Teamleider Change & Support

Stedin Groep

5 maanden
HBO
Laatste dag

Dit ga je doen

De energietransitie is vol op stoom. Het aantal zonnepanelen, warmtepompen en laadpalen die we in het laagspanningsnet moeten inpassen stijgt enorm. En dat wordt alleen maar meer. Om ervoor te zorgen dat onze klanten ook in de toekomst vanzelfsprekend toegang hebben tot energie, bundelen we de krachten van de meter- en aansluitingsketen in de afdeling Consument. Dat is geheel in lijn met de Stedin strategie waarin we inzetten op sneller bouwen en sneller beginnen. De energietransitie vraagt van ons dat we meer werk gaan verzetten. Hiervoor zullen we nog meer moeten samenwerken. En dat is precies wat we gaan doen: nauwer samenwerken in de meter- en aansluitingsketen om onze klanten veilig en op tijd van energie en data te voorzien. We gaan daarvoor meer op dezelfde manier werken, van intake tot oplevering, in nauwe samenwerking met IT, Asset Management en Klant. Genoeg te doen dus, ook als Teamleider Change & Support.  

 

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen. 

Haal jij energie en voldoening uit het (helpen) verbeteren van processen, prestaties en resultaten binnen organisaties? Ben je sterk in het coachen en motiveren van een divers team? Ga dan aan de slag Teamleider Change & Support bij Consument. In deze rol geeft je leiding aan de Blackbelts, Projectleiders, Business Consultants, Proces Experts, Business Analisten, Klant Experts, Support Analisten, Supply Planners en een Product Owner. (ca. 20 fte). Een divers team qua expertises en profielen, maar vol ambitie en energie om iedere dag initiatieven op te pakken om ons werkpakket elke dag weer een beetje effectiever en efficiënter uit te voeren. Doe je mee?  

 

Hoe jouw dag als Teamleider Change & Support eruit ziet? 

Je start de dag met een weekstart van de Klantexperts. Het CX competence center sluit hierbij aan om inhoudelijk advies te geven op de initiatieven die lopen. Over een paar maanden wordt een Klantdag georganiseerd voor de Productketen OOR+ en die moet nog vormgegeven worden. Daarna heb je een meeting met de business analisten die in de tweede week van hun sprintplanning zitten en wat uitlopen met features. De scrum master van dit team heeft al inzichtelijk gemaakt wat in gevaar dreigt te komen en de product owner komt met een voorstel qua prioritering. Jullie stellen dit met elkaar nog een beetje bij en daarna kunnen de analisten hun stakeholders informeren en weer verder met hun werk. Hierna heb je een bila met de Sr. Proces Expert om kort door te nemen hoe jullie de prioritering van de features met de ketenmanagers zullen aanvliegen. En jullie sparren over een casus waarin een feature niet zo goed loopt, je geeft tips and tricks en bepreekt of er verder nog hulp van jou nodig is.

Op jullie vaste dag op de Blaak, de dinsdag, gaan jullie gezellig samen lunchen en hebben het even niet over werk. Na de lunch is er een om-de-weekly met de change teams, één van de change teams geeft aan dat er een capaciteitstekort is om alle features op te kunnen pakken. De Keten Product Manager gaat samen met jou kijken welke expertise wordt gemist en of dit intern is op te lossen of dat we elders capaciteit kunnen krijgen. Ook in de middag heb je een aantal bila’s staan met collega’s uit jouw team. Je praat met hen bij en één van de analisten geeft aan dat zij het lastig vindt om met een specifieke collega samen te werken. Jullie sparren over wat de casus is en hoe ze hiermee om kan gaan om de samenwerking beter te laten verlopen. Eind van de dag sluit je met jouw leidinggevende af die aangeeft dat er een nieuwe opzet voor dashboarding wordt gevraagd om de productteams zo goed mogelijk te ondersteunen. Jullie bespreken het belang van deze opdracht om deze goed te kunnen prioriteren. Ook is er ruimte om te reflecteren op hoe het gaat en waar je tegen aan loopt. Je rondt de dag af met wat administratie in Workday.

 

Jouw sterke punten. Worden wij blij van.

Je bent een aansprekend en verbindend leider die de medewerkers en het team motiveert, coacht en  resultaatgericht werken stimuleert. Je schakelt gemakkelijk tussen mens, proces en inhoud en communiceert helder en transparant. Je bent in staat om verschillende belangen af te wegen en draagvlak voor veranderingen te creëren, zowel op de werkvloer als bij het management.

 

Wat jou verder misschien wel onze nieuwe teamleider Change & Support maakt?

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van business IT & management, (technische) bedrijfskunde of verandermanagement.
  • De rode draad in jouw cv is het realiseren van veranderingen. Hier heb je ook minstens 7 jaar ervaring in, waarvan je vijf jaar ervaring hebt opgedaan met het leidinggeven aan teams die veranderingen vormgeven. 
  • Je hebt bij voorkeur een LEAN en/of Scaled Agile Framework certificering.
  • Je beschikt over lerend vermogen, je weet op basis van nieuwe ervaringen snel en flexibel nieuw effectief gedrag te ontwikkelen, dit toe te passen en daarmee een voorbeeld te zijn voor anderen.

 

Een goed team. Daar hoor je bij.

Meteen vanaf dag één maak je deel uit van de Consumentenketen die verantwoordelijk is voor alle meter- en aansluitgedreven activiteiten. Binnen een jong en fris team dat dag in dag uit bezig is met het implementeren van veranderingen en verbeteringen. We werken hard en hebben hart voor het werk wat we doen. En zie je de oplossing niet? Er is altijd iemand die je op weg helpt met een verfrissend inzicht.

We werken volgens ons Stedin@Work concept. Je werkt ongeveer de helft van de tijd op ons kantoor op één van onze locaties in Rotterdam, Delft, Utrecht of Heinenoord. De andere helft van de tijd werk je thuis. Wel zo flexibel.

Dit ben jij

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in de
    richting van business IT & management, (technische) bedrijfskunde of
    verandermanagement
  • Kandidaat heeft minstens 7 jaar ervaring in verandermanagement, waarvan
    vijf jaar ervaring met het leidinggeven aan teams die veranderingen
    vormgeven
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van
    leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET
    mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers
    kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een
    bureau
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier
    verklaart hierbij dat de aangeboden professional: • is opgenomen in de
    loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is
    bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van
    personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen
    directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee
    afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon
    uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen,
    loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn
    ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of
    derde partij
  • Kandidaat is LEAN en/of Scaled Agile Framework gecertificeerd
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse
    declaraties zijn niet toegestaan
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback