevelmanagement
- Ervaring: Minimaal 3 jaar ervaring met Configuratiemanagement
- Vanwege de aard van de werkzaamheden is ervaring bij de Rijksoverheid
gewenst - Kennis en ervaring met het werken met Rijkszaak systemen
- Kennis en ervaring met ASL en SAFe Agile
- Kennis en ervaring met Microsoft en Windowslijn
- Kennis en ervaring met Jira
Team TenMonks
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.