Teamleider Change & Support
- Uitzenden
- 01-10-2025
- 40 uur
Dit ga je doen
De energietransitie is vol op stoom. Het aantal zonnepanelen, warmtepompen en laadpalen die we in het laagspanningsnet moeten inpassen stijgt enorm. En dat wordt alleen maar meer. Om ervoor te zorgen dat onze klanten ook in de toekomst vanzelfsprekend toegang hebben tot energie, bundelen we de krachten van de meter- en aansluitingsketen in de afdeling Consument. Dat is geheel in lijn met de Stedin strategie waarin we inzetten op sneller bouwen en sneller beginnen. De energietransitie vraagt van ons dat we meer werk gaan verzetten. Hiervoor zullen we nog meer moeten samenwerken. En dat is precies wat we gaan doen: nauwer samenwerken in de meter- en aansluitingsketen om onze klanten veilig en op tijd van energie en data te voorzien. We gaan daarvoor meer op dezelfde manier werken, van intake tot oplevering, in nauwe samenwerking met IT, Asset Management en Klant. Genoeg te doen dus, ook als Teamleider Change & Support.
Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Haal jij energie en voldoening uit het (helpen) verbeteren van processen, prestaties en resultaten binnen organisaties? Ben je sterk in het coachen en motiveren van een divers team? Ga dan aan de slag Teamleider Change & Support bij Consument. In deze rol geeft je leiding aan de Blackbelts, Projectleiders, Business Consultants, Proces Experts, Business Analisten, Klant Experts, Support Analisten, Supply Planners en een Product Owner. (ca. 20 fte). Een divers team qua expertises en profielen, maar vol ambitie en energie om iedere dag initiatieven op te pakken om ons werkpakket elke dag weer een beetje effectiever en efficiënter uit te voeren. Doe je mee?
Hoe jouw dag als Teamleider Change & Support eruit ziet?
Je start de dag met een weekstart van de Klantexperts. Het CX competence center sluit hierbij aan om inhoudelijk advies te geven op de initiatieven die lopen. Over een paar maanden wordt een Klantdag georganiseerd voor de Productketen OOR+ en die moet nog vormgegeven worden. Daarna heb je een meeting met de business analisten die in de tweede week van hun sprintplanning zitten en wat uitlopen met features. De scrum master van dit team heeft al inzichtelijk gemaakt wat in gevaar dreigt te komen en de product owner komt met een voorstel qua prioritering. Jullie stellen dit met elkaar nog een beetje bij en daarna kunnen de analisten hun stakeholders informeren en weer verder met hun werk. Hierna heb je een bila met de Sr. Proces Expert om kort door te nemen hoe jullie de prioritering van de features met de ketenmanagers zullen aanvliegen. En jullie sparren over een casus waarin een feature niet zo goed loopt, je geeft tips and tricks en bepreekt of er verder nog hulp van jou nodig is.
Op jullie vaste dag op de Blaak, de dinsdag, gaan jullie gezellig samen lunchen en hebben het even niet over werk. Na de lunch is er een om-de-weekly met de change teams, één van de change teams geeft aan dat er een capaciteitstekort is om alle features op te kunnen pakken. De Keten Product Manager gaat samen met jou kijken welke expertise wordt gemist en of dit intern is op te lossen of dat we elders capaciteit kunnen krijgen. Ook in de middag heb je een aantal bila’s staan met collega’s uit jouw team. Je praat met hen bij en één van de analisten geeft aan dat zij het lastig vindt om met een specifieke collega samen te werken. Jullie sparren over wat de casus is en hoe ze hiermee om kan gaan om de samenwerking beter te laten verlopen. Eind van de dag sluit je met jouw leidinggevende af die aangeeft dat er een nieuwe opzet voor dashboarding wordt gevraagd om de productteams zo goed mogelijk te ondersteunen. Jullie bespreken het belang van deze opdracht om deze goed te kunnen prioriteren. Ook is er ruimte om te reflecteren op hoe het gaat en waar je tegen aan loopt. Je rondt de dag af met wat administratie in Workday.
Jouw sterke punten. Worden wij blij van.
Je bent een aansprekend en verbindend leider die de medewerkers en het team motiveert, coacht en resultaatgericht werken stimuleert. Je schakelt gemakkelijk tussen mens, proces en inhoud en communiceert helder en transparant. Je bent in staat om verschillende belangen af te wegen en draagvlak voor veranderingen te creëren, zowel op de werkvloer als bij het management.
Wat jou verder misschien wel onze nieuwe teamleider Change & Support maakt?
- Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van business IT & management, (technische) bedrijfskunde of verandermanagement.
- De rode draad in jouw cv is het realiseren van veranderingen. Hier heb je ook minstens 7 jaar ervaring in, waarvan je vijf jaar ervaring hebt opgedaan met het leidinggeven aan teams die veranderingen vormgeven.
- Je hebt bij voorkeur een LEAN en/of Scaled Agile Framework certificering.
- Je beschikt over lerend vermogen, je weet op basis van nieuwe ervaringen snel en flexibel nieuw effectief gedrag te ontwikkelen, dit toe te passen en daarmee een voorbeeld te zijn voor anderen.
Een goed team. Daar hoor je bij.
Meteen vanaf dag één maak je deel uit van de Consumentenketen die verantwoordelijk is voor alle meter- en aansluitgedreven activiteiten. Binnen een jong en fris team dat dag in dag uit bezig is met het implementeren van veranderingen en verbeteringen. We werken hard en hebben hart voor het werk wat we doen. En zie je de oplossing niet? Er is altijd iemand die je op weg helpt met een verfrissend inzicht.
We werken volgens ons Stedin@Work concept. Je werkt ongeveer de helft van de tijd op ons kantoor op één van onze locaties in Rotterdam, Delft, Utrecht of Heinenoord. De andere helft van de tijd werk je thuis. Wel zo flexibel.
Dit ben jij
- Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in de
richting van business IT & management, (technische) bedrijfskunde of
verandermanagement - Kandidaat heeft minstens 7 jaar ervaring in verandermanagement, waarvan
vijf jaar ervaring met het leidinggeven aan teams die veranderingen
vormgeven - De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van
leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET
mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers
kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een
bureau - Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier
verklaart hierbij dat de aangeboden professional: • is opgenomen in de
loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is
bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van
personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen
directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee
afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon
uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen,
loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn
ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of
derde partij
- Kandidaat is LEAN en/of Scaled Agile Framework gecertificeerd
- Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
- Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse
declaraties zijn niet toegestaan - De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig - Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.