Strategisch informatiemanager

gemeente Meppel

  • Uitzenden
  • 02-06-2025
  • Overijssel
  • 36 uur
Logo van gemeente Meppel
€4.264 — € 6.072 / maand
6 maanden
HBO - WO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
De organisatie staat voor de uitdaging om haar informatievoorziening te optimaliseren en toekomstbestendig te maken. De opdracht heeft als doel werkzaamheden uit te voeren op strategisch en tactisch niveau in lijn met de visie op informatievoorziening, de visie op dienstverlening en andere organisatiedoelen.

Wat ga je doen? 

  • Ophalen van informatiebehoeften uit de organisatie en die samen met stakeholders uit het primaire proces prioriteren
  • Stuurt de afstemming van de informatievoorziening op de behoeften van de business en vertaalt deze naar concrete initiatieven.
  • Zorgen voor goede communicatie met en betrokkenheid van stakeholders.
  • Zorgen dat de visie en strategie door de organisatie begrepen wordt door middel van gerichte communicatie, opleiding en training. Creëert ambassadeurs binnen de organisatie die betrokkenheid en eigenaarschap van de strategie bevorderen.
  • Fungeert als beleidsadviseur voor het management en bestuur op het gebied van informatiemanagement. Doorgrondt complexe bestuurlijke en organisatorische beleidsstukken en vertaalt deze naar concrete acties.
  • Draagt bij aan de digitale transformatie van de organisatie, creëert draagvlak voor innovaties op het gebied van bijvoorbeeld data gedreven werken, AI en automatisering/robotisering binnen processen.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met
    informatiemanagement op strategisch niveau bij een overheidsinstelling
    (maak)
  • Beschikbaar per maandag 2 juni 2025 voor 36 uur per week
  • Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in de richting van
    Informatiemanagement/ Bedrijfskundige Informatica
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met
    informatiemanagement op strategisch niveau bij een gemeentelijke instelling
    (+15.000 inwoners) (maak)
  • Minimaal 4 jaar op het gebied van informatievoorziening op strategisch en
    tactisch niveau bij gemeenten van gelijke omvang (maak) .

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!