Teamleider Administratie
Dit ga je doen
Opdracht
Als Teamleider Administratie ben je een inspirerende manager met een strategische visie. Je geeft leiding aan het team Administratie (18 fte) en draagt bij aan een positieve werkcultuur. Het team Administratie is verantwoordelijk voor zorg- en uitkeringsadministratie, terugvordering en verhaal, en administratieve werkzaamheden voor de overige vakgebieden zoals jeugd, Wmo, leerplicht en leerlingenvervoer.
Dit betreft een nieuwe functie, omdat deze afdeling wordt opgezet per 1 januari 2026 wegens de transformatie naar Uitvoeringsorganisatie Eemkracht. De bestaande teams worden opnieuw ingericht en bestaat uit bestaande medewerkers. Voor deze functie betekent dat alle (zorg) administratie functies worden samengevoegd tot 1 team. Een van jouw uitdaging wordt dit team op te bouwen en vorm te geven, zodat er een solide basis wordt gecreëerd. De werklocatie zal zijn in Soest.
Je stuurt beschikbare budgetten en op het behalen van resultaten. Je werkt continue aan procesoptimalisatie van de administratie, toont eigenaarschap in de bedrijfsprocessen en zorgt voor effectief informatiemanagement. Daarbij zorg je voor een optimale personele inzet om producten en diensten te realiseren. Je hebt oog voor de ontwikkeling van de medewerkers en bevordert de samenwerking binnen het team en tussen de integrale teams van Eemkracht. Je bent in staat draagvlak te creëren in het team.
Je werkt samen met andere MT-leden om organisatie brede doelstellingen te realiseren en draagvlak te creëren voor besluiten binnen de uitvoeringsorganisatie. Ook onderhoud je een breed netwerk binnen en buiten de gemeente om relevante informatie en inzichten te verzamelen, en initieert en bevordert samenwerking.
Jouw taken en verantwoordelijkheden:
- Je bent lid van het MT en neemt vanuit die hoedanigheid gezamenlijke en organisatie brede MT besluiten;
- Draagt zorg voor de implementatie en uitvoering van de werkzaamheden van het team Administratie;
- Je zorgt voor stabiliteit en continuïteit van processen, en waar nodig optimaliseer je deze processen;
- Signaleert en analyseert mogelijke knelpunten, inefficiënties of kansen voor verbetering en draagt oplossingen en verbetervoorstellen aan;
- Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur van BBS/Eemkracht.
Dit ben jij
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als
leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenteschappelijke
regeling, mede met het opbouwen van een team - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van een
administratieve/financiële afdeling binnen een overheidsinstelling - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met zorg- en
uitkeringsadministratie, terugvordering en verhaal, en administratieve
werkzaamheden voor de vakgebieden jeugd, Wmo, en leerlingenvervoer
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als
leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenteschappelijke
regeling - Aantoonbare werkervaring als teamleider binnen het sociaal domein van een
gemeente/gemeentelijke organisatie - Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in een financiële
richting of bedrijfskunde/economie - Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor minimaal 24 uur in de week
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Reactietermijn gesloten