Teamleider DOWR Financiële Administratie

Gemeente Deventer

Gemeente Deventer
6 maanden
HBO - WO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Organisatie
Groots denken, gewoon doen
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.

Waar je terecht komt
In hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken

Samenwerken, samen doen
Werken bij de gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren én met je collega’s. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.

Team Financiële Administratie
Het team bestaat uit zo’n 40 collega’s en valt onder de directeur Dienstverlening. Wij zorgen voor een correcte, tijdige en volledige verwerking van de financiële administratie voor de gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte. Met onze betrouwbare financiële administratie, rapportages en adviezen leveren we een belangrijke bijdrage aan een gezonde en transparante bedrijfsvoering. Samen met de andere financiële teams vormen we het kloppend hart van de drie gemeenten. We verwerken álle geldstromen én de bijbehorende financiële informatie.

Wat collega’s zeggen over hun team:
We zijn trots op onze betrouwbaarheid en de diversiteit aan werkzaamheden die we samen oppakken. Ondanks de indeling in kleinere groepen – zoals crediteuren en debiteuren – voelen we ons echt één team. Iedereen kent elkaar en we zorgen voor een goede sfeer, ook buiten het werk. In de pauze ‘soepen’ we samen in de kantine en is er altijd ruimte voor een grap of goed gesprek. .

Opdracht
Ben jij een coachende teamleider met een scherp oog voor financiële processen en administratieve kwaliteit? In deze functie leid je een team van professionals dat zorgt voor een betrouwbare financiële administratie voor de gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte (DOWR). Je combineert tactisch inzicht en sturing op hoge kwaliteit en deadlines en draagt bij aan ontwikkeling, samenwerking en continue verbetering.

De gemeente Deventer is volop in ontwikkeling. Als onderdeel van onze organisatieversterking zoeken we teamleiders die samen met ons vorm willen geven aan een nieuwe fase. In deze functie speel jij een sleutelrol in het bouwen aan een toekomstgerichte organisatie, waar samenwerken, eigenaarschap, hoge kwaliteit in producten en diensten innovatie de koers bepalen. Je rapporteert direct aan de Directeur Dienstverlening. 

Als Teamleider DOWR Financiële Administratie geef je leiding aan een team van professionals dat de financiële administratie van Deventer, Olst-Wijhe en Raalte (DOWR) beheert. Het team en jij zorgen voor een conform wet- en regelgeving ingerichte administratie en accurate vastleggingen in de de financiële administratie van de 3 gemeentes. Je bent als teamleider verantwoordelijk voor de kwaliteit hiervan en levert o.a. een belangrijke bijdrage aan de totstandkoming van het jaarwerk tbv de accountantscontrole. Jij zorgt voor adequate administratieve procedures en bent verantwoordelijk voor implementatie hiervan in de 3 gemeentes. 

Je bent eigenaar van de DVO’s met 3 gemeentes en voert hierover klantgesprekken. Je vertaalt strategische doelen naar concrete opdrachten en werkt nauw samen met andere teams, zoals het team Financiën en DOWR Inkoop en het team DOWR Belastingen. Je komt op een goed moment binnen, we zijn de overgang naar een nieuw financieel systeem aan het voorbereiden. Hier zal je de komende tijd een belangrijke rol in vervullen.

Dit ben jij

  • Er mag slechts één partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de
    professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele
    uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden. Een ZZP’er via tussenkomst,
    waar een bureau een vergoeding voor ontvangt, wordt gezien als
    rechtstreeks
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeente financiën
  • Aantoonbare werkervaring met BBV-regelgeving en gemeentelijke
    jaarrekeningprocessen
  • Aantoonbare werkervaring met het aansturen van een team met meer dan 20
    personen
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (HR) leidinggevende /
    teamleider in het werkveld van financiën/financiële administratie binnen de
    overheid
  • Een motivatie, opgesteld door de kandidaat zelf, is toegevoegd aan het CV
    van de kandidaat
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van
    accountancy / bedrijfseconomie
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van proces- en verandermanagement
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2025 voor minimaal 32 uur per week
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na
    minimaal 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback