Teammanager Facilitaire zaken Arbo en Inkoop

Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe

Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe
10 maanden
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Interim Teammanager Facilitaire zaken, Inkoop en Arbo

Onze organisatie
Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe is onze officiële bedrijfsnaam. Wij gebruiken echter altijd BWB. BWB is een samenwerkingsverband vanuit de gemeenten Culemborg, Tiel en West Betuwe met een ambitieuze veranderopgave. BWB is dus een organisatie in ontwikkeling. Betere dienstverlening en afstemming zorgen voor minder hectiek. Samen delen we kennis en creëren we draagvlak voor nieuwe werkwijzen, met ruimte voor innovatie en productontwikkeling. Dit doen we momenteel met ongeveer 170 vaste medewerkers.

Wij zoeken een tijdelijke Teamanager Facilitaire zaken, Inkoop en Arbo, voor de periode t/m augustus 2026.

Je komt terecht in een leuk team van 34 gedreven en hardwerkende medewerkers die samen staan voor een doorontwikkeling op het gebied van samenwerking, vakmanschap en verzakelijking. Vanuit het team zijn wij verantwoordelijk voor het (dagelijks) facilitair beheer van verschillende gemeentelijke panden, onder andere drie gemeentehuizen, twee gemeentewerven, een sporthal en twee wijkcentra. Ook zijn wij verantwoordelijk voor een veilige werkomgeving door een goede BHV-organisatie te organiseren en het leveren van een preventiemedewerker. Vanuit Inkoop ondersteunen wij alle Inkooptrajecten van onze eigen organisatie en organiseren wij goed en accuraat contractbeheer.

We zoeken iemand met tenminste inhoudelijke kennis van facility management. Er wordt nadrukkelijk (vak)overstijgende senioriteit verwacht (hij/zij is dus geen meewerkend voorman/vrouw) alsmede uitstekende stimulerende, verbindende, procesgerichte en coachende kwaliteiten. Je kan het team met jouw kennis verder helpen.

Als teamanager heb je een belangrijke positie om passende dienstverlening voor de gemeenten te realiseren. Je bent een mensgerichte manager die medewerkers coacht, stimuleert en faciliteert om zich te ontwikkelen. Je stimuleert medewerkers ook om een doelgerichte, integrale aanpak te realiseren. Je vertegenwoordigt jouw team bij gesprekken met de partners over de dienstverlening.

Vanuit diens verantwoordelijkheid voor het functioneren van de organisatie, richt je je als teammanager zich op de volgende taken:

  • Stuurt op strategische advisering over de noodzakelijke en gewenste facilitaire dienstverlening
  • Zorgt voor goede verbinding en afstemming tussen BWB en haar partners;
  • Zorgt voor aanpassing van DVO en het vertalen van deze DVO naar resultaatopdrachten voor de subteams;
  • Stuurt op verantwoordelijkheid van het vakteam door te zorgen (en sturen op) duidelijke kaders die van belang zijn voor de realisatie van deze resultaatopdrachten;
  • Ontwikkelt en borgt de kwaliteit van het vakteam, haar medewerkers en de hieraan verbonden dienstverlening en resultaten;
  • Stuurt op de uitvoering van diverse projecten;
  • Coacht faciliteert en stuurt bij van het vakteam in het realiseren van resultaten en ontwikkelingen.
  • Is constructieve sparringpartner voor medewerkers;
  • Stimuleert integrale afstemming tussen vakteams in de organisatie;
  • Adviseert aan het directeurenoverleg bedrijfsvoering en gemeenschappelijke directeurenoverleg;
  • Stimuleert korte lijnen tussen het vakteam, de teamleiding en het management van de partners;
  • Voert diverse bedrijfsvoeringstaken (PIOFACH) op basis van integraal management;
  • Kan gevraagd worden deel te nemen aan het MD traject.

Wij vragen

  • Overstijgende senioriteit op het gebied van facility management en inkoop
  • Visie op verbetering kwaliteit van (facilitaire) dienstverlening aan de partners
  • Ervaren in het aansturen, coachen en ontwikkelen van teams
  • Ervaring met organisatieontwikkeling 
  • Uitstekende adviesvaardigheden 
  • Ervaren met een proces- en projectmatige aanpak
  • Ervaring bij gemeenten of gemeenschappelijke samenwerkingsverbanden
  • Minimaal een HBO(+) werk- en denkniveau
  • Organisatie- en politiek bestuurlijke sensitiviteit
  • Samenwerkingsgericht, klantgericht, kwaliteitsbewust, betrokken, toegankelijk, verbindend, mensgericht

Dit ben jij

  • Overstijgende senioriteit op het gebied van facility management en inkoop
  • Ervaren in het aansturen, coachen en ontwikkelen van teams
  • Ervaring met organisatieontwikkeling
  • Ervaren met een proces- en projectmatige aanpak
  • Uitstekende schriftelijke als mondeling adviesvaardigheden
  • Ervaring bij gemeenten en/of gemeenschappelijke samenwerkingsverbanden van
    gemeenten
  • Minimaal een HBO(+) werk- en denkniveau
  • O
    samenwerkingsgericht o klantgericht o kwaliteitsbewust o betrokken o
    toegankelijk o verbindend o mensgerichte stijl van leidinggeven o politiek
    bestuurlijke sensitiviteit o visie op verbetering kwaliteit (facilitaire)
    dienstverlening
  • Overstijgende senioriteit op het gebied van facility management en inkoop
  • Minimaal een HBO(+) werk- en denkniveau

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Vincent Vermeulen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Vincent neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback